Omgevingsmanager Natura 2000 Buurserzand-Haaksbergerveen

Luttenbergstraat 2, 8012 EE Zwolle, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
115 24 Overijssel

Begindatum:

1 mrt 2025

Einddatum:

1 feb 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

5 feb 2025

Organisatie
Werken bij Overijssel
Overijssel is een prachtige provincie om te wonen, te werken en te recreëren. Met elkaar maken we Overijssel iedere dag leefbaarder, mooier, veiliger en beter bereikbaar. De provincie werkt samen met gemeenten, waterschappen, het Rijk, ondernemers en maatschappelijke instanties. Samen zetten we ons in voor de toekomst van onze provincie.

Beschrijving Natuur en Milieu
Je gaat aan de slag bij de afdeling Natuur en Milieu (NM), één van de acht afdelingen binnen provincie Overijssel. Deze afdeling is verantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitvoering van beleid op de thema’s natuur, milieu en landbouw. We werken intensief samen met burgers, bedrijven, andere overheden en belangengroepen. Daarbij spelen we in op maatschappelijke initiatieven die aansluiten bij de provinciale ambities. De afdeling bestaat uit de volgende teams: Strategie & Bestuursondersteuning, Landelijk Gebied & Milieu, Natuurbeleid, Contractering en Projecten Uitvoering. Je gaat aan de slag bij het team Projecten Uitvoering. Dit team levert vooral inzet voor de realisatie van de Ontwikkelopgave Natura 2000 en de realisatie van de natuurdoelen voor de 24 Natura 2000 gebieden van de Provincie Overijssel

Opdracht
Deze functie betreft de rol van omgevingsmanager voor Natura 2000 gebiedsproces Buurserzand-Haaksbergerveen. In de voorbereiding van de uitvoering  staat het schakelen centraal tussen provinciaal PIP-team, planologisch adviesbureau, technisch management en omgeving rond het tijdig aanleveren van stukken en adequaat inspelen op zienswijzen en mogelijke beroepen.

Voor de uitvoeringsfase is de beschikbaarheid van de benodigde gronden cruciaal. Daartoe is goede regie op de grondverwerving en het sluiten van overeenkomsten nodig. Het gaat hierbij om de afstemming tussen de provinciale procesregisseurs grond en hun rentmeesters, het technische management en de omgeving. Ook dienen tijdig voor uitvoeringsfase alle uitvoerings- vergunningen beschikbaar te zijn.

Belangrijkste onderdeel is het gebiedsproces rondom het Haaksbergerveen. Dat project bevindt zich in de planfase. Het hydrologisch model is (nagenoeg) afgerond. Er wordt door specialisten onderzoek gedaan naar maatregelen en effecten om te komen tot hydrologisch en ecologisch herstel van het hoogveensysteem. Gebiedspartijen worden hier actief bij betrokken via een werkgroep.  

Verantwoordelijk van een omgevingsmanager liggen in:
- Organisatie van overleg met de omgeving
- Stakeholdermanagement en communicatie
- Aansturen van de communicatieadviseur
- PIP-procedure (i.s.m. provincie)
- Vergunningen
- De eigen bijdrage aan het functioneren als IPM-team

Vereisten / knock-outcriteria
1.  Een maximum uurtarief van €115,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer en werk-werkverkeer;
2.  Minimaal 5 jaar antoonbare werkervaring na 2010 bij een overheidsorganisatie in het landelijk gebied in waarin communicatie met de omgeving centraal staat; 
3.  Aantoonbare werkervaring als omgevingsmanager in het landelijk gebied na 2015.     

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Aantoonbare werkervaring met de agrarische sector in relatie tot de huidige N2000-opgave (beschrijf separaat en beknopt een voorbeeld in de motivatie) (20 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met planvormings-/RO-procedures en vergunningaanvragen in het landelijk gebied (benoem dit expliciet in het cv) (20 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met planvormings-/RO-procedures en vergunningaanvragen in het landelijk gebied (benoem dit expliciet in het cv) (20 punten);
7. Beschrijf separaat in de motivatie beknopt 2 opdrachten die u eerder heeft uitgevoerd die vergelijkbaar zijn met deze opdracht. Beschrijf per genoemde opdracht op welke manier deze vergelijkbaar is met onze opdracht, uw verantwoordelijkheden en de door u behaalde resultaten (20 punten);
8. Aantoonbare over kennis van/werkervaring met de moderne landbouwkundige praktijk en ziet mogelijkheden om verbinding en samenwerking tussen landbouw en natuur te versterken (10 punten);
9. Uiterlijk beschikbaar per 3 maart 2025 (10 punten).

Competenties
1. Communicatief vaardig
2. Omgevingssensitief
3. Proactief handelend en vooruit denkend
4. Strategisch denkend
5. Teamspeler

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
2 (Geef aantal in te huren professionals aan voor deze opdracht]

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: n.t.b.
Standplaats: Zwolle

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 19 februari 2025 vanaf 15.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 18 februari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Het uurtarief kan worden gewijzigd volgens de hierna genoemde CBS-indexering volgens indexatieclausule artikel 12 van de modelovereenkomsten: CBS CAO Lonen, contractuele loonkosten en arbeidsduur, lonen per uur inclusief bijzondere beloningen indexcijfer, 2020=100: CAO-lonen,contractuele loonkosten en arbeidsduur; indexcijfers (2020-100) cbs.nl).\

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.