Logo van Provincie Overijssel
Logo van Provincie Overijssel

Secretaresse Commisaris van de Koning

Luttenbergstraat 2, 8012 EE Zwolle, Nederland

Sluit over 6 dagen

Begindatum:

15 dec 2025

Einddatum:

15 apr 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

26 nov 2025
Opdracht tarief 70Opdracht uren 32 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Beschrijving Bestuurs-en Concerntaken

Je gaat aan de slag bij de afdeling Bestuurs- en Concernzaken, een van de acht afdelingen binnen provincie Overijssel. De afdeling is de verbindende schakel tussen bestuur, organisatie, partners en de inwoners van Overijssel. Samen met jouw collegas draag je het profiel van de provincie Overijssel uit naar de buitenwereld. Een provincie met een eigentijds bestuur, die werkt aan een krachtige economie in een prettige en veilige leefomgeving.De afdeling bestaat uit de volgende teams: Kwaliteit Openbaar Bestuur, Bestuursondersteuning, Financieel Toezicht en Ondermijning, Kabinet, Communicatie en Concerncontrol.

Opdracht

Samen met een fulltime duo secretaresse voer jij het secretariaat van de Commissaris van de Koning. De Commissaris van de Koning (CdK) is voorzitter van Provinciale Staten en van Gedeputeerde Staten, en bestuurt samen met hen de provincie Overijssel. Daarnaast is hij Rijksorgaan, belast met een aantal Rijkstaken zoals burgemeesterszaken, Koninklijke bezoeken en Koninklijke Onderscheidingen, en secundair toezicht op de Veiligheidsregios. Tevens onderhoudt de CdK extern relaties met Haagse en Brusselse relaties, en ook met de Duitse overheden. Je komt terecht in het team Kabinet waar je samen met 13 collegas werkt aan de ondersteuning van de Commissaris van de Koning in zijn interne en externe activiteiten voor Overijssel. In onderlinge afstemming met je duo-secretaresse kom je tot een taakverdeling; accent bij jouw werk ligt op het adequaat verwerken van uitnodigingen van de Commissaris en het voorbereiden van de daaruit voortvloeiende (externe) bezoeken en afspraken van de Commissaris. Tevens bereid jij secretarieel de overleggen met Duitse bestuurlijke partners voor.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Een maximum uurtarief van 70,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer werk-werkverkeer;
  • Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal MBO niveau in de richting van directiesecretaresse;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar als secretaresse bij een overheidsinstelling.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als secretaresse bij een overheidsinstelling (40 punten)
  • Aantoonbare werkervaring met Microsoft Office (20 punten)
  • Aantoonbare werkervaring als secretaris van een Commissaris (40 punten)

Competenties

  • Beheert de complexe agenda en mailbox van de gedeputeerde je houdt grip, denkt vooruit en creeert rust;
  • Coordineert de informatiestroom, signaleert knelpunten en handelt actief om deze te voorkomen. Signaleert belangrijke zaken en bewaakt de voortgang ervan;
  • Bent het aanspreekpunt voor collegas, externe relaties en samenwerkingspartners en communiceert helder, ook in het Duits en Engels;
  • Regelt vervoer en zorgt voor een goede voorbereiding van afspraken en overleggen;
  • Verwerkt uitnodigingen en stemt af met het college en de Commissaris van de Koning;
  • Bereidt bezoeken en afspraken van de Commissaris voor.

Organisatie en team

Werken bij Overijssel

Overijssel is een prachtige provincie om te wonen, te werken en te recreeren. Met elkaar maken we Overijssel iedere dag leefbaarder, mooier, veiliger en beter bereikbaar. De provincie werkt samen met gemeenten, waterschappen, het Rijk, ondernemers en maatschappelijke instanties. Samen zetten we ons in voor de toekomst van onze provincie.

Bestuurs-en Concerntaken

Je gaat aan de slag bij de afdeling Bestuurs- en Concernzaken, een van de acht afdelingen binnen provincie Overijssel. De afdeling is de verbindende schakel tussen bestuur, organisatie, partners en de inwoners van Overijssel. Samen met jouw collegas draag je het profiel van de provincie Overijssel uit naar de buitenwereld. Een provincie met een eigentijds bestuur, die werkt aan een krachtige economie in een prettige en veilige leefomgeving.De afdeling bestaat uit de volgende teams: Kwaliteit Openbaar Bestuur, Bestuursondersteuning, Financieel Toezicht en Ondermijning, Kabinet, Communicatie en Concerncontrol. Je komt terecht in het team Kabinet waar je samen met 13 collegas werkt aan de ondersteuning van de Commissaris van de Koning in zijn interne en externe activiteiten voor Overijssel.

Gespreksinformatie

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling cvs op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cvs op de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie 10 cvs die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cvs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door Flextender. De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cvs van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 10 december 2025, 09:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 8 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: Niets over bekend.

Overige informatie

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen. De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan 400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr