Projectmedewerker niet verwijtbare terugvordering

Oranjeplein 1, 2641 EZ Pijnacker, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
75 28-32 Zuid-Holland

Begindatum:

1 mei 2025

Einddatum:

1 dec 2025

Uren per week:

28-32

Publicatiedatum:

12 apr 2025

Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000.. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.

Het Team Participatie, waar binnen de opdracht valt, is in ontwikkeling. Er zijn diverse projecten die lopen naast de reguliere dienstverlening waarvoor de afdeling verantwoordelijk is. Projecten zijn gericht op het formaliseren en vastleggen van werkzaamheden, afspraken en contracten, die de professional ondersteunen in het bieden van een adequate dienstverlening.

De gemeente Pijnacker-Nootdorp start in januari 2025 een project gericht op het verbeteren van de werkprocessen rondom terugvordering binnen het Team Participatie. Met dit project wil de gemeente professionaliseren op het gebied van terugvordering en verhaal, voorkomen dat de Gemeente niet verwijtbaar terugvordert en dat terugvorderingen in de toekomst via een digitale debiteuren tool worden gemonitord.

Omschrijving van de opdracht
Een projectgroep bestaande uit een projectleider, experts van inhoud en ICT werken samen aan ICT en procesverbeteringen.

Om ervoor te zorgen dat het project succesvol verloopt, is het essentieel om een grondige analyse te maken van dossiers om zo niet-verwijtbare terugvorderingen in kaart te brengen en het werkproces van de consulenten te verbeteren. Dit alles met als doel een duurzame en positieve werkwijze te realiseren voor consulenten. Deze verbeteringen hebben daarnaast een positief effect op de burgers die vanuit de Participatiewet een uitkering ontvangen of hebben ontvangen.

Concreet betekent dit:

  • Je draait mee in het lopende project terugvordering, met diverse werkgroepen;

  • Je analyseert samen met de uitvoerende medewerkers de dossiers van diverse terugvorderingen;

  • Je stelt een analyserapport op over de niet verwijtbare terugvorderingsdossier;

  • Je stelt verbeteringen voor van werkprocessen. Je stelt een rapportage op met verbetervoorstellen om processen te optimaliseren rondom niet-verwijtbare terugvorderingen;

  • Je ondersteund en denkt inhoudelijk mee over de implementatie van een debiteurentool om het werkproces te verbeteren;

  • Je ondersteund de vaste medewerkers bij het bijwerken van de lopende vorderingen.

Kandidaat omschrijving

  • Kennis heeft van:

    • De Participatiewet;

    • Terugvordering en verhaal.

  • Ervaring heeft in het vakgebied;

  • Vaardig is in het werken met Civision;

  • Analytisch;

  • Nieuwsgierig, secuur en detailgericht werkt en punctueel is;

  • Positief kritisch met coachende vaardigheden;

  • Zowel dossiers kan analyseren als heldere analyserapporten kan opstellen.

Ben jij de professional die wij zoeken? Dan kijken we uit naar jouw bijdrage aan dit belangrijke project!

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);

  2. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;

  3. De beroepsaansprakelijkheidsverzekering en de aansprakelijkheidsverzekering bedrijven biedt qua verzekerde hoedanigheid, inhoudelijk dekking aan minimaal de opdrachtwaarde van de opdracht;

  4. Beschikbaar per 1 mei 2025 voor 28-32 uur per week voor de gehele duur van de opdracht, inclusief verlengingsopties;

  5. Een maximum uurtarief van €75,- ecxl btw en incl Fee en reiskosten woon/werkverkeer;

  6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring n de afgelopen 3 jaar als Klantmanager Inkomen;

  7. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Civision, benoem waar deze is opgedaan;

  8. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met de uitvoering van de Participatiewet;

Gunningscriteria (weging)

  1. Minimaal 6 jaar werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Klantmanager werk & inkomen binnen een gemeentelijke instelling (40 punten);

  2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met doen van verander voorstellen binnen het sociaal domein. Benoem hiervan een concreet voorbeeld (20 punten);

  3. Minimaal 2 afgeronde verdiepende opleidingen/ cursussen op het gebied van Participatie, Werk & Inkomen (15 punten);

  4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met Suite, Civision en Key2burgerzaken, duidelijk naar voren komend in het cv (10 punten);

  5. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het coachen van (nieuwe) collega’s binnen het domein van een gemeente, benoem waar dit is opgedaan (15 punten).

Competenties

  • Plannen en organiseren;

  • Resultaatgericht;

  • Flexibiliteit;

  • Samenwerkingsgericht;

  • Goede communicatieve vaardigheden (in woord en geschrift);

  • Analytisch;

  • Nieuwsgierig;

  • Secuur en punctueel;

  • Positief kritisch met coachende vaardigheden;

  • Zowel dossiers kan analyseren als heldere analyserapporten kan opstellen;

  • Vaardig is in het werken met Civision.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht €2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in ieder geval maandag en woensdag en niet op vrijdag.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland vanaf 21 april 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo spoedig mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de ZZP'er

  • De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • ‘Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)’.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.