Teammanager Externe Dienstverlening

Overbetuwe

Dorpsstraat 67, 6661 EH Elst, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
120 24

Begindatum:

17 feb 2025

Einddatum:

17 mei 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

29 jan 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.

Gemeente Overbetuwe
Onze gemeente telt ruim 48.000 inwoners, verdeeld over 11 dorpskernen. Het ligt in het hart van de regio Arnhem en Nijmegen. De gemeente biedt rust, ruimte, bedrijvigheid en alle denkbare voorzieningen binnen handbereik. Dit maakt Overbetuwe een aantrekkelijke gemeente om te wonen en te werken.

Gemeente Overbetuwe: zelfbewust en coöperatief
De gemeente Overbetuwe is een zelfbewuste en coöperatieve gemeente. Wij zijn een betrouwbare partner met een duidelijke visie; we weten wat we willen. Daarbij werken we efficiënt, resultaatgericht en komen we onze afspraken na. Vanuit onze krachtige, zelfstandige positie gaan wij samenwerking aan met anderen als deze een meerwaarde biedt voor onze inwoners, organisaties, instellingen en bedrijven. Wij realiseren ons daarbij dat wij deze samenwerking steeds vanuit een verschillende rol kunnen oppakken.

Moderne informele organisatie
We zijn een moderne, informele organisatie, waar de lijnen kort zijn. Onze koers geeft ons richting én biedt ons voldoende ruimte om flexibel in te spelen op actuele ontwikkelingen. Als organisatie zijn we volop bezig om (andere) manieren van samenwerken te ontwikkelen met onze omgeving. Dit komt onder andere tot uitdrukking in de implementatie van de Omgevingswet, ketenintegratie binnen het Sociaal Domein en verdere digitalisering van onze (dienstverlenings)processen.

Opdracht
Jouw toekomstige team en onze organisatie

Het Team Externe Dienstverlening is onderdeel van het domein Dienstverlening en bestaat uit ongeveer 35 medewerkers, werkzaam in de volgende clusters: burgerzaken, KCC, online dienstverlening, print en design en bodes. Dit team staat voor een goede dienstverlening aan onze inwoners. Klantgerichtheid en gastvrijheid staan bij ons hoog in het vaandel. We voeren ons werk zorgvuldig uit volgens geldende wet- en regelgeving en met oog op de behoefte van de Overbetuwse inwoners en bedrijven. Het cluster burgerzaken bestaat uit 6 frontoffice medewerkers, 4 backoffice medewerkers en 1 senior medewerker burgerzaken. 

We zijn een moderne, informele organisatie, waar de lijnen kort zijn. Onze koers geeft ons richting én biedt ons voldoende ruimte om flexibel in te spelen op actuele ontwikkelingen. Als organisatie zijn we volop bezig om (andere) manieren van samenwerken te ontwikkelen met onze omgeving. Kijk voor meer informatie over de gemeente op Gemeente Overbetuwe.

Wat ga je doen?
Het domein Dienstverlening kent een grote dynamiek: een veelheid aan uitdagende opgaven waarbij we zowel dienstverlenend zijn richting onze inwoners als ook intern aan onze collega’s. Dit doen we in een omgeving van steeds verdergaande doorontwikkeling en digitalisering van externe en interne dienstverlening, bestuurlijke ambities en een krappe arbeidsmarkt. In deze omgeving stuur jij het team Externe Dienstverlening aan. Je geeft je medewerkers vertrouwen, ruimte, en ondersteuning en stimuleert het zelforganiserend vermogen. Je werkt op een transparante manier. Samen met je teamleden bouw je verder aan het team dat kwalitatief goed werk levert, waarin onderlinge verbinding vanzelfsprekend is én waarin het prettig werken is.

Je gaat werken in een omgeving waar behoefte is aan het verder uitbouwen van het vak van dienstverlener en je neemt het team hierin mee. Je weet vooruit te kijken en te anticiperen op nieuwe situaties. Je weet waar medewerkers aan werken, hebt affiniteit met de inhoud en hebt vooral aandacht voor de mens en hun professionele ontwikkeling. Je zoekt de

verbinding met bestuur en management. Je weet wat mogelijk is binnen het team maar ook wat (nog) niet mogelijk is. De lijnen binnen de organisatie en de politiek zijn kort. Dat biedt volop kansen, maar ook uitdagingen.

Wij zoeken een ervaren en verbindende leidinggevende die medewerkers motiveert en inspireert, op zowel professioneel als persoonlijk vlak. Je hebt ervaring met dienstverlening aan inwoners en affiniteit met de inhoud. Leidinggeven is een vak en jij begrijpt als geen ander hoe belangrijk goed leiderschap is.

Wat vragen wij van jou?

  • Je staat voor het team richting bestuur en management.

  • Je bent een inspirerende en verbindende leider. Je zorgt ervoor dat je teamleden zich betrokken en gehoord voelen. Je bent coach en een kritische sparringpartner voor je medewerkers.

  • Je voelt aan wat er leeft bij je medewerkers en waar ze behoefte aan hebben.

  • Je weet complexe zaken tot eenvoud te brengen. Je bent duidelijk en standvastig en weet ruimte, samenwerking en innovatie te creëren.

  • Op alle niveaus in de organisatie weet je wat er speelt, wat bestuurders drijft en hoe je hier invloed op kunt uitoefenen. Het is vanzelfsprekend dat je medewerkers hierin meeneemt en coacht.

  • Als geen ander weet je alle interne en externe ontwikkelingen te vertalen naar dienstverlening in de breedste zin van het woord.

  • Je stuurt op prioritering en capaciteit en vindt hiervoor bestuurlijke instemming.

Wat breng je mee?

  • Aantoonbare werkervaring binnen een gemeentelijke overheidsinstantie als manager voor tenminste 3 jaar en een duidelijke visie op het gebied van dienstverlening aan inwoners.

  • De vaardigheden om de medewerkers te stimuleren in ontwikkeling en de samenwerking te versterken binnen de teams in het domein Dienstverlening en met het management en de collega’s in de andere domeinen.

  • Ervaring in het organiseren van het werk in je team. Je neemt medewerkers mee in te maken keuzes en prioritering op grond van de vastgestelde opgaven.

  • Ervaring met advisering naar het bestuur en het bijdragen aan een constructief ambtelijk/bestuurlijk samenspel. Je beschikt over een sterke politieke sensitiviteit.

  • Een opleiding op minimaal hbo-niveau.

  • Herkenning in onze kernwaarden: eigenaarschap, resultaatgericht, zelfbewust en coöperatief.

Wat krijg je daarvoor terug?
Een leuke, afwisselende opdracht in een dynamische, maar soms ook complexe werkomgeving. Gemeente Overbetuwe biedt een inspirerend werkklimaat, waarin medewerkers zich uitgedaagd voelen om tot de beste prestaties te komen. Een organisatie in ontwikkeling, waarbij er veel aandacht is voor jouw persoonlijke groei. De medewerkers van gemeente Overbetuwe zijn betrokken bij elkaar en bij de organisatie.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als manager bij een gemeente;
3. Aantoonbare werkervaring op het gebied van dienstverlening aan inwoners binnen een gemeente;

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als manager binnen een gemeente (25 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met advisering naar het bestuur (20 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met het leidinggeven op het gebied van dienstverlening aan inwoners binnen een gemeente (20 punten);
7. Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding bestuurskunde of bedrijfskunde (25 punten);
8. Een maximum uurtarief van € 120,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer én fee externe partij (10 punten).

Competenties
- Inspirerend;
- Verbindend;
- Coachend;
- Krititsch;
- Duidelijk;
- Standvastig;
- Politieke sensitiviteit;
- Samenwerking.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: In overleg/ Onderlinge afstemming.
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma-do; in onderlinge afstemming.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 11 februari 2025, vanaf 15.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 7 februari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.