Purmersteenweg 42, 1441 DM Purmerend, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 feb 2026Uren per week:
24-32Publicatiedatum:
21 mrt 2025Organisatie
Gemeente Purmerend is volop in beweging. De laatste jaren zijn we succesvol veranderd naar een energieke organisatie met volop mogelijkheden. Wij werken volgens de “Purmerendse manier”, onze inwoners staan centraal. Dat betekent dat we bij alles wat we doen onszelf de vraag stellen; wat is hiervan de bijdrage aan de inwoners of bedrijven van Purmerend? Het betekent ook dat we denken in kansen en mogelijkheden. Creativiteit, een informele aanpak en in verbinding staan met de omgeving vinden we belangrijk.
Opdracht
Purmerend heeft ambitie en dat is terug te zien in de stad. Programma’s zoals 2040 en programma Binnenstad, moeten op inhoud verder worden afgestemd. Voor deze ontwikkelingen zoeken wij een ervaren projectmanager gebieds- en locatieontwikkeling. Iemand die zorgdraagt dat ontwikkelingen die er zijn in de binnenstad van de grond komen en gerealiseerd. En die samen met een groep professionals werkt aan deze opgave. In eerste instantie is de projectmanager overkoepelend verantwoordelijk voor alle projecten in de binnenstad. Hij of zij houd overzicht over deze projecten en stuurt mogelijk projectleiders locatieontwikkeling aan. Daarnaast zoeken we iemand die de locatieontwikkeling van de herontwikkeling van de Schapenmarkt (passend bij het verhaal van de binnenstad) de volgende stap gaat laten maken.
Concreet houd de projectmanager zich bezig met de volgende projecten met bijbehorende producten:
- Alles wat valt onder het programma binnenstad vastgesteld door de Raad 22 december 2022 (dit is in beweging, er komen nieuwe initiatieven bij).
- Schapenmarkt: Realiseren van een unieke en onderscheidende plek waaronder daktuin, gedeelte Singelpark, versterken bolwerk, boutiekhotel, longstay appartementen, maatschappelijke en economische functies, en parkeergarage en een ontmoetingsplekken.
- Begeleiden van omgevingsinitiatieven voor de binnenstad.
Verder:
- Je bent verantwoordelijk voor de locatieontwikkelingen in de binnenstad van de stad;
- Je houd overzicht over het gebied binnenstad en verbind de verschillende locaties met elkaar;
- Je hebt ervaring met programmatisch werken;
- Je houdt rekening met diverse belangen (bereikbaarheid, economisch, maatschappelijk, duurzaamheid, sociale cohesie en het voorzieningenniveau van het gebied);
- Je voert regie op de ontwikkelingen, onderhandelt met ontwikkelaars en werkt de plannen gezamenlijk met de je collega’s verder uit;
- Je inventariseert de relaties met en belangen in het project en vertaalt die naar projecteisen;
- Je maakt deel uit van het programmateam Binnenstad,
- Je vertegenwoordigt het projectteam, begeleidt inspraakprocedures en voorlichtingsbijeenkomsten;
- Je werkt samen met de projectleiders gebiedsontwikkeling en je brengt het team zowel op de inhoud als op persoonlijkheid verder;
- Je werkt nauw samen met de ambtelijke opdrachtgever en de projectwethouder(s).
Vereisten/ knock-outcriteria
1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als Projectleider en/of projectmanager gebiedsontwikkeling;
2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Ruimtelijke ontwikkeling en/of Planologie;
3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring bij een overheidsorganisatie.
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als Projectleider bij een gemeente (35 punten);
5. Aantoonbare werkervaring in een binnenstedelijk gebied (benoem tenminste 2 voorbeelden op een aparte pagina in het cv.) (30 punten);
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente met meer dan 80.000 inwoners (25 punten);
7. Een maximum uurtarief van € 135,- exclusief BTW/ inclusief reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten (10 punten).
Competenties
- Hebt gevoel voor innovatieve samenwerking zowel met bewoners als met ondernemers;
- Bent een stevige maar empathische gesprekspartner op alle niveaus;
- Beschikt over politieke en bestuurlijke sensitiviteit;
- Bent van nature nieuwsgierig en functioneert optimaal in een snel veranderende omgeving.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do - Vrij.
We werken waar nodig voor het resultaat voor de stad. Dit kan op locatie zijn en betekent ook dat thuiswerken mogelijk is wanneer het werk dit toelaat.
Planning
De fysieke / digitale gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 10 april 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 8 april 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Voor de zzp'er
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien je de opdracht gegund krijgt, ontvang je een handleiding.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Purmerend komt werken. In de marktuitvraag van de externe partij wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.