Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Provincie Noord-Brabant
Logo van Provincie Noord-Brabant

Projectleider digitalisering archieven

Brabantlaan 1, 5216 TV 's-Hertogenbosch, Nederland

Sluit over 12 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

31 mrt 2027

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

22 nov 2025
Opdracht tarief 100Opdracht uren 16

Omschrijving

Provincie Noord-Brabant laat in de komende jaren archieven bewerken (waarderen en selecteren op basis van een bewerkingsplan) en digitaliseren (op basis van een handboek vervanging) en hiervoor zijn we op zoek naar een meewerkend voorman/-vrouw. De opdracht is om enerzijds dit al lopende project in goede banen te leiden en anderzijds om mee te helpen met de kwaliteitscontroles die nodig zijn.

Werkzaamheden:

  1. besteed je ongeveer de ene helft van je tijd aan het leiden van het project en de andere helft van je tijd aan het meewerken met de kwaliteitscontroles, in principe op locatie van de leveranciers. Deze verdeling kan wekelijks verschillen afhankelijk van wat er op dat moment nodig is.
  2. je stemt wekelijks af (stand-up) met collegas van de provincie Noord-Brabant over de voortgang van het project aan de hand van een overzicht van acties en taken.
  3. je stemt wekelijks af met de leveranciers over de voortgang van het project.
  4. je hebt soms ook overleg met andere externen, zoals met de provinciearchivaris en medewerkers van de archiefbewaarplaats in verband met opname van de bewerkte en gedigitaliseerde archieven in het e-depot.
  5. je ben aanspreekpunt voor allerhande onderwerpen met betrekking tot dit project.
  6. je verzorgt de (financiele) administratie en facturatie van dit project en rapporteert daarover.

Voor deze opdracht is enige ervaring met het leiden van projecten van toepassing en ruime ervaring met archiefbewerking van toepassing. Deze opdracht wordt uitgevoerd in opdracht van de teamleider informatie- en archiefbeheer.

Projectduur:

Deze opdracht is afgerond op 31/03/2027, maar kan mogelijk worden verlengd, in gezamenlijk overleg.

Eisen

  • Kandidaat beschikt over een relevante opleiding op HBO-niveau, waarin archiefbeheer een belangrijke onderdeel vormt. Dit blijkt uit het CV.
  • Kandidaat beschikt over 3 jaar werkervaring binnen de overheid als projectleider in het werkveld van archiefbeheer. Dit blijkt uit het CV.
  • Kandidaat beschikt over 5 jaar ervaring als bewerker van archieven (selecteren en waarderen). Dit blijkt uit het CV.
  • Kandidaat beschikt over minimaal 1 jaar ervaring met een vergelijkbaar project waarbij archieven extern worden bewerkt en gedigitaliseerd. Dit blijkt uit het CV.
  • We vragen een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) op van de kandidaat aan wie de opdracht voorlopig wordt gegund. Dit is onderdeel van de selectieprocedure en een knock-out criteria.

Wensen en competenties

Wensen

  • je hebt ruime ervaring opgedaan bij overheden, bij voorkeur ook bij provincies (met de provinciale selectielijst);
  • je beschikt over goede advies- en communicatievaardigheden (mondeling en schriftelijk);

Competenties

  • Jij bent slagvaardig en denkt in oplossingen.
  • Je bent van nature gestructureerd en iemand die graag het overzicht bewaakt.
  • Je bent iemand die graag samenwerkt en daarin de leiding neemt om zo de projectdoelen te bereiken.

Organisatie en team

De opdrachtgever is de Provincie Noord-Brabant. Deze opdracht wordt uitgevoerd in opdracht van de teamleider informatie- en archiefbeheer.

Bij de provincie gaan we uit van het BYOD (Bring Your Own Device) principe.

Gespreksinformatie

Interviewplanning:

We streven ernaar de gesprekken te houden in de week van 8 december 2025.

Interview:

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Tijdens het sollicitatiegesprek zijn de laatste (maximaal) 25 punten toe te kennen. Deze 25 punten worden als volgt verdeeld:

  1. De zienswijze en visie op de betreffende functie/werkzaamheden, gerelateerd aan eigen ervaring en visie provincie: maximaal 10 punten.
  2. Match met het team (voldoende complementair in kennis en samenwerking): maximaal 5 punten.
  3. Competenties zoals verbindend, doortastend, vernieuwend, betrouwbaar maximaal 10 punten (denk hierbij ook aan goede voorbereiding, motivatie, pro-activiteit, kennis van de provinciale werkzaamheden en actualiteiten).

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Dienstencategorie:

Andere diensten CPV code 79000000-4 - Zakelijke dienstverlening: juridisch, marketing, consulting, drukkerij en beveiliging.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Onze adviseurs staan je graag persoonlijk te woord op maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur. Je kunt jouw vraag alvast stellen via de contactpagina of kom terug op een ander tijdstip!
Opdracht Adviseur