Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Provincie Overijssel
Logo van Provincie Overijssel

Information Security Officer (ISO) - 071199

Luttenbergstraat 2, 8012 EE Zwolle, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen

Begindatum:

15 jul 2024

Einddatum:

1 mrt 2025

Uren per week:

32 - 36 uur

Publicatiedatum:

12 jun 2024
Opdracht tarief € 125,00Opdracht uren 32 - 36 uur

Optie tot verlenging
De opdracht kan na de initiële looptijd, in overleg tussen de Provincie Overijssel en de opdrachtnemer/kandidaat één of meerdere malen verlengd worden. De duur en de inzet worden in gezamenlijk overleg bepaald. De voorwaarden worden bij een eventuele verlenging niet aangepast en zijn niet onderhandelbaar. Het tarief kan wel op verzoek van leverancier aangepast worden (zie aanvullende informatie voor voorwaarden). De eventuele verlenging is altijd voor een bepaalde tijd en door de Provincie Overijssel schriftelijk kenbaar gemaakt aan de opdrachtnemer/kandidaat.

Organisatie
De ambtelijke organisatie van de provincie bestaat uit acht eenheden. Naast Bedrijfsvoering zijn dit Publieke Dienstverlening, Economie en Cultuur, Project- en Programmamanagement, Wegen en Kanalen, Bestuurs- en Concernzaken, Natuur en Milieu, Ruimte en Bereikbaarheid. De hoofden van deze eenheden zijn vertegenwoordigd in het Centraal Management Team (CMT) en de adjunct hoofden zijn vertegenwoordigd in het Bedrijfsvoerings Management Team (BMT). Er is een tweehoofdige directie (Directie-overleg, DO).

Het team Informatievoorziening en Digitalisering (I&D) valt onder de eenheid Bedrijfsvoering. Het team is volop in ontwikkeling en bestaat momenteel uit 70 personen. 

Project
Bij de provincie Overijssel werken we aan een digitaal, betrouwbare provincie en hebben we de ambitie om informatie zo goed mogelijk te laten “stromen”. Om dit te kunnen doen kijken we naar onze basis en willen we ons informatiebeheer steviger neerzetten.

Als ISO kom je te werken in het cluster Privacy en Security die onderdeel uitmaakt van het focusgebied Continuïteit. In het cluster werk je samen met je collega ISO en de Privacy  Specialist

Opdracht omschrijving
Als Information Security Officer (ISO) werk je vanuit kaders die op concernniveau door de CISO worden vastgesteld. Uiteraard ben je bij het vaststellen en onderhouden van die kaders betrokken, maar richt je je vooral op de naleving daarvan in de operationele processen. Als ISO ontleent je jouw toegevoegde waarde aan de kennis van de afdeling(en) en het maken van de vertaalslag die moet worden gemaakt van algemene IB-normen naar de specifieke bedrijfssituaties. Die algemene IB-normen hebben vooral betrekking op personeel en organisatie, communicatie (ten behoeve van bewustwording), gebouwen en ruimten (ten behoeve van fysieke beveiliging), informatiebeveiligingsincidenten en de invulling van business continuity management in de Business Unit. 

Verantwoordelijkheden / Resultaten
In de rol van ISO ben je verantwoordelijk voor het implementeren en coördineren van informatiebeveiligingsbeleid binnen een afdeling of afdelingen van de provincie Overijssel. Dit omvat onder meer het rapporteren over de status van informatiebeveiliging aan de Chief Information Security Officer (CISO) en het management, het coördineren van implementatietrajecten, het afstemmen van werkzaamheden met interne en externe stakeholders, en het bijdragen aan het opstellen en beheren van eenheid specifieke jaarplannen en beleid.

De Kandidaat is inzetbaar vanaf 15 juli 2024 tot en met 28 februari 2025 voor 32 tot 36 uur per week. Voor de mogelijkheid of de inhuuropdracht (Overeenkomst) kan worden verlengd wordt verwezen naar hetgeen hierover is opgenomen in het functieprofiel. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in deze offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Beschikbaarheid
U voegt een CV van maximaal 3 pagina's A4, enkelzijdig, lettergrootte 10 toe. Indien het CV (incl. figuren, tabellen, voorblad en inhoudsopgave) langer is dan het toegestane aantal A4's, wordt deze enkel voor het toegestane aantal A4's beoordeeld, waarna de overige A4's buiten de beoordeling worden gehouden. Het CV is in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld. Waar van toepassing dient u bij alle eisen en wensen het veld "Toelichting" in de applicatie in te vullen. De provincie Overijssel beoordeelt uw offerte uitsluitend op de informatie die u bij deze toelichtingen invult. Als uit de toelichting bij een eis blijkt dat u niet voldoet aan de eis dan wordt u uitgesloten. Als uit de toelichting bij een wens niet blijkt dat u punten verdient voor deze wens dan ontvangt u geen punten. Wanneer u in deze toelichtingen alleen maar verwijst naar het CV en / of naar overige documenten, dan wordt u uitgesloten (eis) of ontvangt u geen punten (wens). Het ingediende CV en / of overige documenten dienen louter ter verificatie van hetgeen u in de toelichtingen heeft opgeschreven.

Eisen

  • De aanbieder gaat zonder voorbehoud akkoord met de bepalingen in deze offerteaanvraag en verklaart dat alle aangeleverde gegevens en antwoorden juist en volledig zijn.

  • De kandidaat heeft de afgelopen twee jaar geen arbeidsovereenkomst of geen tijdelijke arbeidsovereenkomst bij de provincie Overijssel gehad.

  • De Aanbieder levert de onderstaande gegevens aan. 1. Naam aangeboden Kandidaat: Naam: ... 2. Naam, adres en woonplaats van de aanbiedende organisatie. Naam organisatie: ... Adres: ... Woonplaats: ... 3. Naam, e-mailadres en telefoonnummer van de contactpersoon bij Aanbieder voor deze offerteaanvraag. Naam: ... E-mailadres: ... Telefoonnummer: ... 4. Naam en functie van de handelingsbevoegde (blijkend uit de in te dienen KvK uittreksel) ondertekenaar van aanbieder ten behoeve van de eventuele overeenkomst. Naam: ... Functie: .. 5. Indien externe eerder een interim opdracht bij de provincie Overijssel heeft uitgevoerd vult u de gegevens hiervan dan hieronder in (bij meerdere opdrachten de onderstaande gegevens voor elke opdracht vermelden). Opdracht: ... Periode: ... Eenheid / team / contactpersoon: ...

  • Gezocht wordt naar een opdrachtnemer, niet zijnde een zzp'er

  • De kandidaat beschikt aantoonbaar over tenminste een afgeronde relevante opleiding op het gebied van informatiebeveiliging (op hbo niveau.

  • Kandidaat beschikt over afgeronde geaccrediteerde opleiding op het gebied van informatiebeveiliging, zoals CC, ISSMP, ISSAP of vergelijkbaar.

  • De kandidaat beschikt over minimaal 2 jaar relevante werkervaring in een vergelijkbare informatiebeveiligingsfunctie.

  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring in een overheidsorganisatie.

Wensen

  • De kandidaat heeft aantoonbare kennis van belangrijke standaarden zoals de Baseline Informatiebeveiliging (BIO) Aan de hand van uw toelichting waardeert de provincie Overijssel uw antwoord met 0%, 20%, 40%, 60%, 80% of 100% van het maximaal aantal te behalen punten voor deze wens (30%)

  • De kandidaat is bekend met het uitvoeren van risico-, en procesanalyses en het aansturen van pentesten en verbetertrajecten. Aan de hand van uw toelichting waardeert de provincie Overijssel uw antwoord met 0%, 20%, 40%, 60%, 80% of 100% van het maximaal aantal te behalen punten voor deze wens (30%)

  • De kandidaat heeft aantoonbare relevante werkervaring bij een provincie (10%)

  • De kandidaat heeft aantoonbaar inhoudelijke kennis van de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) (20%)

  • ERVARING Beschrijf in de toelichting beknopt 2 opdrachten die u eerder heeft uitgevoerd die vergelijkbaar zijn met deze opdracht. Beschrijf per genoemde opdracht op welke manier deze vergelijkbaar is met onze opdracht, uw verantwoordelijkheden, het door u behaalde resultaat en de door u verrichte werkzaamheden. Bij voorkeur zijn deze opdrachten uitgevoerd binnen een overheidsorganisatie. Aan de hand van uw toelichting waardeert de provincie Overijssel uw ervaring met 0%, 20%, 40%, 60%, 80% of 100% van het maximaal aantal te behalen punten voor deze wens (10%)

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Onze adviseurs staan je graag persoonlijk te woord op maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur. Je kunt jouw vraag alvast stellen via de contactpagina of kom terug op een ander tijdstip!
Opdracht Adviseur
Sluiten
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.