Adviseur Personeel & Organisatie (PenO)

Brabantlaan 1, 5216 TV 's-Hertogenbosch, Nederland

Sluit over 8 dagen
101 32 Noord-Brabant

Begindatum:

2 jun 2025

Einddatum:

28 feb 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

9 mei 2025

Opdrachtomschrijving


De Provincie is een organisatie waar ruim 1600 professionals werkzaam zijn. Samen werken zij aan de maatschappelijke opgaven voor de Provincie Noord-Brabant.


In onze organisatie werken we in de verschillende programma's aan de realisatie van onze opgaven.  Aan het hoofd van ieder programma staat een tweehoofdig duo: een programmamanager (die gaat over de inhoud van het programma) en een H-manager (die zich richt op de menskant). Samen vormen zij het integraal management van een programma en geven zij leiding aan de mensen in het programma.


Jouw taken:

Als Adviseur Personeel & Organisatie (PenO adviseur) werk je in een dynamische omgeving waarbij je op alle niveaus wordt betrokken en ingezet.

De PenO adviseur is gekoppeld aan een aantal vaste accounts. Veelal zijn dat programma’s en geef je een groot deel van je tijd advies aan de managers van deze programma’s.

Voor het management ben je het eerste aanspreekpunt en een belangrijke sparringpartner voor organisatie- en personele vraagstukken en de juiste toepassing van cao en wet- en regelgeving.

In je account werk je nauw samen met de personeelsconsulent, corporate recruiter en arbeidsjurist.

Naast advisering voeren onze PenO adviseurs ook projecten uit rond een HR gerelateerd vraagstuk. Deze projecten zijn gerelateerd aan de doelstellingen van het programma Menselijk Kapitaal waar je als adviseur onderdeel van bent.


Wie zijn je directe collega’s?

Je werkt in een hecht team van zeven PenO adviseurs onder aansturing van een teamleider. In je accounts werk je nauw samen met de programmamanagers, H-managers, personeelsconsulent, corporate recruiter en arbeidsjurist.

Iedereen werkt nauw met elkaar samen wat onderling zorgt voor een fijne werksfeer. De collega's zijn vaak drie dagen in de week (maandag, dinsdag en donderdag) op het provinciehuis aanwezig.

Kandidaatomschrijving


Je hebt goede adviesvaardigheden en een positief kritische houding. Je bent doortastend en schakelt makkelijk met mensen. Door jouw ervaring heb je een visie ontwikkeld op het HR-vakgebied en ben je bekend met diverse HR-thema’s.
Daarnaast: 

·       Adviseer je helder en proactief,

·       Beschik je over een flinke dosis overtuigingskracht,

·       Ben je organisatiesensitief; 

·       Vind je het leuk om onderdeel uit te maken van een team dat altijd in ontwikkeling is in een behoorlijke dynamische organisatie.

Interviewplanning

We streven er naar de gesprekken te houden op donderdag 22 mei 2025.

Toelichting op rooster

Bij de provincie Noord-Brabant werken we tijd- en plaatsbewust. Deze inhuuropdracht vereist regelmatige aanwezigheid in het provinciehuis. In de periode tot 31 augustus is 20 uur per week inzet gewenst, resterende periode 32 uur per week. Bij de provincie zijn we flexibel, en dat verwachten we andersom ook. Het (incidenteel) verrichten van werkzaamheden in de avonden of weekenden kan onderdeel zijn van deze opdracht, en de vergoeding hiervoor wordt geacht in het overeen te komen tarief te zitten.

Dienstencategorie

Andere diensten

CPV code

79000000-4 - Zakelijke dienstverlening: juridisch, marketing, consulting, drukkerij en beveiliging

Eisen

Opleidingsachtergrond / werk en denkniveau

Kandidaat beschikt over minimaal een HBO+/WO werk- en denkniveau met een afgeronde relevante opleiding, zoals bijvoorbeeld: HBO personeelsmanagement, Business studies met afstudeerrichting HRM, HBO Human Resource Management. Deze opleidingsachtergrond en werk- en denkniveau blijkt uit het CV.

Werkervaring als PenO adviseur

Kandidaat beschikt over minimaal 7 jaar ervaring als PenO adviseur of vergelijkbare functie, dit is een eis. Kandidaat heeft ervaring bij organisaties > 1000 FTE. Deze werkervaring blijkt uit het CV.

Recente ervaring als PenO adviseur binnen een provinciale organisatie

Kandidaat beschikt over minimaal 6 maanden recente ervaring als PenO adviseur, inclusief projectleiding binnen een provinciale overheidsorganisatie. Deze werkervaring blijkt uit het CV. Met recent bedoelen we de periode 2023 tot en met nu.

Kennis

Je hebt actuele kennis van de nieuwste ontwikkelingen binnen je vakgebied. Dit blijkt uit het CV.

Gunningscriteria

Weging prijsdeel: 15 %

Opleidingsachtergrond / werk- en denkniveau

Kandidaat beschikt over minimaal een HBO+/WO werk- en denkniveau met een afgeronde relevante opleiding, zoals bijvoorbeeld: HBO personeelsmanagement, Business studies met afstudeerrichting HRM, HBO Human Resource Management. Deze opleidingsachtergrond en werk- en denkniveau blijkt uit het CV.
  • Ja, aantoonbaar HBO+/WO werk- en denkniveau (5 %)
  • Ja, afgeronde HBO/WO-opleiding en aantoonbaar HBO+/WO werk- en denkniveau (10 %)
  • Ja, afgeronde relevante HBO/WO-opleiding en aantoonbaar HBO+/WO werk- en denkniveau (20 %)
Weging: 20 %

Werkervaring als PenO adviseur

Kandidaat beschikt over minimaal 7 jaar ervaring als PenO adviseur of vergelijkbare functie, dit is een eis. Kandidaat heeft ervaring bij organisaties > 1000 FTE. Deze werkervaring blijkt uit het CV.
  • 7-10 jaar werkervaring, geen ervaring bij organisatie > 1000 FTE (1 %)
  • 7-10 jaar werkervaring, ervaring bij organisatie > 1000 FTE (10 %)
  • > 10 jaar werkervaring, geen ervaring bij organisatie > 1000 FTE (15 %)
  • > 10 jaar werkervaring, ervaring bij organisatie > 1000 FTE (25 %)
Weging: 25 %

Recente ervaring als PenO adviseur binnen een provinciale organisatie

Kandidaat beschikt over minimaal 6 maanden recente ervaring als PenO adviseur, inclusief projectleiding binnen een provinciale overheidsorganisatie. Deze werkervaring blijkt uit het CV. Met recent bedoelen we de periode 2023 tot en met nu.
  • < 6 maanden (1 %)
  • > 6 maanden (15 %)
Weging: 15 %

Interview

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.


Tijdens het sollicitatiegesprek zijn de laatste (maximaal) 25 punten toe te kennen. Deze 25 punten worden als volgt verdeeld:

1) De zienswijze en visie op de betreffende functie/werkzaamheden, gerelateerd aan eigen ervaring en visie provincie: maximaal 10 punten.

2) Match met het team (voldoende complementair in kennis en samenwerking): maximaal 5 punten.

3) Competenties zoals verbindend, doortastend, vernieuwend, betrouwbaar: maximaal 10 punten (denk hierbij ook aan goede voorbereiding, motivatie, pro-activiteit, kennis van de provinciale werkzaamheden en actualiteiten).


Bij de provincie gaan we uit van het BYOD (Bring Your Own Device) principe.

We vragen een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) op van de kandidaat aan wie de opdracht voorlopig wordt gegund. Dit is onderdeel van de selectieprocedure en een knock-out criteria. We vragen deze bij voorkeur te overleggen voorafgaand aan de eerste werkdag maar in ieder geval uiterlijk binnen één maand nadien. Hiervoor stuurt de provincie u na de definitieve gunning een link op uw persoonlijk e-mailadres.

Weging: 25 %
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur