Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Projectleider Luchtkwaliteit

Brabantlaan 1, 5216 TV 's-Hertogenbosch, Nederland

Sluit over 8 dagen
Geen maximum 24 Noord-Brabant

Begindatum:

15 okt 2025

Einddatum:

1 apr 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

3 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Opdrachtomschrijving

Als projectleider luchtkwaliteit speel je een essentiële rol bij het waarborgen van een gezonde leefomgeving in Brabant. Jouw taken zijn veelzijdig en hebben directe invloed op het verbeteren van de luchtkwaliteit in de Provincie Noord-Brabant. Zo draag jij je steentje bij aan een schonere provincie!

Kandidaatomschrijving

Wat verwachten we van jou?

Kandidaat beschikt over de volgende Kennis en kunde:

-  HBO + / WO werk- en denkniveau, met een relevante opleidingsachtergrond, richting agrarisch of landbouw (HAS of             vergelijkbaar).
 - Minimaal 5 jaar ervaring met projectmatig werken en dan het liefst binnen een decentrale overheidsorganisatie.
 - Beschikt over een (strategische) visie op luchtkwaliteit.
-  Sterk ontwikkeld vermogen om samen te werken.
-  Ervaring als (beleids)adviseur luchtemissies ( zowel industrieel als agrarisch)
-  Kennis van Milieu vergunningverlening en Omgevingswet.


Kandidaat beschikt over de volgende Competenties:
- Je bent een kundige en proactieve projectleider.
- Je hebt kennis van en ervaring met het Schone Luchtakkoord (of vergelijkbaar).
- Je bent verbindend en een bruggenbouwer.
- Je bent politiek-bestuurlijk sensitief en bekend met hoe het er in een politieke omgeving aan toe gaat.


Interviewplanning

We streven er naar de gesprekken te houden in de week van 20 oktober 2025.

Toelichting op rooster

Ingehuurde is in nader overleg beschikbaar om vanuit diens rol op onderwerp/project aan te sluiten bij teamoverleggen. Dit is echter niet structureel. Verder geeft de ingehuurde zelf invulling aan de uren in het kader van deze opdracht. Aanwezigheid bij teamoverleg is afhankelijk van noodzaak en context.

Dienstencategorie

Andere diensten

CPV code

79000000-4 - Zakelijke dienstverlening: juridisch, marketing, consulting, drukkerij en beveiliging

Eisen

Opleiding

HBO/WO, bij voorkeur HAS in agrarische- milieu richting. Dit blijkt uit het CV.

Werkervaring

Meer dan 5 jaar ervaring bij een (semi-)overheidsinstelling en dan in een vergelijkbare functie/opdracht, met een sterke voorkeur voor iemand met kennis en ervaring met het Schone Lucht Akkoord, of aanverwant. Verder een aantoonbaar staat van dienst in projectmatig werken in de politieke context (het Rijk, omgevingsdiensten of gemeenten). Dit blijkt uit het CV.

Gunningscriteria

Weging prijsdeel: 15 %

Werkervaring en opleiding

Agrarische/landbouw achtergrond vanuit opleiding en werkervaring, Dit blijkt uit het CV.
  • Geen aantoonbare agrarische/landbouw achtergrond (1 %)
  • Aantoonbare agrarische/landbouw achtergrond vanuit alleen werkervaring (10 %)
  • Aantoonbare agrarische/landbouw achtergrond vanuit alleen de opleiding (10 %)
  • Aantoonbare agrarische/landbouw achtergrond vanuit opleiding en werkervaring (20 %)
Weging: 20 %

Werkervaring en opleiding

Ervaring met of kennis van het schone luchtakkoord en luchtkwaliteit. Dit blijkt uit het CV.
  • Geen werkervaring in luchtkwaliteit, noch werkervaring met het Schone Luchtakkoord (1 %)
  • Aantoonbare werkervaring met luchtkwaliteit (10 %)
  • Aantoonbare specifieke werkervaring met het Schone Luchtakkoord (20 %)
Weging: 20 %

Werkervaring

Ervaring met projectmatig werken binnen een overheids- politieke context. Dit blijkt uit het CV.
  • < 2 jaar projectmatige werkervaring (1 %)
  • 2 – 5 jaar projectmatige werkervaring binnen een overheidsorganisatie (5 %)
  • 2 - 5 jaar projectmatige werkervaring binnen een decentrale overheidsorganisatie (gemeenten, provincies, omgevingsdiensten e.d. (10 %)
  • > 5 jaar projectmatige werkervaring (10 %)
  • >5 jaar projectmatige werkervaring binnen een overheidsorganisatie (15 %)
  • >5 jaar projectmatige werkervaring binnen een decentrale overheidsorganisatie (gemeenten, provincies, omgevingsdiensten e.d.) (20 %)
Weging: 20 %

Interview

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

Tijdens het sollicitatiegesprek zijn de laatste (maximaal) 25 punten toe te kennen. Deze 25 punten worden als volgt verdeeld:


1) De zienswijze en visie op de betreffende functie/werkzaamheden, gerelateerd aan eigen ervaring en visie provincie: maximaal 10 punten.

2) Match met het team (voldoende complementair in kennis en samenwerking): maximaal 5 punten.

3) Competenties zoals verbindend, doortastend, vernieuwend, betrouwbaar maximaal 10 punten (denk hierbij ook aan goede voorbereiding, motivatie, pro-activiteit, kennis van de provinciale werkzaamheden en actualiteiten).

Bij de provincie gaan we uit van het BYOD (Bring Your Own Device) principe.

We vragen een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) op van de kandidaat aan wie de opdracht voorlopig wordt gegund. Dit is onderdeel van de selectieprocedure en een knock-out criteria. We vragen deze bij voorkeur te overleggen voorafgaand aan de eerste werkdag maar in ieder geval uiterlijk binnen één maand nadien. Hiervoor stuurt de provincie u na de definitieve gunning een link op uw persoonlijk e-mailadres.

Weging: 25 %
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur