Omgevingsmanager

Purmersteenweg 42, 1441 DM Purmerend, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
120 20 tot 24 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jan 2026

Uren per week:

20 tot 24

Publicatiedatum:

8 jan 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
Gemeente Purmerend is volop in beweging. De laatste jaren zijn we succesvol veranderd naar een energieke organisatie met volop mogelijkheden. Wij werken volgens de “Purmerendse manier”, onze inwoners staan centraal. Dat betekent dat we bij alles wat we doen onszelf de vraag stellen; wat is hiervan de bijdrage aan de inwoners of bedrijven van Purmerend? Het betekent ook dat we denken in kansen en mogelijkheden. Creativiteit, een informele aanpak en in verbinding staan met de omgeving vinden we belangrijk.

Opdracht
Deze opdracht betreft de invulling van het omgevingsmanagement voor twee infrastructurele projecten in de openbare ruimte in de wijk Overwhere-Zuid in Purmerend: Vervanging van het riool en de herinrichting van openbare ruimte én het gasvrij maken van de bestaande woningen. Beide projecten hebben en andere ambtelijke opdrachtgever, hier schakel je tussen als omgevingsmanager  Verder is integraliteit vanuit het perspectief van de bewoners, andere belanghebbenden en het gebied vanuit omgevingsmanagement hierbij essentieel.

De werkzaamheden bestaan onder ander uit:

  • bepalen strategie en uitvoeren omgevingsmanagement vervanging riool in 3 verschillende deelgebieden tijdens voorbereiding en uitvoering.

  • organiseren en uitvoeren van participatie en communicatie voor de verschillende deelgebieden

  • Maken interactieve presentaties voor de inloopbijeenkomsten

  • Plenair welkom heten van bewoners tijdens inloopbijeenkomsten

  • Beantwoording van vragen, opmerkingen van bewoners op locatie, telefonisch en per mail

  • Verwerking van input vanuit participatie om van een voorlopig ontwerp naar een definitief ontwerp te komen

  • afstemming met collega's binnen gemeente Purmerend

  • de afhandeling en behandeling van meldingen in samenspraak met de verschillende collega's van de 2 projecten tijdens de uitvoering

  • invulling rol omgevingsmanager in een IPM team van vervanging riool en een projectteam van Proeftuin Gasvrij

  • samenwerking met verschillende aannemers

Naast deze twee integrale opdrachten is het mogelijk dat we je vragen, binnen de contracturen, om mogelijk nog andere kleine projecten op te pakken. Verder kom je in een leuk team wat wekelijks bezig met de doorontwikkeling van het vakgebied binnen onze gemeente.

Wie ben jij?
Jij bent een echte verbinder, bij het uitvoeren van projecten breng jij alle interne en externe stakeholders rond het project bij elkaar. Je hebt oog voor de dagelijkse ontwikkelingen, gevoel bij het proces en handelt praktisch wanneer nodig. Je weet intern en extern draagvlak te creëren voor oplossingen en zorgt voor goede samenwerkingsverbanden met alle betrokken partijen. Hiernaast ben je/heb je:

  • ervaring in een (IPM-)rol als omgevingsmanager binnen infrastructurele- en woningbouwprojecten;

  • kennis van en ervaring met verschillende contractvormen en aanbestedingsmethoden;

  • een afgeronde hbo-opleiding;

  • betrokken, benaderbaar en een echte netwerker;

  • omgevingssensitief en heb je een scherpe politieke antenne;

  • in staat in oplossingen te denken, waar anderen problemen zien;

  • in staat de dynamiek van een project in uitvoering te begrijpen en krijgt hier energie van.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als omgevingsmanager binnen een overheid of semi overheid in de afgelopen 10 jaar;

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente of overheidsinstantie met de begeleiding van meerdere projecten tegelijk in de afgelopen 8 jaar (benoem dit duidelijk in het cv) (25 punten);
5. Aantoonbare werkervaring op een rioleringsproject of groot herinrichtingsproject openbare ruimte als omgevingsmanager in de afgelopen 3 jaar (benoem dit duidelijk in het cv) (30 punten);
6. Aantoonbare werkervaring bij een gemeente met +80.000 inwoners binnen de afgelopen 3 jaar (benoem dit duidelijk in het cv) (25 punten);
7. Je stelt jezelf voor middels een korte motivatie en geeft aan waarom jij de geschikte kandidaat bent. De motivatie dient te zijn geschreven door de kandidaat zelf (5 punten);
8. Een maximum uurtarief van € 120,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer werk-werkverkeer én parkeerkosten; (15 punten).

Competenties

  • Initiatiefrijk;

  • Communicatief;

  • Samenwerken en verbinden;

  • Oplossingsgericht;

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Planning
De fysieke gesprekken bij de opdrachtgever worden gepland op donderdag 30 januari tussen 13.00 uur en 16.00 uur . De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk donderdag 23 januari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.