Senior adviseur inkoop

Burgemeester de Bordesstraat 80, 1404 GZ Bussum, Nederland

Sluit over 7 dagen
Geen maximum 36 Noord-Holland

Begindatum:

1 nov 2025

Einddatum:

1 nov 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

24 jul 2025

Omschrijving

De afdeling Inkoop en Contractbeheer verzorgt de inkoop op een drietal gebieden:

  • Sociaal domein

  • Faciliteir domein

  • Fysiek domein

De werkzaamheden van de afdeling strekken zich uit tot het inkopen van de verwerking van grondstoffen t.b.v. de GAD, het afsluiten van ICT overeenkomsten, tot het contracteren  en beheren van jeugdhulp voorzieningen in het sociaal domein.

Inkoop en Contractbeheer is een jong en dynamisch team, dat zich inzet voor zowel de interne organisatie als de Regiogemeenten. De afdeling werkt daarbij nauw samen met ondernemers en maatschappelijke organisatie in het sociaal domein. De afdeling is hèt aanspreekpunt van de Regio voor alle zaken en (advies)vragen met betrekking tot inkoop en contractbeheer.

Opdracht
Je wordt ingezet op een aantal concrete aanbestedingsprocedures binnen het Sociaal Domein, dit kan zowel via (Europese) aanbestedingen of open house procedures, die je van inkoopstrategie tot aan het contracteren zelfstandig begeleidt. D Uiteraard werk je daarbij in een samengesteld inkoopteam en spar je indien nodig met (inkoop)collega’s. Daarnaast draag je bij aan de doorontwikkeling en de inrichting van de inkoopfunctie binnen het Sociaal Domein.

Eisen

  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur inkoop;
  • Aantoonbare werkervaring met open house inkooptrajecten;
  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen mobiel. De opdrachtgever stelt een laptop beschikbaar;
  • Je bent bereid om minimaal 2 dagen aanwezig te zijn op kantoor (benoem duidelijk in cv).

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur inkoop bij de Overheid (50 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het zelfstandig uitvoeren van een open house inkooptraject (30 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met open house inkooptrajecten bij de Overheid (20 punten).

Competenties

  • Je gaat onze collegas binnen het Sociaal Domein maximaal ondersteunen bij de inkoop, zowel bij het bepalen van de inkoopstrategie als de uitvoering daarvan.
  • Het sparren en samenwerken met (inkoop)collegas is een vanzelfsprekend en regelmatig terugkerend patroon in je werkzaamheden.
  • Je bent een strategische, tactische en innovatieve sparringpartner.
  • Daarnaast ben je bent flexibel, sensitief, analytisch, overtuigend en een teamspeler.

Organisatie en team

Organisatie

De Regio Gooi en Vechtstreek is het samenwerkingsverband van Blaricum, Gooise Meren, Hilversum, Huizen, Laren, Eemnes en Wijdemeren. Wij bestaan uit de volgende organisatieonderdelen: Beleid en Bestuur, Maatschappelijke Dienstverlening, Inkoop en Contractbeheer, Gemeentelijke Gezondheidsdienst, Onderwijs en Werk, Grondstoffen en Afvalstoffendienst, Concernstaf Bedrijfsvoering en de Regionale Ambulancevoorziening. Er zijn ca. 500 medewerkers in dienst bij onze organisatie.

Inkoop en Contractbeheer

De afdeling Inkoop en Contractbeheer verzorgt de inkoop op een drietal gebieden: Sociaal domein Faciliteir domein Fysiek domein De werkzaamheden van de afdeling strekken zich uit tot het inkopen van de verwerking van grondstoffen t.b.v. de GAD, het afsluiten van ICT overeenkomsten, tot het contracteren en beheren van jeugdhulp voorzieningen in het sociaal domein. Inkoop en Contractbeheer is een jong en dynamisch team, dat zich inzet voor zowel de interne organisatie als de Regiogemeenten. De afdeling werkt daarbij nauw samen met ondernemers en maatschappelijke organisatie in het sociaal domein. De afdeling is het aanspreekpunt van de Regio voor alle zaken en (advies)vragen met betrekking tot inkoop en contractbeheer.

Gespreksinformatie

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling CVs op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CVs op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie vijf (5) CVs die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CVs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door Flextender. De drie (3) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CVs van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria: Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten; Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de opdrachtgever. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort kan stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de opdrachtgever het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 20 augustus 2025. De gesprekken vinden plaats op locatie / via teams. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 18 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende dagen: Ma-Di-Wo-Do-Vr.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Regio Gooi- en Vechtstreek faciliteert geen mobiele telefoon.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur