Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.
Logo van Provincie Overijssel
Logo van Provincie Overijssel

Teamleider/kwartiermaker I&D Realisatie & Beheer

Luttenbergstraat 2, 8012 EE Zwolle, Nederland

Sluit over 8 dagen

Begindatum:

19 jan 2026

Einddatum:

1 aug 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

2 dec 2025
Opdracht tarief 135Opdracht uren 36

Omschrijving

Opdracht

Binnen I&D zoeken wij tijdelijk een ervaren Teamleider/kwartiermaker voor het cluster Realisatie & Beheer (R&B). Dit cluster vormt de operationele motor achter de provinciale informatievoorziening en zorgt dat digitale diensten beschikbaar zijn, systemen betrouwbaar functioneren en gebruikers optimaal worden ondersteund. 

In deze rol werk je samen met andere teamleiders aan het professionaliseren en inrichten van de informatievoorziening met specifiek focus op realisatie & beheer. Je vertaalt strategische IV-doelstellingen naar praktische uitvoering en zorgt dat processen en systemen stabiel en toekomstbestendig zijn. 

Je verbindt mensen, processen en technologie met een coachende en mensgerichte leiderschapsstijl. Je inspireert teams, creëert draagvlak voor verandering en zorgt dat de organisatie digitaal wendbaar blijft. 

Kerntaken

  • Regie voeren op het beheer en de optimalisatie van beheerprocessen voor applicaties en systemen (zoals M365, GIS en subsidieplatforms);

  • Inrichten van het portfoliomanagement en projectmanagement organisatie;

  • Verder professionaliseren van servicedesk, applicatie- en functioneel beheer;

  • Inrichten beheer analoog archief;

  • Faciliteren en inrichten van procesoptimalisatie en lifecycle beheer van hardware en software, met aandacht voor circulaire IT-principes;

  • Waarborgen van datamanagement en toegankelijkheid van datasets voor datagedreven beleid;

  • Zorgdragen voor naleving van wet- en regelgeving, waaronder de Informatieveiligheid, privacy en archiefwet;

  • Inrichting regieorganisatie t.b.v. samenwerking met externe partners en leveranciers, inclusief contractmanagement en uitbestedingsbeslissingen;

  • Ondersteunen van gebruikers via servicedesk, trainingen en adoptie van nieuwe systemen.

Eisen

  • Een maximum uurtarief van 135 exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer werk-werkverkeer;
  • Afgeronde HBO-bacheloropleiding in de richting van Informatiemanagement of ICT;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in een leidinggevende rol binnen een (semi)overheidsinstelling;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar op het gebied van digitale informatievoorziening bij een (semi) overheidsinstelling;
  • Aantoonbare werkervaring met het inrichten van een regie & beheerorganisatie, dit is toegelicht en uitgewerkt in het cv.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als teamleider of manager bij een overheidsinstelling;

  • Aantoonbare ervaring met leidinggeven, regievoering, beheer en projectmanagement binnen een overheidsinstelling.

Competenties

  • Communicatief sterk: Je communiceert helder en overtuigend met diverse stakeholders.

  • Strategisch & praktisch denkvermogen: Je schakelt moeiteloos tussen visie en uitvoering.

  • Samenwerkingsgericht & proactief: Je verbindt mensen en stimuleert samenwerking.

Organisatie en team

Organisatie Werken bij Overijssel

Overijssel is een prachtige provincie om te wonen, te werken en te recreeren. Met elkaar maken we Overijssel iedere dag leefbaarder, mooier, veiliger en beter bereikbaar. De provincie werkt samen met gemeenten, waterschappen, het Rijk, ondernemers en maatschappelijke instanties. Samen zetten we ons in voor de toekomst van onze provincie.

Beschrijving Bedfrijfsvoering

Je gaat aan de slag bij de afdeling Bedrijfsvoering (BV), een van de acht afdelingen binnen provincie Overijssel. Het werk bij Bedrijfsvoering is samen te vatten in drie taken: adviseren, control(eren) en faciliteren. De afdeling zorgt dat de organisatie haar bestuurlijke en uitvoerende processen zo goed en efficient mogelijk kan uitvoeren. Hierdoor kunnen collegas van andere afdelingen zich helemaal richten op de provinciale opgaven.De afdeling bestaat uit de volgende teams: Leiding, Financiele Rapportage en Administratie, Financien, Facilitair, Informatievoorziening en Digitalisering, Juridische Zaken, HR.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 15 december 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 12 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Optie tot verlenging: 2x 3 maanden

Functieschaal: Deze functie is ingedeeld in functieschaal 13. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen: Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Standplaats: Provinciehuis Zwolle.

Overig:

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen. De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan 400.000 binnen het DAS van de Talentenregio.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via sybren.hindriks@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: di, wo, do, vr