Preventieve Jeugdbeschermer

Purmersteenweg 42, 1441 DM Purmerend, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 32 tot 36 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jul 2025

Uren per week:

32 tot 36

Publicatiedatum:

8 jan 2025

Organisatie
Gemeente Purmerend is volop in beweging. De laatste jaren zijn we succesvol veranderd naar een energieke organisatie met volop mogelijkheden. Wij werken volgens de “Purmerendse manier”, onze inwoners staan centraal. Dat betekent dat we bij alles wat we doen onszelf de vraag stellen; wat is hiervan de bijdrage aan de inwoners of bedrijven van Purmerend? Het betekent ook dat we denken in kansen en mogelijkheden. Creativiteit, een informele aanpak en in verbinding staan met de omgeving vinden we belangrijk.

Opdracht
Het Maatschappelijk Domein staat voor, achter en naast de inwoners van Purmerend en Beemster. En houdt zich bezig met zaken die de inwoner direct raakt. Onze opgave is de zaken zo te organiseren dat inwoners zich geholpen en gehoord voelen. Als domein zijn wij voortdurend in ontwikkeling. Binnen het Maatschappelijk Domein zijn we voor team Jeugd op zoek naar een preventieve jeugdbeschermer.

Bij team Jeugd werken betrokken en enthousiaste collega’s, die elke keer opnieuw kijken naar wat nodig is. Om het beste resultaat te behalen voor de inwoners, zoeken we een collega die ook wil helpen bouwen aan het team. Dit betekent dat je flexibel omgaat met veranderingen in het jeugdstelsel én meedenkt over wat dat betekent voor de collega’s en hoe we het werk het beste kunnen blijven doen.

Sinds een aantal jaar is er binnen de gemeente het expertise team van preventieve jeugdbeschermers opgezet, waar de functie is vormgegeven en staat. Waar nu nog de opdracht ligt hoe we nog meer kunnen verbinden in de samenwerking met de keten. Het team bestaat uit ervaren en gepassioneerde preventieve jeugdbeschermers waarvan de gedragswetenschapper en een procesondersteuner ook onderdeel zijn.

We zoeken een professional, iemand met daadkracht, lef én ervaring. Iemand die begrijpt dat de functie van je vraagt dat je dagen in de 5de versnelling werkt. Samen op zoek gaat naar wat werkt binnen de organisatie maar ook in samenwerking met alle ketenpartners door intensief casemanagement en dit alles altijd met de gezinnen en kinderen als uitgangspunt. We werken allemaal een vaste dag bij de Bureaudienst waarbij we benaderd kunnen worden ten tijde van een crisis. 

Wie ben jij?
Jij bent de regiehouder binnen multiproblem- gezinnen en je hebt affiniteit met crisis en spoedsituaties, ook vragen we een SKJ-registratie (vereiste). Jij weet wat er nodig is binnen een gezin, je handelt, schakelt, duwt en trekt waar nodig. Je komt in beeld als er zorgen zijn over de veiligheid van een kind of als er sprake is van geweld in de huiselijke sfeer. Je biedt intensief casemanagement. Jouw kennis en ervaring op het gebied van complexe gezinssystematiek en het signaleren van kindermishandeling is groot. Samen met ouders, kinderen, hun netwerk én ketenpartners ga je op zoek naar een oplossing. Uitgangspunt is dat kinderen op kunnen groeien in een veilige omgeving. 

Vereisten/ knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau in de richting van MWD, SPH en/of Pedagogiek;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als jeugdconsulent;
3. Aantoonbare werkervaring met regievoering (benoem dit duidelijk in het cv);
4. Aantoonbaar in het bezit van een geldige SKJ-registratie (benoem dit duidelijk in het cv inclusief registratienummer);
5. Beschikbaar op de vrijdag.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten) 
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de jeugdzorg, bijvoorbeeld als Jeugdbeschermer, Gezinsmanager en/of Gezinscoach of Ambulant (40 punten);
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen het Maatschappelijk/Sociaal domein (aandachtsgebied Jeugdzorg/Jeugdbescherming) (30 punten);
8. Aantoonbare kennis van en werkervaring met het werken met crisissituaties/complexe gezinssituaties en/of de signalen van kindermishandeling (20 punten);
9. Je bent beschikbaar om alle dagen op het stadhuis te werken (10 punten).

Competenties

  • Je bezit vaardigheden om de ernst van de situatie waarin een kind of een ouder zich bevindt in te schatten en hiernaar te handelen;

  • Je kunt zelfstandig werken en zelf prioriteren;

  • Je hebt passie voor de jeugdzorg;

  • Je bent communicatief vaardig en beschikt over goede onderhandelingsvaardigheden;

  • Je beschikt over goede schriftelijke vaardigheden om concreet en onderbouwd te rapporteren;

  • Je bent integer, betrouwbaar en reflectief.


Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do - Vrij.
Aanwezigheid op het Stadhuis is gewenst, werkdagen in overleg te bepalen.

Planning
De fysieke / digitale gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 14 janauri 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 13 janauri 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien je de opdracht gegund krijgt, ontvang je een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

  • We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Purmerend komt werken. In de marktuitvraag van de externe partij wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.