Projectleider/ Beleidsontwikkelaar Drinkwater

Luttenbergstraat 2, 8012 EE Zwolle, Nederland

Sluit over 20 dagen
Geen maximum 36 Overijssel

Begindatum:

1 jun 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

8 apr 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Let op! “Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Provincie Overijssel mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Provincie Overijssel. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De Provincie merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".

Organisatie
Werken bij Overijssel
Overijssel is een prachtige provincie om te wonen, te werken en te recreëren. Met elkaar maken we Overijssel iedere dag leefbaarder, mooier, veiliger en beter bereikbaar. De provincie werkt samen met gemeenten, waterschappen, het Rijk, ondernemers en maatschappelijke instanties. Samen zetten we ons in voor de toekomst van onze provincie.

Beschrijving Ruimte en Bereikbaarheid
Je gaat aan de slag bij de afdeling Ruimte en Bereikbaarheid (RB), één van de acht eenheden binnen de provincie Overijssel. De afdeling is verantwoordelijk voor een duurzame ruimtelijke ontwikkeling van de steden en het landelijk gebied in Overijssel. Belangrijke thema’s zijn ruimte, ondergrond, water, wonen, bereikbaarheid en openbaar vervoer. Er is een intensieve samenwerking met burgers, bedrijven, andere overheden en verschillende belangengroepen, waarbij wordt ingespeeld op initiatieven die aansluiten bij de provinciale ambities.

De afdeling bestaat uit de volgende teams: Leiding, Mobiliteit, Beleidsrealisatie, Beleidsvorming Fysiek, Beleidsstrategie.

Opdracht
Je werkt binnen de eenheid Ruimte en Bereikbaarheid in het ruimtelijk domein, en je bent verantwoordelijk voor het begeleiden en coördineren van een aantal maatregelen en initiatieven rond de drinkwatervoorziening. De basis van je werkzaamheden bestaan uit: 

  1. Aanpak drinkwaterbesparing: Verder brengen van de lopende sporen vanuit het recent opgestelde PvA Drinkwaterbesparing Overijssel. Provincie en Vitens trekken hierin gezamenlijk op, en betrekken daarbij de waterschappen en gemeenten. De aanpak richt zich op zowel huishoudens als zakelijk gebruik, pilots voor waterbesparend bouwen, brede bewustwording door communicatie.

  2. Doorontwikkeling van de IJsselvallei als toekomstige ‘strategisch hart’ voor de drinkwatervoorziening van Overijssel. Vanuit waterbeschikbaarheid heeft het gebied langs de IJssel van Deventer tot aan het Ketelmeer veel potentie voor het ontwikkelen van duurzaam inpasbare en flexibele winconcepten. Omdat we ook nu al werken aan nieuwe winningen voor de korte en middellange termijn, moeten we nadenken hoe deze in samenhang gaan bijdragen aan de winconcepten van 2050 en verder. Dit vraagt ook om bovenregionale afstemming met andere provincies.

Je krijgt energie van het werken in een dynamische omgeving, je bent gericht op samenwerken en verliest daarbij het algemeen maatschappelijk belang niet uit het oog. Vanuit je achtergrond ben je bekend met de opgaven in het fysieke domein waardoor je snel dwarsverbanden kan leggen en hiernaar handelt. Hierbij houd je het overzicht en toon je visie en initiatief.

Vanuit je ervaring ben je in staat om met verstand van zaken mensen en inhoud te verbinden, zowel intern als extern. Je weet wat het is om te werken in een politiek-bestuurlijke omgeving en kan hierin schakelen als de voortgang van het project hierom vraagt. Tevens kijk je verder dan je eigen domein om de gestelde doelen te realiseren, bijvoorbeeld door de provinciale ambities voor water succesvol te koppelen aan de doelen voor economie of natuur. Je hebt ervaring met projecten leiden en weet de ruimtelijke instrumenten ontwikkelingsgericht in te zetten.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Een maximum uurtarief van € 130,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer;
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider binnen een overheidsorgansiatie;
4. Aantoonbare werkervaring in het ruimtelijke domein en/of water domein;
5. Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding; 
6. Aantoonbare werkervaring met het (door)ontwikkelen van beleid binnen het ruimtelijk domein van een overheidsorganisatie;

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)
7. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider binnen het ruimtelijke domein van een gemeente (40 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met zowel interne als externe stakeholdersmanagement binnen omgevingsmanagementsprojecten van een overheidsorganisatie, licht dit duidelijk toe in het cv (15 punten);
9. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het (door)ontwikkelen van beleid binnen het ruimtelijk domein, duidelijk naar voren komend in het cv (25 punten);
10. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van (drink)water, duidelijk naar voren komend van uit het cv (20 punten).

Competenties

  • Aantoonbare ervaring in het begeleiden van projecten;

  • Ervaring met het werken in een politiek-bestuurlijke omgeving;

  • Beschikt over professionele schrijf- en rapportagevaardigheden;

  • Zelfstandige en verbindende persoonlijkheid.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1-2.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma-vrij
Standplaats: Provinciehuis Zwolle

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 12 mei 2025, 09:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 8 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

  • Werk-werk reiskosten mogen gedeclareerd worden (€0,37 per kilometer).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur