Projectleider voorbereiding wegen (2 FTE)

Archimedeslaan 6, 3584 BA Utrecht, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 32-40 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 dec 2025

Uren per week:

32-40

Publicatiedatum:

31 okt 2024

Organisatie
Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie. 

Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.

Opdracht
Je bent projectleider voor de voorbereiding van infrastructurele uitvoeringsprojecten. Je stuurt op geld, tijd, kwaliteit en draagvlak in de projectomgeving. Je doet dit in nauwe samenwerking met de projectleider verkenning/ studiefase en zorgt voor een goede aansluiting met de realisatiefase. Je zorgt voor het opstellen van voorlopige en definitieve ontwerpen in overleg met de betrokken gemeenten en met participatie van belanghebbenden. Je bent verantwoordelijk voor de RO-procedures inclusief de vergunningen en de conditionering. In overleg met de projectleider Realisatie bereid je de contractering voor. Uiteindelijk draag je het over aan de projectleider realisatie die de verdere contractering, aanbesteding en realisatie verzorgt. De projectleider realisatie maakt tijdens de voorbereidingsfase al deel uit van je projectteam.

De werkzaamheden bestaan onder andere uit:

  • Het leiding geven aan de projectgroep (met daarin ook de betrokken gemeenten) voor het voorbereiden van infrastructurele wegen- en fietsprojecten inclusief het opdrachtgeverschap aan ingenieursbureaus.

  • Het opstellen van een plan van aanpak en een inkoopplan per project.

  • Het beoordelen en optimaliseren van ontwerpen en toetsen van die ontwerpen op juistheid, volledigheid en uitvoerbaarheid.

  • Het adviseren over de haalbaarheid van de uitvoering van projecten op het gebied van planning, financiën, ruimtelijke procedures, vergunningen, grondverwerving en risicobeheersing en de technische uitvoerbaarheid

  • Het leveren van inhoudelijke expertise in projectgroepen.

Eén functie wordt met name ingezet op de voorbereiding van de N210, de andere functie wordt ingezet voor meerdere projecten aan de provinciale wegen of fietspaden. De projecten kunnen deels nog in de studiefase zitten, waarin je een meer adviserende rol hebt. De meeste projecten zijn echter projecten die moeten worden voorbereid, waarna ze worden overgedragen aan de projectleider die zorg draagt voor de uiteindelijke realisatie. Aan het einde van deze fase ligt er een contract waarin alle eisen en voorwaarden waaraan het project moet voldoen zijn opgenomen. De eventueel benodigde gronden zijn beschikbaar en planologisch is doorgang ook mogelijk. Alles is dan gereed voor een start van de aanbesteding.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal HBO-bachelor niveau;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbaar werkervaring in de afgelopen 7 jaar met het leiden van civiele projecten in de voorbereidings- of realisatiefase;
3. Je beschikt over een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, zowel schriftelijk als mondeling;

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Een afgeronde opleiding op minimaal Hbo bachelor niveau in de richting van civiele techniek of weg- en waterbouw (25 punten);
5. Een afgeronde opleiding/cursus op het gebied van projectleiderschap; (10 punten)
6. Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider op het gebied van civiele projecten; (25 punten)
7. Aantoonbare werkervaring als projectleider op het gebied van civiele projecten binnen de overheid; (15 punten)
8. Aantoonbare werkervaring met UAV-GC contracten; (10 punten)
9. Aantoonbare werkervaring met RO-procedures en de relevante wet en regelgeving (geluid, luchtkwaliteit, flora en fauna, water, bodem, verhardingen, archeologie) en grondaankopen. (15 punten)

Competenties
Persoonlijke eigenschappen

  1. Je bent in staat om zowel samen te werken als zelfstandig te opereren

  2. Je bent sociaal vaardig op zowel medewerkers- als managementniveau

  3. Je pakt problemen pro-actief aan en deelt dat met je teamleden

  4. Je hebt oog voor nieuwe innovaties in je werkgebied                                                                                        

Vaardigheden                  

  1. Je werkt planmatig gericht op het tijdig behalen van het beoogde resultaat

  2. Je bent besluitvaardig en resultaatgericht vanuit een analytisch kader

  3. je bent omgevingsbewust en kunt omgaan met (tegengestelde) belangen binnen en buiten de organisatie

  4. Je toont sterk (project)leiderschap                                                            

Kennis

  1. Je hebt kennis van de principes van projectmatig werken

  2. Je hebt kennis van omgevings-, risico- en kostenmanagement

  3. Je hebt kennis van CROW-normen, o.a. het handboek wegontwerp en ASVV

  4. Je hebt kennis van SSK-ramingen

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11.  Bandbreedte tarief € 90,00 - € 105,00

Benodigd aantal professionals
2 (geen duo’s)

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja/nee

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 19 november 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.