Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Jurist N2000

Archimedeslaan 6, 3584 BA Utrecht, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€120 24-32 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 nov 2025

Uren per week:

24-32

Publicatiedatum:

28 okt 2024

Organisatie
Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie. 

Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.

Opdracht
Als hoek bij aan de ontwikkeling en uitvoering van het natuurbeleid. Samen met de andere leden van het team, waaronder andere juristen, bouw je aan een stabiel en werkend systeem van regelingen en de uitvoering daarvan. Een uitdagende rol in een politiek gevoelige omgeving.

Jouw werkzaamheden betreffen meer in het bijzonder:

  • juridische ondersteuning bij het actualiseren en vaststellen van beheerplannen voor Natura2000-gebieden, waarbij ook specifieke aandacht is voor ontwikkelingen aangaande deze beheerplannen zoals de inwerkingtreding van de Omgevingswet en de stikstofaanpak;

  • juridische ondersteuning bij het zorgdragen voor de uitvoering, monitoring en evaluatie van de maatregelen uit die beheerplannen en de realisatie van het Natuurnetwerk Nederland;

  • het, met collega’s, verder ontwikkelen van het natuurbeleid en het juridisch instrumentarium (zoals verordeningen, beleidsregels en uitvoeringsprogramma’s) op het gebied van natuur;

  • het mede opstellen, wijzigen en door GS en/of PS laten vaststellen van beleidsregels en verordeningen, waaronder die betreffende natuursubsidies;

  • de concrete inzet van het juridische instrumentarium en het adviseren hierover vanuit juridische invalshoek;

  • het voeren van juridische procedures (bezwaar- en beroepschriften), het opstellen van bezwaar- en beroepsschriften en vertegenwoordiging van de provincie in bezwaar- en beroepsprocedures.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde juridisch opleiding op minimaal WO niveau;
2. Minimaal 3  jaar aantoonbare werkervaring als jurist;
3. Uurtarief maximaal €120 exclusief BTW/ inclusief reiskosten woon-werkverkeer.

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met N2000-wetgeving (25 punten);
5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met Natuurwetgeving in algemene zin (25 punten);
6. Aantoonbare werk ervaring met het voeren van gerechtelijke procedures inzake N2000 gebieden, beheerplannen en/of overige bestuursrechtelijke zaken (15 punten);
7. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met vergunningverlening (15 punten);
8. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen overheidsorganisaties (20 punten).

Competenties
- Je kunt je zowel mondeling als schriftelijk goed uitdrukken;
- Je hebt een flexibele en servicegerichte houding;
- Je bent zelfstandig, nauwkeurig, kan goed samenwerken;
- Je bezit adviesvaardigheden en je hebt gevoel voor bestuurlijke verhoudingen;
- Je bezit overtuigingskracht en kunt je verplaatsen in de belangen van anderen.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in provinciale functieschaal 11.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De invulling van deze opdracht is flexibel, bij voorkeur verdeeld over 4 werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 13 november en vrijdag 15 november. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.