Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Regiosecretaris Jeugdhulpregio JeugdFV

Regio Foodvalley

Raadhuisstraat 117, 6711 DS Ede, Nederland

Sluit over 12 dagen
105 16 tot 24 Gelderland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

16 - 24

Publicatiedatum:

4 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Voor onze Jeugdhulpregio zijn wij op zoek naar een regiosecretaris die als spil fungeert binnen de bestuurlijke en ambtelijke samenwerking van de aangesloten gemeenten. Je bent verantwoordelijk voor het waarborgen van de juridische en procedurele kwaliteit van besluitvormingsprocessen en levert daarin een essentiele bijdrage aan zowel de inhoud als het proces.

Doel van de opdracht

Als regiosecretaris ondersteun je de directeur en programmamanager van de Jeugdhulpregio. Je coordineert de decentrale besluitvorming tussen gemeenten en zorgt dat besluiten tijdig, rechtmatig en eensgezind tot stand komen. Daarnaast fungeer je als verbindende schakel tussen de verschillende overlegstructuren en ondersteun je bij de verdere ontwikkeling van intergemeentelijke samenwerking.

Werkzaamheden en verantwoordelijkheden

Voorbereiding en toetsing van besluitvorming: Zorgdragen voor juridische en beleidsmatige voorbereiding van vergaderingen zoals het Bestuurlijk Overleg, het Ambtelijk Opdrachtgeversoverleg en het Directeurenoverleg. Toetsen van stukken op juridische houdbaarheid en beleidsmatige consistentie.
Proces- en mandatenbewaking: Monitoren van mandaten, procedures en besluitvormingslijnen. Zorgen voor opvolging, uitvoering en monitoring van genomen besluiten.
Coordinatie en samenwerking: Aansturen en afstemmen met de ambtelijke ondersteuning (AO) van de regio. Fungeren als centraal informatie- en coordinatiepunt binnen de regio. Versterken van samenhang en samenwerking binnen het sociaal domein, ook over de grenzen van jeugdhulp heen.
Verbindende rol in het sociaal domein: Je draagt bij aan de integrale benadering van het sociaal domein en legt verbanden tussen beleidsterreinen en bestuurlijke gremia. Je faciliteert de samenhangende aanpak tussen jeugd, Wmo, participatie en andere domeinen.

Eisen

  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en mobiel;
  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding
  • Aantoonbare werkervaring met besluitvormingsprocessen binnen gemeenten en/of gemeenschappelijke regelingen;
  • Aantoonbare werkervaring en/of kennis van gemeentelijke P&C cyclus;
  • Een maximum uurtarief van 105 exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee flextender.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als regiosecretaris binnen een politiek gevoelige organisatie
  • Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding bestuursrecht of juridische richting;
  • Aantoonbare werkervaring met juridische procedures
  • Aantoonbare werkervaring met bestuurlijke besluitvormingen
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeenschappelijke regeling

Competenties

  • Juridisch-bestuurlijke sensitiviteit
  • Procesgericht werken
  • Organiseren en coordineren
  • Communicatieve vaardigheid (mondeling en schriftelijk)
  • Samenwerkingsgerichtheid
  • Verbindend vermogen
  • Oplossingsgerichtheid
  • Politiek-bestuurlijke sensitiviteit
  • Strategisch inzicht
  • Flexibiliteit / wendbaarheid
  • Omgevingsbewustzijn
  • Zelfstandigheid proactief

Organisatie en team

Gemeente Ede, smaakmakers van de Veluwe
Ede is veelzijdig: wonen, werken, recreeren kent in Ede vele smaken. Van het levendig centrum in de stad Ede tot het gevarieerde buitengebied en de natuur van de Veluwe. Een groot gebied met dorpen en stad. We kijken hoe we inwoners verder helpen door goed te luisteren. En geven duidelijk aan wat we te bieden hebben. Wist je dat we bij onze gemeente de nadruk op voedsel en gezondheid leggen? Tegelijkertijd focussen we met zon 1000 collegas op andere belangrijke zaken. Denk aan het zorgen voor voldoende woningen en het werken aan leefbaarheid en duurzaamheid. Voor iedereen, want iedereen is welkom. Onze samenleving en omgeving is continu in ontwikkeling, wij bewegen mee en kijken vooruit. Dat maakt ons wendbaar en weerbaar. Op dit moment valt Jeugdhulpregio JeugdFV nog onder de gemeente Ede. Per 1 januari 2026 gaat de regio echter als zelfstandige entiteit opereren voor de zeven betrokken gemeenten. De gemeenten Barneveld, Ede, Nijkerk, Renswoude, Rhenen, Scherpenzeel en Veenendaal werken samen binnen het knooppunt voor de jeugd. Daarnaast wordt er actief gewerkt aan de verdere ontwikkeling van intergemeentelijke samenwerking op het gebied van beleid jeugdhulp. Daardoor is ook de functie regiosecretaris nog in ontwikkeling en kan in de toekomst anders vormgegeven worden. We bevinden ons dan ook in een fase van verandering en vernieuwing. Het faciliteren van deze regionale samenwerking doen we vanuit het Knooppunt. Het team bestaat uit ruim 20 collegas en we focussen ons met name op inkoop, contractbeheer/management, monitoring, bedrijfsvoering, informatiemanagement en regionale (beleids)ondersteuning. Er wordt onderling samengewerkt op zowel advies- als uitvoeringsniveau wat deze afdeling een boeiende werksetting maakt. Alle werkzaamheden voor de zeven gemeenten worden hier centraal verwerkt.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 22 september 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 19 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 12 september 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 15 september 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 17 september 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur