WMO Consulent

Dorpsstraat 67, 6661 EH Elst, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
85 32 Gelderland

Begindatum:

1 apr 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

5 mrt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
Onze gemeente telt ruim 48.000 inwoners, verdeeld over 11 dorpskernen. Het ligt in het hart van de regio Arnhem en Nijmegen. De gemeente biedt rust, ruimte, bedrijvigheid en alle denkbare voorzieningen binnen handbereik. Dit maakt Overbetuwe een aantrekkelijke gemeente om te wonen en te werken.

De gemeente Overbetuwe is een zelfbewuste en coöperatieve gemeente. Wij zijn een betrouwbare partner met een duidelijke visie; we weten wat we willen. Daarbij werken we efficiënt, resultaatgericht en komen we onze afspraken na. Vanuit onze krachtige, zelfstandige positie gaan wij samenwerking aan met anderen als deze een meerwaarde biedt voor onze inwoners, organisaties, instellingen en bedrijven. Wij realiseren ons daarbij dat wij deze samenwerking steeds vanuit een verschillende rol kunnen oppakken.

Moderne informele organisatie
We zijn een moderne, informele organisatie, waar de lijnen kort zijn. Onze koers geeft ons richting én biedt ons voldoende ruimte om flexibel in te spelen op actuele ontwikkelingen. Als organisatie zijn we volop bezig om (andere) manieren van samenwerken te ontwikkelen met onze omgeving. Dit komt onder andere tot uitdrukking in de implementatie van de Omgevingswet, ketenintegratie binnen het Sociaal Domein en verdere digitalisering van onze (dienstverlenings)processen.

Opdrachtbeschrijving
Als Wmo-consulent ligt het accent in je functie op de volgende werkzaamheden:

  • Je behandelt hulpvragen op het gebied van Wmo met een generieke blik;

  • Je voert telefonisch of via huisbezoeken gesprekken met inwoners vanuit de omgekeerde toets;

  • Je onderzoekt de hulpvraag, kijkt wat er nodig is en zoekt naar een passende oplossing zowel binnen als buiten de Wmo, wijst inwoners op hun eigen verantwoordelijkheid en zet hen zo veel mogelijk in hun eigen kracht;

  • Je informeert en adviseert inwoners;

  • Je maakt een plan van aanpak met de inwoner en bewaakt de voortgang;

  • Je maakt rapportages en beschikkingen en legt deze vast in het systeem;

  • Je maakt (her)indicaties als er geen voorliggende of algemene voorziening is die past;

  • Je draagt hulpvragen (indien nodig) over naar collega's;

  • Je verwerkt aanmeldingen vanuit Veilig Thuis in samenwerking met het interventieteam;

  • Je geeft consultatie en advies aan collega's en partners zoals huisartsen.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Uiterlijk beschikbaar per 1 april 2025, voor 32 uur per week per kandidaat tot en met 31 december 2025;

  2. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor;

  3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Consulent WMO binnen een gemeente;

  4. Beschikbaar voor het interview op 20 maart 2025.

Gunningscriteria / wensen (weging, totaal 100 punten)

  1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Consulent WMO binnen een gemeente (20 punten);

  2. Een aantoonbare afgeronde opleiding SJD,MWD of SPH op minimaal hbo bachelor (15 punten);

  3. Een aantoonbare afgeronde cursus of opleiding specifiek gericht op WMO (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);

  4. Aantoonbare werkervaring met het maken van een plan van aanpak en rapportages (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);

  5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het indentificeren op klassieke WMO voorzieningen zoals rollen, wonen, verover, huishouding en begeleiding (benoem dit duidelijk aan de hand van 1 uitgeschreven casus in het cv) (15 punten);

  6. Aantoonbare werkervaring met psychishe aandoeningen als NAHe en NAH (10 punten).

  7. De kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring in het indiceren van zowel Wmo-voorzieningen klassiek (rollen, wonen, vervoer), hulp bij het huishouden én begeleiding.

Competenties

  • Kennis van de laatste jurisprudentie en ontwikkelingen;

  • Ervaring met het werken binnen ISamenlevong en Civision of een systeemtalent waardoor je makkelijk systemen oppakt;

  • Oog voor en affiniteit met het juist afwerken van processen in documenten en systemen.

  • Herkenning in onze kernwaarden

    • eigenaarschap

    • resultaatgerichtheid

    • zelfbewustzijn

    • coöperatief 

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal Functieschaal 7 t/m 9 maximaal; €85,- per uur. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Benodigd aantal professionals
2 kandidaten voor een totaal van 64 uur/week.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: In overleg/ Onderlinge afstemming
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg 4 dagen per week

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 20 maart 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 18 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Let op: Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.