Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Provincie Noord-Brabant
Logo van Provincie Noord-Brabant

Projectondersteuner Water en Bodem

Brabantlaan 1, 5216 TV 's-Hertogenbosch, Nederland

Sluit over 12 dagen

Begindatum:

5 jan 2026

Einddatum:

5 jul 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

29 okt 2025
Opdracht tarief 75Opdracht uren 32

Omschrijving

Binnen het programma Water en Bodem werkt een programmaondersteuner, die de programmamanager ondersteunt en verantwoordelijk is voor programma brede zaken, zoals nieuwsbrief, smoelenboek, bijeenkomsten en projecten. Daarnaast zijn er 3 projectondersteuners actief voor de teams. Samen verzorgen jullie de ondersteuning voor het totale programma Water en Bodem.

Je bent verantwoordelijk voor de ondersteuning van de projectteams binnen het programma Water en Bodem. De teams zijn: Vitale bodem en Schoon Water. Hoogwaterbescherming, rivieren en Delta Voldoende water Grondwater en monitoring Klimaatadaptatie Klimaat Jouw werkzaamheden richten zich vooral op de teams Klimaat en Hoogwaterbescherming, rivieren en Delta.

Jouw takenpakket bestaat uit:

  • Maken van afspraken voor de opdrachtnemers van de teams en de teamleden.
  • Ondersteuning van collegas in Corsa: zelfstandig verzorgen van inkoopopdrachten, ondersteuning bij de routing van dossiers naar GS en PS, opmaak van brieven in Corsa, verzenden van brieven aan externe partijen.
  • Ondersteuning bij de organisatie van bijeenkomsten en ambtelijke en bestuurlijke overleggen: verzenden van uitnodigingen, bijhouden verzendlijsten, aanmeldingen, etc.
  • Verzorgen van interne en externe publicaties, terinzageleggingen en maken van opdrachten voor bijvoorbeeld zaalhuur, advertentieteksten, publicaties etc.
  • Alle overige hand- en spandiensten.

Eisen

  • Kandidaat heeft minimaal een mbo opleiding op het gebied van administratie/secretarieel of vergelijkbaar. Dit blijkt uit het CV.
  • Kandidaat beschikt over minimaal 1 jaar werkervaring recente (niet ouder dan 7 jaar) werkervaring als ondersteuner bij een grote overheidsorganisatie. Dit blijkt uit CV.
  • Kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met het werken met provinciale systemen, zoals Corsa, SAP en Office 365. Dit blijkt uit CV.
  • Een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) is een knock-out criteria en dient bij voorkeur voorafgaand aan de eerste werkdag maar uiterlijk binnen een maand nadien te worden overlegd.

Wensen en competenties

Wensen

  • MBO+ werk en denkniveau.
  • Digitaal vaardig: Corsa, SAP, MsTeams, Sharepoint, Outlook, MsOffice, etc. zijn voor jou gesneden koek of je bent in staat om het e.e.a. je snel eigen te maken.

Competenties

  • Proactief
  • Accuraat
  • Hands on mentaliteit
  • Zeer zelfstandig
  • Kan goed prioriteiten stellen
  • Communicatief vaardig
  • Klantgericht
  • Flexibele houding
  • Praktische resultaatgerichte instelling
  • Nauwkeurig
  • Nauwgezet
  • Verbindend naar collega's en partners
  • Uitstekende vaardigheden om verschillende activiteiten in een complexe omgeving te structureren
  • Goed schakelen tussen de diverse werkzaamheden per dag
  • Uitstekende en aantoonbare redactionele en communicatieve vaardigheden
  • Doortastend
  • Vernieuwend
  • Betrouwbaar
  • Goede voorbereiding
  • Motivatie
  • Kennis van de provinciale werkzaamheden en actualiteiten

Organisatie en team

Vanuit het programma Water en Bodem werken we aan schoon, voldoende en veilig water en aan een vitale bodem. Dit zijn essentiele bouwstenen voor een duurzame leefomgeving. Binnen het programma Water en Bodem zetten we alles op alles om de beschikbaarheid en de kwaliteit van water op orde te krijgen, de agrarische bodem vitaler te maken en om Brabant voor 2050 klimaatbestendig te maken. Het nieuwe regionaal waterprogramma (2022-2027) Regionaal Water- en Bodemprogramma (RWP) 2022-2027 is hierop gericht.

Je werkt veel samen met de opdrachtnemers van de teams. Daarnaast krijg je vragen uit de teams zelf. Jouw werkzaamheden richten zich vooral op de teams Klimaat en Hoogwaterbescherming, rivieren en Delta . Met je collega projectondersteuners heb je contact voor afstemming van agendas, het aanmaken van inkoopbestellingen, voor hulpvragen. Je vervangt of helpt de andere projectondersteuners als dat nodig is. Met de programmasecretaris stem je je takenpakket af.

Gespreksinformatie

We streven ernaar de gesprekken te houden op woensdag 19 november as.

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Bij de provincie gaan we uit van het BYOD (Bring Your Own Device) principe.

Deze opdracht heeft de volgende wegingen voor gunning:

  • Weging prijsdeel: 15 %
  • Opleiding: 15 %
  • Werkervaring: 20 %
  • Werkervaring provinciale systemen: 25 %
  • Interview: 25 %
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via sybren.hindriks@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: di, wo, do, vr