thumbnail
thumbnail

Senior Inkoopadviseur

Purmerend

Purmersteenweg 42, 1441 DM Purmerend, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€100
28 - 32 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

28 - 32

Publicatiedatum:

15 mrt 2023

Organisatie
Voor Purmerend werken is bijzonder, want wij werken doorlopend voor de opgave buiten. Dat betekent dat we goed in de gaten houden hoe het met onze inwoners en ondernemers gaat. Dit vraagt empathie en het vermogen om goed te kunnen verbinden. Ook als inwoners, ondernemers of organisaties soms ontevreden zijn en juridische middelen gebruiken zoals een bezwaar. We gaan met hen in gesprek en zoeken samen naar een oplossing, het liefst zonder direct de (juridische) regels te gebruiken. Creativiteit, een informele aanpak en in verbinding staan met je omgeving vinden we belangrijk. Die ruimte krijgen we ook van de organisatie en het gemeentebestuur. Soms zitten we aan de keukentafel bij de inwoner, maar ook is er veel contact met de burgemeester of wethouder en de regio.

Team
Het team Financiën is een professioneel team met een goede sfeer! Binnen het team financiën ga je onderdeel uitmaken van de afdeling Inkoop, Contractmanagement en beheer en inkomende subsidie. De afdeling bestaat uit 15 collega’s die nauw met elkaar samenwerken. Wij zijn een ondersteunend en dienstverlenend onderdeel van de organisatie dat (mee)denkt in mogelijkheden. Dit alles met het doel om onze inwoners zo goed mogelijk te kunnen helpen voor een zo goed mogelijke prijs- en kwaliteitsverhouding. Mede door de vele ontwikkelingen binnen de gemeente zijn wij op zoek naar gedreven collega die tijdelijk het team komt te versterken.

Opdracht
In deze opdracht houd je je o.a. bezig met het adviseren, coördineren en ondersteunen van de verschillende onderdelen van de gemeentelijke organisatie bij inkoop van leveringen, diensten en werken. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het bevorderen van het doelmatig laten verlopen van de aanbestedingen binnen de kaders van wet- en regelgeving, het inkoopbeleid en de werkafspraken.

Enkele kerntaken zijn:
• Het begeleiden en adviseren over de te volgen aanbestedingsprocedures van o.a. complexe en/of politiekgevoelige procedures;
• Het zorgen voor een optimale marktwerking waarbij partijen gelijke kansen krijgen en een transparant proces wordt gevoerd;
• Het zorgen dat speerpunten zoals duurzaamheid en het stimuleren van lokale ondernemers zo goed mogelijk geborgd worden;
• Verzorgen van publicaties (TenderNed), correspondentie en communicatie met betrokken partijen over de voortgang en uitvoering van een aanbestedingsprocedure;
• Realiseren van inkoopbesparingen;
• Het zorgen voor een goed contract in afstemming met de contractmanager.

De Sr. Inkoopadviseur heeft diverse strategische Europese aanbestedingen als werkzaamheden.

Aanbestedingen die er nu onder andere zijn:

  • Raamovereenkomst integrale rioolvervanging;

  • Aanbesteding bedrijfskleding;

  • Gebiedsontwikkeling;

  • Accountantsdiensten;

  • Jeugdzorg;

  • Vervanging liften.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Maximaal uurtarief van €100,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werkverkeer en fee Flextender;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als Senior Inkoopadviseur bij een overheidsorganisatie;
3. Een afgeronde opleiding Nevi I, II én een afgeronde opleiding Aanbestedingsrecht of gelijkwaardig.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)          
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar met Europese aanbestedingen (30 punten);
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het zelfstandig doorlopen van Europese aanbestedingen binnen werken en IT (benoem dit duidelijk in het cv.) (25 punten);
6. Mate waarin kandidaat ervaring heeft met soortgelijke opdrachten als senior inkoopadviseur bij een gemeente (benoem duidelijk in het cv welke opdrachten dit betreft) (25 punten);
a. Ervaring met 10 soortgelijke opdrachten als senior inkoopadviseur bij een gemeente (25 punten);
b. Ervaring met 8 tot 9 soortgelijke opdrachten als senior inkoopadviseur bij een gemeente (20 punten);
c. Ervaring met 6 tot 7 soortgelijke opdrachten als senior inkoopadviseur bij een gemeente (15 punten);
d. Ervaring met 4 tot 5 soortgelijke opdrachten als senior inkoopadviseur bij een gemeente (10 punten);
e. Ervaring met 2 tot 3 soortgelijke opdrachten als senior inkoopadviseur bij een gemeente (5 punten);
f. Ervaring met minder dan 2 soortgelijke opdrachten als senior inkoopadviseur bij een gemeente (0 punten);
7. Mate waarin de kandidaat beschikt over aanvullende relevante opleidingen en/of cursussen (bijv. duurzaam inkopen, contractmanagement etc.) (20 punten);
a. 1 aanvullende relevante opleiding en/of cursus (5 punten);
b. 2 aanvullende relevante opleidingen en/of cursussen (10 punten);
c. 3 aanvullende relevante opleidingen en/of cursussen (15 punten);
d. 4 aanvullende relevante opleidingen en/of cursussen (20 punten);
e. Geen aanvullende relevante opleiding en/of cursus (0 punten).

Competenties

  • Je bent een zelfstandige en doortastende professional die resultaten haalt;

  • Je beschikt over een sterk analytisch vermogen, bent accuraat en met politiek inlevingsvermogen zeg je de dingen die gezegd moeten worden;

  • Je bent toegankelijk voor medewerkers en een vraagbaak bij ingewikkelde inkoop vraagstukken.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 6 april 2023 tussen 13.00 uur en 17.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 4 april 2023 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 of per mail via britt.emmen@kbenp.nl.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Documenten:

Vind jouw volgende opdracht

Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen 48 uur contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.

Kies een opdracht
Twijfel je of deze inhuuropdracht bij jou past?
Neem contact op met onze opdracht adviseur.
Opdracht Adviseur Jan de Vries
Jan de Vries
opdracht adviseur
ma - vr tussen 9.00 & 17.00 uur

Ben jij de Senior Inkoopadviseur die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.