thumbnail
thumbnail

Communicatieadviseur Goedopweg Werkgeversaanpak

Archimedeslaan 6, 3584 BA Utrecht, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
89
32 -36 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jul 2025

Uren per week:

32 -36

Publicatiedatum:

7 jun 2024

Omschrijving van de opdracht
Goedopweg maakt Utrecht duurzaam bereikbaar. De regio is hét knooppunt van Nederland. Iedere dag reizen er meer dan een miljoen mensen. Wij helpen die drukte in goede banen te leiden. 

 Want iedereen die zich in Utrecht wil verplaatsen – of dat nu is voor werk, wonen, studie of recreatie – moet dat makkelijk en prettig kunnen doen. En bovendien op een manier die de kwaliteit van leven beter maakt.  

Dus: minder auto’s, méér fiets en ov. Minder drukte in de spits, méér spreiding over de dag. Met vernieuwende, praktische en slimme oplossingen dragen we bij aan een gezonde toekomst voor de regio Utrecht.

Om dat goed te doen, zorgen we dat we het overzicht hebben over alle mobiliteit in de regio. Wij werken zo veel mogelijk datagedreven en hebben inzicht in de oorzaken van de drukte. We weten wat de knelpunten zijn en de kansen voor verbetering. En vooral: wie we nodig hebben om die kansen te pakken. Vervoerders en werkgevers. Bewoners en winkeliers. Scholen en universiteiten. Ouders en sportclubs. We brengen mensen samen die kunnen helpen bij een oplossing. Want alleen samen werkt het écht. 

De organisatie 
Goedopweg is een samenwerking tussen de provincie Utrecht, de gemeenten Utrecht en Amersfoort, U10, Rijkswaterstaat en het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. We zijn onderdeel van het programma U Ned. Daarin werken rijk, provincie en gemeenten samen aan maatregelen voor de regio Utrecht op het gebied van wonen, werken, bereikbaarheid en leefbaarheid. 

Jij wordt onderdeel van het team Communicatie en Gedrag en verzorgt samen met een andere communicatieadviseurs de campagnes en communicatie voor het deelprogramma Werkgeversbenadering. Het communicatieteam bestaat momenteel uit zeven communicatieprofessionals, elk met hun eigen expertise en aandachtsgebied. In het team verzorgen we alle communicatie die nodig is om impact te maken met onze projecten en de gewenste gedragsverandering te bewerkstelligen. Dit doen we veelal in samenwerking met bureaus, maar ook zelf.

Opdracht
Het wordt jouw taak om het deelprogramma Werkgeversbenadering te ondersteunen in hun werk. Jij gaat met team aan de slag om alle communicatiekansen te verzilveren. Dit doe je door vanuit een gedragsanalyse een communicatiestrategie te ontwikkelen en uit te voeren. Hierbij komen vrijwel alle communicatiedisciplines aan bod. Je vertaalt de doelen van het team naar concrete communicatieplannen en voert deze deels zelf uit, deels met je communicatiecollega’s en deels met bureaus. Je wordt onderdeel van het team Communicatie & Gedrag, dat uit zeven personen bestaat. Voor disciplines als online en sociale media, pers/pr, stakeholdercommunicatie en producties kun je terugvallen op je collega’s.

Vereisten/ knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van communicatie;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als communicatieadviseur binnen een overheidsorganisatie in de afgelopen 4 jaar;
3. Maximaal uurtarief van €89,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk verkeer.

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Aantoonbare werkervaring met gedragsbeïnvloeding; (15 punten)
5. Aantoonbare werkervaring met het voeren van campagnes; (10 punten)
6. Aantoonbare werkervaring met het organiseren van (online) events; (10 punten)
7. Aantoonbare werkervaring met b2b communicatie; ( 10 punten)
8. Aantoonbare werkervaring binnen een overheid in een uitvoeringsprogramma als goedopweg; (20 punten)
9. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als communicatieadviseur in de afgelopen 5 jaar; (25 punten)
10. Een afgeronde opleiding op minimaal wo bachelor niveau in de richting van communicatie. (10 punten)

Competenties

  1. Persoonlijke eigenschappen 300/200/100/0

  • Je kunt aantoonbaar goed in samenwerken, binnen Goedopweg en met professionals binnen de bedrijven en instellingen met wie we werken

  • Je bent verantwoordelijkheid en staat stevig in je schoenen. Je bent proactief en pakt regie waar het nodig is.

  • Je bent energiek en hebt humor

  • Je bent een fijne collega die perfect in ons team past

  1. Vaardigheden 200/100/50/0

  • Je neemt verantwoordelijkheid, weet overzicht te behouden en leeft op van strakke deadlines.

  • Je bent in staat programmadoelstellingen te vertalen naar communicatieplannen en activiteiten

  • Je bent proactief, nieuwsgierig, creatief en flexibel.

  • Je bent goed in het achterhalen van de vraag achter de vraag

  • Je bent een goede planner en brengt structuur aan

  • Je bent in staat om de merkbeleving van Goedopweg (mede) te bewaken

  • Je beheersing van het Nederlands is uitstekend

  • Je schrijft makkelijk en snel zelf een tekstje in de juist tone of voice

  • Je hebt een goed oog voor design en huisstijl

  • En kunt net zo makkelijk een heldere briefing schrijven om dit uit te besteden

  • Het lukt je om ons in een gesprek van alle bovenstaande kwaliteiten te overtuigen 

  • Kennis 200/100/50/0 Kennis (max 300 punten)

  • Je bent op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in communicatie en gedragsbeïnvloeding Je weet jouw kennis om te zetten in impactvolle communicatie;

  • Je hebt kennis van de werkwijze van de overheid of een uitvoeringsorganisatie zoals Goedopweg

  • Je hebt ervaring met gedragsbeïnvloeding

  • Je kunt producten van anderen systematisch reviewen en beoordelen

  • Je hebt kennis van verschillende (digitale) communicatiekanalen en mediaplatforms zoals sociale media, websites, e-mailmarketing en online advertenties, maar ook print. Je begrijpt hoe deze kanalen werken en welke doelgroepen ze bereiken.

  • Je hebt ervaring met het aansturen van bureaus

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functie schaal 10.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja, maar wel met een samenwerkdag op maandag en woensdag in Utrecht.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 20 juni 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 19 juni 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 / britt.emmen@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Britt Emmen
Britt Emmen
Opdracht Adviseur

Ben jij de Communicatieadviseur Goedopweg Werkgeversaanpak die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.