Inkoopadviseur

Brabantlaan 1, 5216 TV 's-Hertogenbosch, Nederland

Sluit over 5 dagen
95 24 Noord-Brabant

Begindatum:

1 mei 2025

Einddatum:

21 aug 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

11 apr 2025

Opdrachtomschrijving
Ben jij een gedreven en zelfstandig strategische inkoopadviseur met oog voor ontwikkeling en vernieuwing, die graag zijn tanden zet in complexe en gevoelige inkooptrajecten? Iemand die regie kan voeren binnen complexe netwerken met uiteenlopende belangen om tot de beste en aansprekende resultaten te komen en draag je van nature bij aan het verder ontwikkelen en professionaliseren van de inkoopfunctie?

Wat ga je doen?

  • Je treedt op als businesspartner voor de opdrachtgevers van de provinciale organisatie. Je stelt inkoopstrategieën op voor het realiseren van provinciale opgaves in complexe en gevoelige dossiers met grote politieke, organisatorische en commerciële belangen.

  • Je voert regie over complexe inkooptrajecten en draagt zorg voor het risicomanagement.

  • Je draagt proactief bij aan ontwikkeling en uitvoering van het inkoop- en (Europese) aanbestedingsbeleid op tactisch en strategisch niveau.

  • Je streeft continu naar verbetering en ontwikkeling van de dienstverlening en draagt bij aan het verder professionaliseren van inkoop en aanbesteden en aan kennisontwikkeling bij de businesspartners, opdrachtgevers en andere betrokkenen. Je ontwikkelt initiatieven hiervoor.

  • Je voert accountgesprekken in jouw programma’s om de inkoopbehoefte op tafel te krijgen en leeft je daarbij in de behoefte van de opdrachtgever in.

  • Samen met opdrachtgevers en contractmanagers ontwikkel en onderhoudt je kennis van relevante markten.

Zo lever jij jouw bijdrage aan Brabant!
Binnen het programma Bedrijfsvoering, Beleid en Advisering (BBA) is het team Inkoop en Contractmanagement (ICM) verantwoordelijk voor inkoop van alle leveringen, diensten en werken (behalve infrastructurele werken en daaraan gerelateerde ingenieursdiensten en werkenopdrachten voor projecten en vastgoed). Als businesspartner zorgen wij samen met de programma’s voor efficiënte inkoop- en contractmanagementprocessen die leiden tot optimaal inkoopresultaat (value for money). Dit doen we vanuit een regierol. Aan de voorkant adviseren wij – vaak in samenspraak met andere businesspartners in huis - over het best passende inkooptraject en voeren we vervolgens de regie over het inkoopproces. Deze opdracht richt zich met name op de voorkant van het proces (agregeren en specificeren van de inkoopbehoefte).

Met wie werk je samen?
Je gaat werken in een team dat ondernemend, integer en deskundig is. Persoonlijke betrokkenheid en het levenscyclus-denken in mogelijkheden en oplossingen staan centraal. Wij zijn steeds op zoek naar een praktische benadering binnen de kaders van wet- en regelgeving met een bewuste risico afweging.

Kandidaatomschrijving

Herken jij jezelf hierin?

  • Je hebt brede theoretische kennis van inkoop (HBO  werk- en denkniveau).

  • Je hebt grondige kennis van en ervaring met overheidsinkoop in complexe trajecten.

  • Je bent analytisch, verbindend en in staat om in- en extern effectieve samenwerkingsrelaties te bouwen en onderhouden.

  • Je bent organisatorisch en politiek-bestuurlijk sensitief en omgevingsbewust, hebt affiniteit met de context en doelstellingen van de programma’s en bent in staat om snel de relevante kennis daarover te verwerven.

  • Je bent een stevige persoonlijkheid en een volwaardig gesprekspartner in projectgroepen en voor programmamanagers.

  • Je bent uitstekend in staat om door te vragen, te onderhandelen en met belangentegenstellingen om te gaan.

  • Je bent ondernemend en beschikt over een prettige dosis lef; je bent realistisch en je denkt in termen van mogelijkheden en oplossingen.

Interviewplanning
Wij streven ernaar de gesprekken te houden op donderdag 24 april 2025.

Toelichting op rooster
Inhuurperiode bedraagt 16 weken. De provincie stimuleert anders werken en ontmoeten. Daarbij hanteren we het principe thuiswerken wanneer het kan en op kantoor aanwezig zijn wanneer het moet. Door de regel is dit ongeveer 50-50 verdeeld.

Dienstencategorie
Andere diensten

CPV code
79000000-4 - Zakelijke dienstverlening: juridisch, marketing, consulting, drukkerij en beveiliging

Bijlagen

Download bijlage

Algemene inkoopvoorwaarden provincies 2022.pdf

Eisen

  • Opleiding: Kandidaat beschikt over minimaal een afgeronde hbo-opleiding of post-hbo-opleiding op het gebied van inkoop voor publieke organisaties. Dit blijkt uit het CV.

  • Werkervaring: Kandidaat heeft aantoonbare ervaring als inkoopadviseur. Dit blijkt uit het CV.

  • Werkervaring: Kandidaat heeft ervaring bij een provincie, gemeente, waterschap of onderdeel van de Rijksoverheid. Dit blijkt uit het CV.

  • Werkervaring: Ervaring met werken in een complexe, politiek-bestuurlijke omgeving. Dit blijkt uit het CV.

Gunningscriteria

Weging prijsdeel: 20 %

Opleiding
Kandidaat beschikt over minimaal een afgeronde hbo-opleiding of post-hbo-opleiding op het gebied van inkoop voor publieke organisaties. Dit blijkt uit het CV.

  • Geen afgeronde opleiding (1 %)

  • Wel afgeronde opleiding (15 %)

Werkervaring
Kandidaat heeft aantoonbare ervaring als inkoopadviseur. Dit blijkt uit het CV.

  • 2 jaar of minder ervaring (1 %)

  • 3 of 4 jaar ervaring (15 %)

  • 5 jaar of meer ervaring (25 %)

Werkervaring
Kandidaat heeft ervaring bij een provincie, gemeente, waterschap of onderdeel van de Rijksoverheid. Dit blijkt uit het CV.

  • Minder dan 2 jaar ervaring (1 %)

  • 2 tot 4 jaar ervaring (10 %)

  • 5 jaar of meer ervaring (15 %)

Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Tijdens het sollicitatiegesprek zijn de laatste (maximaal) 25 punten toe te kennen. Deze 25 punten worden als volgt verdeeld:

  1. De zienswijze en visie op de betreffende functie/werkzaamheden, gerelateerd aan eigen ervaring en visie provincie: maximaal 10 punten.

  2. Match met de collega’s inkoopadviseurs (voldoende complementair in kennis en samenwerking, pro-actieve advisering): maximaal 10 punten.

  3. Competenties zoals verbindend, doortastend, vernieuwend, betrouwbaar maximaal 5 punten.

Bij de provincie gaan we uit van het BYOD (Bring Your Own Device) principe.

We vragen een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) op van de kandidaat aan wie de opdracht voorlopig wordt gegund. Dit is onderdeel van de selectieprocedure en een knock-out criteria. We vragen deze bij voorkeur te overleggen voorafgaand aan de eerste werkdag maar in ieder geval uiterlijk binnen één maand nadien. Hiervoor stuurt de provincie u na de definitieve gunning een link op uw persoonlijk e-mailadres.

Weging: 25 %

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 / britt.emmen@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Britt Emmen
Britt Emmen
Opdracht Adviseur