Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.
Logo van Provincie Overijssel
Logo van Provincie Overijssel

centrale coordinator voor de Basisregistratie Ondergrond (BRO)

Luttenbergstraat 2, 8012 EE Zwolle, Nederland

Sluit over 19 dagen

Begindatum:

12 jan 2026

Einddatum:

12 jun 2026

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

20 nov 2025
Opdracht tarief 120Opdracht uren 16

Omschrijving

Centrale coordinator voor de Basisregistratie

Ondergrond (BRO) binnen provincie Overijssel. je werkt aan het coordineren en bevorderen van o.a. het wettelijk verplicht leveren (bronhouderschap) en het effectieve gebruik (afnemerschap) van de Basisregistratie Ondergrond (BRO) gegevens binnen provincie Overijssel. Hiervoor ben je actief betrokken bij de ontwikkelingen op het gebied van wet- en regelgeving met betrekking tot de Basisregistratie Ondergrond (BRO) en de impact daarvan op de organisatie, zoals bij de implementatie van de omgevingswet en bij bestuurlijke themas als grondwaterproblematiek en de aanleg van infrastructuur.

Taken en verantwoordelijkheden:

  • Je werkt aan het opbouwen en onderhouden van goede relaties tussen team DIGI en andere organisatie-onderdelen.

  • Advies en ondersteuning: Je fungeert als vraagbaak voor alle eenheden binnen de organisatie met betrekking tot de wettelijke verplichtingen van de BRO.

  • Overzicht en coordinatie: Je hebt een totaaloverzicht van de inwinning van ondergrondgegevens, de leveringen aan de Landelijke Voorziening BRO, het gebruik van de gegevens en andere BRO-gerelateerde processen. Je zorgt ervoor dat deze processen goed op elkaar afgestemd zijn.

  • Begeleiding van eenheden: Je begeleidt de verschillende eenheden binnen de organisatie bij de impact van de wet- en regelgeving van de BRO, zowel nu als in de toekomst.

  • Promotie van BRO-gebruik: Je stimuleert het gebruik van de BRO en benadrukt de mogelijkheden van eenmalig inwinnen en meervoudig gebruik van ondergrondgegevens inclusief de samenhang met de andere basisregistraties

  • Kwaliteitsbewaking: Je bent verantwoordelijk voor het signaleren en bespreekbaar maken van onjuiste aanlevering en onjuist gebruik van BRO-gegevens door de eenheden. Indien nodig escaleer je.

  • Externe samenwerking: Je onderhoudt contacten met externe partijen die betrokken zijn bij de BRO, zoals landelijke overheidsinstellingen, sondeerbedrijven, softwarehuizen en ingenieursbureaus.

  • Inrichten en operationaliseren van werkprocessen rond de BRO

Eisen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare ervaring in de afgelopen 6 jaar met Basisregistratie Ondergrond (BRO) bij een overheidsinstelling
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar in een coordinerende rol bij een overheidsinstelling
  • Kennis van IT-services en affiniteit met zowel binnen- als buitenwerkzaamheden
  • Je kunt op strategisch-tactisch niveau opereren en advies geven op beleidsniveau
  • Je hebt ervaring met het leiden en/of coordineren van (deel)projecten

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met externe partijen die betrokken zijn bij de BRO, zoals landelijke overheidsinstellingen, sondeerbedrijven, softwarehuizen en ingenieursbureaus
  • Aantoonbare werkervaring met het Inrichten en operationaliseren van werkprocessen rond de BRO
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar in een coordinerende bij een overheidsinstelling
  • Aantoonbare werkervaring met het geven van advies op beleidsniveau binnen een overheidsinstelling

Competenties

  • Ondernemend
  • Samenwerkingsvaardigheden: Je hebt een sterk gevoel voor het projectmatige. Je bent in staat om verschillende belanghebbenden bij elkaar te brengen en gezamenlijk doelen te bereiken.
  • Analytisch denkvermogen
  • Communicatieve vaardigheden: Je bent in staat om effectief te luisteren en te communiceren met verschillende bedrijfstakken. Je spreekt als het ware meerdere 'talen'.
  • Omgevingssensitiviteit: Je hebt oog voor de omgeving waarin je werkt en kunt goed inspelen op de belangen en behoeften van verschillende stakeholders.
  • Hands-on mentaliteit: Je bent niet bang om met je laarzen in de klei te staan of samen te werken met zowel terreinmedewerkers als IT-experts. Je bent in staat om de uitdagingen op het gebied van data-uitwisseling aan te pakken.
  • Verbindend

Organisatie en team

Organisatie Werken bij Overijssel

Overijssel is een prachtige provincie om te wonen, te werken en te recreeren. Met elkaar maken we Overijssel iedere dag leefbaarder, mooier, veiliger en beter bereikbaar. De provincie werkt samen met gemeenten, waterschappen, het Rijk, ondernemers en maatschappelijke instanties. Samen zetten we ons in voor de toekomst van onze provincie.

Beschrijving Publieke Dienstverlening

De afdeling Publieke Dienstverlening houdt zich bezig met de uitvoering van het provinciaal grondbeleid, verstrekt subsidies en vergunningen en is verantwoordelijk voor toezicht en handhaving. Daarnaast ondersteunt zij het provinciaal beleid met beleidsonderzoeken, analyses en (GIS-) dataverwerking. De afdeling is een vliegwiel en verbinder als het gaat om het stimuleren van klantgerichte dienstverlening. De afdeling bestaat uit de volgende teams: Leiding, Vergunningverlening, Handhaving, Grondzaken, Subsidieverlening, DIGI (Data, Informatie, GIS & Innovatie) en Onderzoek & Advisering.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 18 december 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 12 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Standplaats: Zwolle.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Sybren Hindriks via sybren.hindriks@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: di, wo, do, vr