Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 jun 2025Uren per week:
32 tot 36Publicatiedatum:
28 nov 2024Organisatie
Gemeente Purmerend is volop in beweging. De laatste jaren zijn we succesvol veranderd naar een energieke organisatie met volop mogelijkheden. Wij werken volgens de “Purmerendse manier”, onze inwoners staan centraal. Dat betekent dat we bij alles wat we doen onszelf de vraag stellen; wat is hiervan de bijdrage aan de inwoners of bedrijven van Purmerend? Het betekent ook dat we denken in kansen en mogelijkheden. Creativiteit, een informele aanpak en in verbinding staan met de omgeving vinden we belangrijk.
Opdracht
Als jeugd- en gezinshulpverlener sta je naast de ouders als die er niet meer uitkomen. Je ziet hun kracht en valkuilen en weet ze te motiveren om zelf weer verder te gaan. Voordat je allerlei instanties inschakelt, kijk je eerst wat een jeugdige, het gezin of het netwerk zelf kan. Zijn er vrienden of familie die kunnen helpen, of andere mensen in de omgeving? Zijn er problemen die dan nog moeilijk op te lossen zijn? Dan onderzoek je samen welke organisaties hulp kunnen bieden. Zo ben je hulpverlener en procesregisseur tegelijk. En is de situatie voor een kind echt (even) onveilig? Dan neem jij ook de nodige maatregelen.
Na een brede analyse onderzoek je de mogelijkheden om de gestelde hulpvraag te beantwoorden. Dit leg je samen met de jeugdige of het gezin vast in een perspectiefplan. Je verwijst door bij complexe en/of specialistische hulpvragen. Het uitgangspunt hierbij is dat de specialistische jeugdhulp de zorg niet overneemt, maar dat die expertise aanvullend is op het bestaande en altijd van tijdelijke aard is. Jij monitort de ingezette hulpverlening en houdt zicht op knelpunten en de kwaliteit van de zorg. We zoeken een echte aanpakker. Iemand die blij wordt van een hoog werktempo en die niet bang is om de telefoon op te pakken of op de fiets te springen om bij een gezin langs te gaan. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van bereikbaarheidsdiensten, dit is ook een onderdeel van jouw werk.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Uiterlijk beschikbaar 19 december 32 tot 36 uur per week;
2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van jeugd- en gezinshulp waaronder het voeren van regie;
4. Aantoonbaar in het bezit van een geldige SKJ-registratie (benoem dit duidelijk in het cv met registratienummer en datum).
5. Kandidaat is bereid om alle werkdagen fysiek aanwezig te zijn op het gemeentehuis.
6. Kandidaat werkt in ieder geval op vrijdag.
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
7. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar op het gebied van jeugdzorg bij een gemeente (40 punten);
8. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar binnen de jeugdwet (20 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met gezinssystemen (benoem dit duidelijk in het cv) (25 punten);
10. De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf (15 punten).
Competenties
Je beschikt over overtuigingskracht, waarbij je werkt vanuit een onafhankelijk oordeel;
Je bent positief, pragmatisch en toont daadkracht;
Je bent analytisch en communicatief sterk.
Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
2.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do - Vrij.
Aanwezigheid op het Stadhuis is gewenst, werkdagen in overleg te bepalenallen vrijdag is een vaste werkdag.
Planning
De fysieke gesprekken bij de gemeente zijn gepland maandag 16 december 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 12 december 2024. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Voor de zzp'er
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).