Purmersteenweg 42, 1441 DM Purmerend, Nederland
Begindatum:
1 mei 2025Einddatum:
1 nov 2025Uren per week:
24-32Publicatiedatum:
12 apr 2025Organisatie
Gemeente Purmerend is volop in beweging. De laatste jaren zijn we succesvol veranderd naar een energieke organisatie met volop mogelijkheden. Wij werken volgens de “Purmerendse manier”, onze inwoners staan centraal. Dat betekent dat we bij alles wat we doen onszelf de vraag stellen; wat is hiervan de bijdrage aan de inwoners of bedrijven van Purmerend? Het betekent ook dat we denken in kansen en mogelijkheden. Creativiteit, een informele aanpak en in verbinding staan met de omgeving vinden we belangrijk.
Omschrijving van de opdracht
Vanuit de gemeente Purmerend organiseren we naast onze reguliere taken ook de tijdelijke opdracht; opvang van Oekraïense vluchtelingen. Dit doen we in samenwerking met maatschappelijke organisaties en landelijke/lokale vrijwilligersorganisaties. Op dit moment maken we gebruik van diverse locaties binnen onze gemeente om deze opvang te realiseren. In totaal bieden we 685 opvangplekken verdeeld over 5 locaties. Om de opvang veilig en leefbaar te organiseren zijn we op zoek naar 2-3 locatiemedewerkers.
Als locatiemedewerker werk je aan een veilige en vreedzame opvang, een omgeving waarin de Oekraïense vluchtelingen zo humaan en waardig mogelijk worden opgevangen zonder daarbij te hospitaliseren maar juist mét eigen regie voor de ontheemden. Je werkzaamheden zijn zeer divers; van alle administratieve taken die de opvang met zich meebrengt tot het houden van persoonlijke gesprekken tot het hands-on aanpakken van soms praktische zaken. Je draagt bij aan kwalitatieve evaluatie,- en overdrachtsmomenten en samen met de locatiemanager zorg je voor een zo optimaal mogelijke bezetting van de beschikbare opvangplekken.
Er is veel ruimte in het team voor jouw specialisme, eigen inbreng en initiatief. Sterker nog; dat wordt van je verwacht want op die manier komen ieders kwaliteiten tot recht en wordt een compleet team van specialisten gevormd.
Je werkt samen met andere locatiemedewerkers, locatiemanagers, sociaal werkers, vrijwilligers en collega’s van het maatschappelijk domein van de gemeente.
Bij wijzigingen in aangewezen locaties, financiën en/of wettelijke veranderingen kan de opdracht worden beëindigd.
Vereisten / knock-outcriteria
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo 4;
Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in het begeleiden van mensen in een opvang- of migratiecontext;
Aantoonbare kennis van relevante wet- en regelgeving, op het gebied van vluchtelingen en opvang (benoem dit duidelijk in het cv);
Een max uurtarief van €65,- exclusief BTW/ inclusief reiskosten woon-werkverkeer en Fee;
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in een omgeving met (nood) opvang met minimaal 150 opvangplaatsen (benoem dit duidelijk in het cv.) (30 punten);
Een aantoonbare en geldige BHV certificering (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);
Beschikbaar voor dag-, late- en weekenddiensten gedurende gehele opdracht inclusief verlenging (20 punten);
Aantoonbare kennis van gesprekstechnieken, –methodieken en interculturele communicatie (benoem hiervan minimaal 1 voorbeeld in het cv) (20 punten);
Een aantoonbare afgeronde opleiding hbo bachelor (10 punten).
Competenties
Je bent verbindend;
Je krijgt energie van intermenselijk contact;
Je bent in staat om een (latente) hulpvragen bij bewoners te signaleren en op basis daarvan de juiste partijen in te schakelen;
Je bent in staat om (eigen) grenzen te stellen en bewaken
Je hebt inzicht in groepsdynamiek en in staat bent om de-escalerend op te treden.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
3.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do - Vrij. Ook op zat-zon
Er wordt gewerkt op 1 van de gemeentelijke opvanglocaties, thuiswerken is niet mogelijk.
Planning
De fysieke / digitale gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 29 april 2025 vanaf 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 28 april 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien je de opdracht gegund krijgt, ontvang je een handleiding.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Purmerend komt werken. In de marktuitvraag van de externe partij wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.
Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Purmerend mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Purmerend . Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).