Programmamanager Facilitair Vastgoed

Archimedeslaan 6, 3584 BA Utrecht, Nederland

Sluit vandaag
om 16:00
Geen maximum 28-32 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jun 2026

Uren per week:

28-32

Publicatiedatum:

8 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie. 

Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.

Resultaatopdracht
Je gaat ons als programmamanager Facilitair-Vastgoed helpen bij het realiseren van duurzame en toekomstgerichte vastgoedoplossingen. Jij bent de verbindende schakel tussen de verschillende projecten die gericht zijn op de verduurzaming, renovatie en perceelontwikkeling van ons provinciehuis. Met jouw strategisch inzicht en oog voor detail zorg je voor een efficiënte uitvoering van de programma’s en rapporteer je rechtstreeks aan de manager Facilitair.

In deze functie ben je verantwoordelijk voor het aansturen van complexe projecten en het ontwikkelen van haalbare plannen. Je onderhoudt nauw contact met projectleiders, beleidsadviseurs en andere teams binnen de organisatie om de voortgang van de verschillende initiatieven te waarborgen. Samen met hen bepaal je de doelstellingen en resultaten van het programma en zorg je voor een goede samenwerking tussen alle betrokkenen.

Als strategisch sparringpartner adviseer je de gedeputeerden en directie over de inhoud en uitvoering van het programma. Je voert omgevings- en risicoanalyses uit in samenwerking met de afdeling control, zodat je eventuele uitdagingen vroegtijdig kunt aanpakken en risico’s effectief beheerst. Daarbij stuur je het programma inspirerend en resultaatgericht aan en werk je doelgericht binnen het vastgestelde budget en de beschikbare middelen.

Met jouw leiderschap en kennis van facilitaire en vastgoedvraagstukken draag je actief bij aan toekomstbestendig en duurzaam facilitairvastgoed dat klaar is voor de uitdagingen van morgen.  [Geef hier aan om welke specifieke opdracht het gaat. Wat is het beoogde resultaat? Een goede opdrachtomschrijving bevat specifieke informatie over de verwachte resultaten en deadlines. Wat moet er aan het einde van het project opgeleverd worden? Zijn er tussenresultaten vereist? Geef een duidelijk einddoel.

Toevoeging
Voor het uitoefenen van de opdracht wordt vanuit de provincie Utrecht verwacht dat de opdrachtnemer haar eigen (ICT)middelen inzet. Indien gedurende de opdracht blijkt dat er extra bedrijfsmiddelen nodig zijn om het product of dienst te kunnen leveren/verlenen, dan zal opdrachtnemer deze zelf bekostigen.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  2. Een afgeronde opleiding op minimaal wo bachelor niveau;

  3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met project- en programmamanagement binnen de overheid;

  4. Aantoonbare werkervaring met het aansturen van programma’s of projecten waarbij sprake is van meerdere stakeholders met uiteenlopende of tegengestelde belangen;

  5. Aantoonbare werkervaring met facilitaire en vastgoedvraagstukken zoals renovatie, verduurzaming en perceelontwikkeling;

  6. Aantoonbare werkervaring met de strategische advisering van Directie en/of bestuurders binnen de overheid;

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring als programmamanager binnen een overheidsorganisatie; (30 punten)

  2. Aantoonbare werkervaring met duurzaamheidsvraagstukken binnen het facilitaire of vastgoeddomein; (25 punten)

  3. Aantoonbare werkervaring met het verbinden van verschillende (interne) disciplines in een politiek bestuurlijke organisatie; (20 punten)

  4. Aantoonbare werkervaring met risicomanagement en omgevingsanalyses binnen vastgoedprojecten; (15 punten)

  5. Een afgeronde opleiding op minimaal wo master niveau; (10 punten)

Competenties

  • Verbinden

  • Leiderschap

  • Omgevingsbewustzijn

  • Strategisch inzicht:

  • Bestuurlijke sensitiviteit

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

Functieschaal
12

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 16 mei van 09.00 uur tot 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

 “Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de provincie Utrecht mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de provincie Utrecht. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De provincie merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is"

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur