Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 jan 2026Uren per week:
12-16Publicatiedatum:
20 jan 2025Organisatie
Provincie Flevoland is beheerder van circa 200 km vaarten. Deze vaarten hebben een belangrijke functie. Ze zorgen, dat de provincie bereikbaar is via het water. De oevers van de vaarten spelen een cruciale rol in het waarborgen van een veilige scheepvaart, de doorstroming van het water en de bescherming van het achterland. Het overgrote deel van de oeverbeschermingsconstructies is in de jaren ’40 t/m ’70 van de vorige eeuw aangelegd. Deze constructies bereiken inmiddels het eind van hun technische levensduur.
Deelproject Oevermaatregelen Tranche 1
Op basis van een inventarisatie van alle vaarten in de provincie is besloten de vaarten gefaseerd en risico-gestuurd aan te pakken middels het meerjarenprogramma (MJP) Oevermaatregelen. Dit programma heeft tot doel op een zo effectief en efficiënt mogelijke manier grootschalig onderhoud en waar nodig vervanging te realiseren. Deze opdracht richt zich op de eerste tranche binnen het programma. Het bouwteam van het eerste deelproject Oevermaatregelen Tranche 1 (T1) rondt de voorbereiding begin 2025 (Q1) af. Als directievoerder ben je onderdeel van het beoordelingsteam het uitvoeringsontwerp en ben je verantwoordelijk voor de begeleiding tijdens de uitvoering.
Project Natuurvriendelijke Oevers
Parallel aan deelproject T1 wordt het project Natuurvriendelijke Oevers (NVO) opgestart waarin achterstallig onderhoud aan bestaande NVO met oog voor de ecologische ontwikkeling wordt uitgevoerd. De 1e onderhoudsslag van dit project wordt in Q3 en Q4 2025 uitgevoerd.
Opdracht
Als directievoerder houd je toezicht en voer je Directie UAV binnen het deelproject T1 en het project NVO in samenwerking met de contractmanager en projectmanager van beide projecten. In de voorbereidingsfase van het project maak je onderdeel uit van het projectteam en breng je kennis met betrekking tot de uitvoering van het werk in. Tijdens de uitvoering ben jij in samenwerking met de contractmanager binnen het team de spin-in- het-web. Je bent het aanspreekpunt voor de aannemer en werkt nauw samen met een toezichthouder die je inhoudelijk ook aanstuurt. Je houdt de andere leden van het projectteam op de hoogte van de voortgang en betrekt hen tijdig bij cruciale afwegingen. Indien nodig dien je te escaleren naar de projectmanager. Er wordt op een risicogestuurde manier gewerkt. Ook zal je worden betrokken bij het beoordelen van het bestek en tekeningen van vervolgtranches, er wordt van jou verwacht dat je praktische uitvoeringskennis inbrengt. Jouw belangrijkste taken zijn:
Beoordeling van bestek en bestektekeningen voor aanbesteding;
Beoordelen / goedkeuren aangeleverde werkplannen, berekeningen, kwaliteitsplannen, veiligheidsplannen e.d. door aannemer;
Voeren van overleg en maken van afspraken met aannemer over de uitvoering;
Voorzitten en verzorgen van de verslaglegging van bouwvergaderingen;
Verantwoordelijk voor financiële afwikkeling realisatiefase (termijnstaten, meer- en minderwerk, eindafrekening);
Deelname aan informatieavonden;
Deelname aan Project Follow-Ups en projectteamoverleg;
Verantwoordelijk voor de opneming, oplevering werk met aannemer en beheerder;
Het aansturen van de toezichthouder.
Werkdagen
De opdracht wordt 1 dag per week uitgevoerd en met ingang van 1 juli 2025 voor 2 dagen per week (met een flexibele inzetbaarheid) gedurende een periode van 52 weken. Hierbij is in beginsel rekening gehouden met een verlofperiode van ongeveer 4 weken. Na afloop van de initiële periode zal er een evaluatiemoment/DBA-toets plaatsvinden.
Voor een eventuele verlenging van de opdracht zal aansluitend een periode van 48 weken worden aangehouden (uitgaande van ongeveer 4 weken verlof) tenzij sprake is van een langere verlofperiode. In dit geval zal deze verlengingsperiode korter zijn.
De uitvoeringsperiode van T1 bedraagt ca. 2 jaar en de uitvoeringsperiode van project NVO ca. 5 jaar.
Minimumeisen/ knock-outcriteria
1. Bij uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld, Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren. Indien nodig stelt de opdrachtgever een token ter beschikking;
2. Een maximum uurtarief van € 95- exclusief BTW/ inclusief reiskosten woon- werkverkeer en fee externe partij;
3. Beschikbaar per 17 februari 2025 voor 12 uren per week gedurende de looptijd van de opdracht;
4. Aantoonbare afgeronde opleiding op HBO niveau of MBO niveau 4 in de richting civiele techniek.
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Aantoonbare werkervaring op het gebied van oeverbeschoeiingen (benoem dit duidelijk in het cv.) (30 punten);
- Tot 1 jaar aantoonbare werkervaring (0 punten);
- 1 tot 3 jaar aantoonbare werkervaring (10 punten);
- 3 tot 5 jaar aantoonbare werkervaring (15 punten);
- 5 jaar of meer aantoonbare werkervaring (30 punten).
6. Aantoonbare werkervaring met het voeren van directie UAV (benoem dit duidelijk in het cv.) (30 punten);
- Tot 1 jaar aantoonbare werkervaring (0 punten);
- 1 tot 5 jaar aantoonbare werkervaring (15 punten);
- 5 jaar of meer aantoonbare werkervaring (30 punten).
7. Aantoonbare werkervaring met het voeren en afhandelen van de bestekadministratie (programma’s als Ibis, Visi, e.d.). (benoem dit duidelijk in het cv.) (30 punten);
- Tot 1 jaar aantoonbare werkervaring (0 punten);
- 1 tot 2 jaar aantoonbare werkervaring (15 punten);
- 2 jaar of meer aantoonbare werkervaring (30 punten).
8. Aantoonbare werkervaring met het werken binnen een bouwteam (10 punten).
Competenties
Je bent in staat om helder en overtuigend te communiceren en beschikt over goede onderhandelingsvaardigheden;
Je hebt een klantgerichte, dienstverlenende en resultaatgerichte instelling, maar bent ook in staat om op een diplomatieke wijze ‘nee’ te verkopen;
Onder druk ben je goed in staat om je werk te blijven doen en je houdt overzicht;
Je bent collegiaal en een teamplayer, je werkt integraal en goed samen met collega’s binnen en buiten het team;
Je bent flexibel inzetbaar;
Je bent in staat om hoofd- en bijzaken te onderscheiden en weet indien nodig tijdig te escaleren;
Je werkt efficiënt, nauwkeurig en kwaliteitsgericht;
Je bent in staat zelfstandig meerdere projecten van uiteenlopend aard te begeleiden in de uitvoering en voorbereiding;
Je beschikt over goede contactuele eigenschappen en bent in staat om een volwaardig gesprekspartner van de aannemer te zijn.
Cv-richtlijnen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. Uit het cv dient duidelijk naar voren te komen waarom de kandidaat geschikt is voor deze functie.
Fee externe partij
Voor de zzp'er brengt voor deze opdracht €2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Voor de zzp'er
Bij uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: telefoon, laptop en toebehoren. Indien nodig stelt de opdrachtgever een token ter beschikking.
De provincie kan verzoeken tot het ondertekenen van een geheimhoudingsverklaring;
Voorafgaande het selectiegesprek kan een casus verstuurd worden ter voorbereiding;
Er wordt voor zakelijke ritten een reiskostenvergoeding gehanteerd. Dienstreizen worden bij voorkeur met het openbaar vervoer gemaakt. De kosten hiervoor kunnen worden gedeclareerd. Is de plaats van bestemming alleen per auto bereikbaar, dan wordt een kilometervergoeding van € 0,37 gehanteerd. Is de bestemming wel bereikbaar met openbaar vervoer, maar wordt er toch met de eigen auto gereisd, dan is de kilometervergoeding € 0,14. De basis voor de uitbetaling van het aantal kilometers is de snelste reisafstand vanaf je standplaats, gemeten via routenet.nl. Reis je vanaf je huisadres rechtstreeks naar een bestemming en is die afstand korter dan vanaf je standplaats? Dan krijg je een volledige vergoeding op basis van deze kortere afstand. Reis je naar een bestemming waarbij je je standplaats passeert? Dan kun je alleen de afstand vanaf je standplaats naar de bestemming declareren;
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);
De Verwerkersovereenkomst kan onderdeel uitmaken van de opdracht welke is te vinden onder de Algemene Inkoopvoorwaarden van de Provincie Flevoland.
De provincie Flevoland is niet verplicht de Opdracht te gunnen.
De provincie Flevoland behoudt zich het recht voor het aanbestedingsproces geheel of gedeeltelijk, tijdelijk of volledig, stop te zetten en/of de Opdracht niet te gunnen.
Door deel te nemen aan of in te schrijven op deze aanbestedingsprocedure stemt deelnemer in met alle voorwaarden van deze uitvraag.