thumbnail
thumbnail

Trajectbegeleider Schuldenproblematiek

Purmerend

Purmersteenweg 42, 1441 DM Purmerend, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum
32 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 aug 2024

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

13 feb 2024

Organisatie
Het Maatschappelijk Domein staat naast, voor en achter de inwoners van Purmerend en houdt zich bezig met zaken die de inwoner direct raakt. Onze opgave is zaken zo te organiseren dat inwoners zich geholpen en gehoord voelen. Dat betekent dat we bij alles wat we doen onszelf de vraag stellen; wat is hiervan de bijdrage aan de inwoners of bedrijven van Purmerend? Het betekent ook dat we denken in kansen en mogelijkheden. Creativiteit, een informele aanpak en in verbinding staan met je collega’s vinden we belangrijk. Binnen de organisatie wordt continu gekeken of we op de juiste weg zitten.

Heb jij hart voor je medemens en zoek je een opdracht waarbij je echt het verschil kunt maken voor inwoners van Purmerend? Ben je nieuwsgierig en betrokken en voelt het als een uitdaging om op zoek te gaan naar (financieel) perspectief in het leven van mensen?

Het loket Schulddienstverlening is onderdeel van het Maatschappelijk Domein. We bieden hulp bij (problematisch) schulden en zetten in op het voorkomen van schulden. Waarbij we er naar streven om inwoners zo snel mogelijk de regie over de eigen financiële situatie terug te kunnen nemen.

Wat ga je doen?
Je richt je op (het voorkomen van) financiële problemen van de inwoners van Purmerend. Door het tijdig signaleren van deze problemen en het voorkomen van terugkerende problemen door de zelfredzaamheid van de inwoners te vergroten. De integrale functie van trajectbegeleider schuldhulpverlening vraagt een brede inzet.

Als trajectbegeleider ben je verantwoordelijk voor de uitvoering van de schuldsaneringstrajecten fase 2 voor je eigen caseload. Je start met het voeren van intakegesprekken, geeft advies en analyseert de hulpvraag. Vervolgens maak je een plan van aanpak en voert deze uit. Hierbij hoort ook het verzamelen en verwerken van gegevens, het berekenen van de aflossingscapaciteit en de aanmelding voor budgetbeheer waar nodig. Tijdens het hele traject ben je verantwoordelijk voor het verloop en het aanspreekpunt voor de client. In sommige situaties begeleid je naar de WSNP en zet je nazorg in. Gedurende het traject stem je intensief af met interne en externe samenwerkingspartners. 

Vereisten / knock-outcriteria
1. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van schuldenproblematiek;
3. Aantoonbare werkervaring binnen een gemeente.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten) 
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als schuldhulpverlener en/of bewind voering (40 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met het behandelen van aanvragen op het vlak van Fase 2 (30 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met het zelfstandig doen van intakes in de afgelopen 2 jaar (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);
7. De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf (10 punten).

Competenties

  • Overtuigingskracht, waarbij je werkt vanuit een onafhankelijk oordeel;

  • Positief;

  • Pragmatisch;

  • Toont daadkracht;

  • Analytisch;

  • Zelfstandig;

  • Sensitief;

  • Communicatief sterk.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do - Vrij.
Aanwezigheid op het Stadhuis is gewenst, werkdagen in overleg te bepalen.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 21 februari 2024 en/of donderdag 22 februari 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 20 februari 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Hibo Abdi via hibo.abdi@kbenp.nl of via 06 433 634 42

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Documenten:

Vind jouw volgende opdracht

Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen 48 uur contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.

Kies een opdracht
Twijfel je of deze inhuuropdracht bij jou past?
Neem contact op met onze opdracht adviseur.
Opdracht Adviseur Jan de Vries
Jan de Vries
opdracht adviseur
ma - vr tussen 9.00 & 17.00 uur

Ben jij de Trajectbegeleider Schuldenproblematiek die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.