HR Business partner

Luttenbergstraat 2, 8012 EE Zwolle, Nederland

Sluit over 11 dagen
110 32 Overijssel

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jul 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

1 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als HR business partner bij provincie Overijssel ben je dé partner in business voor het management op het brede terrein van mens, arbeid en organisatie. Jouw rol omvat niet alleen het verstrekken van advies, maar ook het meedenken vanuit een breed perspectief, waarbij alle aspecten worden meegenomen. 

Je bent verbonden aan verschillende afdelingen met meerdere teams. In deze rol help je het management bij het vertalen van de afdelingsstrategie, zodat deze effectief kan worden geïnterpreteerd en uitgevoerd. Je kent je afdelingen, hun (leiderschaps)opgaven en de vraagstukken van je management. 

Je wordt echt ervaren als een volwaardige counterpart. Je gaat dieper in op vraagstukken, draagt bij aan oplossingen en schuwt het niet om ook lastige onderwerpen bespreekbaar te maken. Daarnaast bied je coaching en begeleiding aan het management bij het effectief beoordelen en managen van individuele- en teamvraagstukken. Hierbij zet je jouw uitstekend ontwikkelde interpersoonlijke vaardigheden in en ben je in staat om daadkrachtig te interveniëren in gesprekken. 

Je fungeert als brug tussen het lijnmanagement en het HR-team. Hierbij gebruik je aan weerszijden strategisch inzicht om HR-initiatieven te ontwikkelen, te implementeren of te evalueren. Je signaleert ontwikkelingen, kansen, agendeert knelpunten en deelt actief de nieuwste inzichten.

Momenteel werken we aan onze nieuwe strategische HR agenda, met onderdelen als strategisch partnership, wendbaarheid, versterken leercultuur, SPP en duurzame inzetbaarheid, en zijn we strategisch gesprekspartner inzake de nieuwe organisatiekoers. In de rol van HR business partner ga je actief deelnemen aan de implementatie van de nieuwe koers en onze toekomstbestendige HR agenda.

In je rol word je ondersteund door HR-medewerkers die administratieve taken op zich nemen, zoals bijvoorbeeld het beantwoorden van eenvoudige vragen en dossieronderzoek. 

Jouw profiel 
Als HR-business partner ben je een zelfstandige en deskundige professional met een moderne kijk op het HR-vakgebied. Je hebt de vaardigheid om op verschillende niveaus te schakelen en weet complexe situaties effectief aan te pakken. Creativiteit en vernieuwend denken zijn kenmerkend voor jouw aanpak, terwijl je altijd handelt met een goed ontwikkeld moreel kompas. 

  • Je beschikt over ruime ervaring in senior HR-adviesrollen bij complexe (bestuurlijke) organisaties op strategisch niveau. Je hebt aantoonbaar brede en actuele kennis van- en een visie op het HR-vakgebied. 

  • Je kunt snel schakelen tussen strategische vraagstukken en de praktische realisatie hiervan, maar je verliest jezelf niet in details of de hectiek van de dag. Je kan goed prioriteren en je bent een teamspeler met een proactieve en resultaatgerichte benadering. 

  • Je hebt een strategische blik en hands-on mentaliteit, gaat uitdagingen aan en bent niet bang voor verandering en ontwikkeling.

Naast aantoonbaar een hbo/wo werk- en denkniveau en een achtergrond in HR of een vergelijkbaar vakgebied, beschik je over uitstekende advies- en interpersoonlijke vaardigheden. Je bent in staat om betrouwbare relaties op te bouwen met belangrijke stakeholders en levert hoogwaardig, zowel gevraagd als ongevraagd, advies met oog voor zowel de individuele als organisatorische belangen.

Eisen

  • Maximum uurtarief van 110,- exclusief btw inclusief reiskosten woon-werk/werk-werk verkeer;
  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar als HR businesspartner;

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau richting P&O/HR (20 punten);
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar op het gebied van P&O inzake organisatieontwikkeling (sterk ontwikkelde O-kant) binnen een overheidsorganisatie (40 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met verandermanagement op het gebied van P&O/HR op strategisch/tactisch niveau binnen een overheidsorganisatie (30 punten);
  • Aantoonbare werkervaring op het gebied van P&O/HR binnen een overheidsorganisatie met >750 fte (benoem dit expliciet in het cv) (10 punten).

Competenties

  • Strategisch denken;
  • Organisatiesensitiviteit;
  • Analytisch vermogen;
  • Stevige gesprekspartner;
  • Proactief denken en handelen;
  • Veerkrachtig;
  • Aanpassingsvermogen.

Organisatie en team

Werken bij Overijssel

Overijssel is een prachtige provincie om te wonen, te werken en te recreeren. Met elkaar maken we Overijssel iedere dag leefbaarder, mooier, veiliger en beter bereikbaar. De provincie werkt samen met gemeenten, waterschappen, het Rijk, ondernemers en maatschappelijke instanties. Samen zetten we ons in voor de toekomst van onze provincie.

Beschrijving Bedrijfsvoering

Je gaat aan de slag bij de afdeling Bedrijfsvoering (BV), een van de acht afdelingen binnen provincie Overijssel. Het werk bij Bedrijfsvoering is samen te vatten in drie taken: adviseren, control(eren) en faciliteren. De afdeling zorgt dat de organisatie haar bestuurlijke en uitvoerende processen zo goed en efficient mogelijk kan uitvoeren. Hierdoor kunnen collegas van andere afdelingen zich helemaal richten op de provinciale opgaven.

De afdeling bestaat uit de volgende teams: Leiding, Financiele Rapportage en Administratie, Financien, Facilitair, Informatievoorziening en Digitalisering, Juridische Zaken, HR.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 20 augustus 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 19 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma - Di - Woe - Do - Vrij
Standplaats: Zwolle

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

  • Het uurtarief kan worden gewijzigd volgens de hierna genoemde CBS-indexering volgens indexatieclausule artikel 12 van de modelovereenkomsten: CBS CAO Lonen, contractuele loonkosten en arbeidsduur, lonen per uur inclusief bijzondere beloningen indexcijfer, 2020=100: CAO-lonen,contractuele loonkosten en arbeidsduur; indexcijfers (2020-100) cbs.nl).\

  • Werk-werk reiskosten mogen gedeclareerd worden (€0,37 per kilometer).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur