Beleidsmedewerker Jeugd, Snijvlak Zorg en Veiligheid en Beleidsmedewerker Preventief Jeugdbeleid

Dorpsstraat 67, 6661 EH Elst, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
95 20-24 Gelderland

Begindatum:

21 apr 2025

Einddatum:

10 okt 2025

Uren per week:

20-24

Publicatiedatum:

19 mrt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
Onze gemeente telt ruim 48.000 inwoners, verdeeld over 11 dorpskernen. Het ligt in het hart van de regio Arnhem en Nijmegen. De gemeente biedt rust, ruimte, bedrijvigheid en alle denkbare voorzieningen binnen handbereik. Dit maakt Overbetuwe een aantrekkelijke gemeente om te wonen en te werken.

De gemeente Overbetuwe is een zelfbewuste en coöperatieve gemeente. Wij zijn een betrouwbare partner met een duidelijke visie; we weten wat we willen. Daarbij werken we efficiënt, resultaatgericht en komen we onze afspraken na. Vanuit onze krachtige, zelfstandige positie gaan wij samenwerking aan met anderen als deze een meerwaarde biedt voor onze inwoners, organisaties, instellingen en bedrijven. Wij realiseren ons daarbij dat wij deze samenwerking steeds vanuit een verschillende rol kunnen oppakken.

We zijn een moderne, informele organisatie, waar de lijnen kort zijn. Onze koers geeft ons richting én biedt ons voldoende ruimte om flexibel in te spelen op actuele ontwikkelingen. Als organisatie zijn we volop bezig om (andere) manieren van samenwerken te ontwikkelen met onze omgeving. Dit komt onder andere tot uitdrukking in de implementatie van de Omgevingswet, ketenintegratie binnen het Sociaal Domein en verdere digitalisering van onze (dienstverlenings)processen.

Omschrijving van de opdracht
Werkpakket 1:

  • Evaluatie van het lokaal beleid Huiselijk Geweld en Kindermishandeling op basis van het regionaal beleidskader, de Hervormingsagenda Jeugd en het Toekomstscenario Kindermishandeling. 

  • Op grond van deze evaluatie een begin maken met het opstellen van vernieuwd beleid Huiselijk Geweld en Kindermishandeling, O.a. voor de implementatie van de Leidraad Werken aan Veiligheid.

  • Doorgaande werkzaamheden op het gebied van Huiselijk Geweld en Kindermishandeling, waaronder het gemeentelijk accounthouderschap van Veilig Thuis en deelname aan bijbehorende regionale ambtelijke overleggen.

  • Deelname aan regionaal ambtelijk overleg Jeugd en werkgroepen vanuit het regionaal Uitvoeringsplan Jeugd 2025.

  • Samenwerking met collega's van Integrale Veiligheid en projectleider zijn van het project Veiligheid In en Om Scholen (VIOS). 

  • Voor het Interventieteam (multiproblematiek, snijvlak zorg en veiligheid) inventariseren wat er mist aan beleid, werkprocessen en -instructie t.a.v. thema’s die spelen bij cliënten van dit team en een of meer thema’s uitwerken.   

Werkpakket 2:

  • Concept projectplan Kansrijke Start en jaarplanning afronden en uitvoering geven aan het plan.

  • Opzetten en implementeren multidisciplinaire overleg-/zorgstructuur voor de 0-4 jarigen. Doel is dat deze vanaf september 2025 wordt geïmplenteerd.

  • Op basis van een recente evaluatie een nieuw preventie- en handhavingsplan alcoholgebruik door jongeren opstellen voor 2025 t/m 2029. Doel is dat dit plan eind augustus 2025 ter besluitvorming voorligt in het college.

  • Doorgaande werkzaamheden: beleidsmatig aanspreekpunt voor kinderopvang, accounthouder voor Jeugdgezondheidszorg, organisaties die preventieve activiteiten uitvoeren inzake opgroei- en opvoedvragen, en voor het jongerenwerk (herijking van de opdracht aan het jongerenwerk).

Vereisten / knock-outcriteria

  1. De inschrijvende partij voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag

  2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

  3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als Beleidsmederwerker Jeugd binnen een gemeente;

  4. Kandidaten zijn bereid om minimaal 2 dagen per week fysiek aanwezig te zijn op het kantoor van Gemeente Overbetuwe;

  5. De kandidaten stellen zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom ze geschikt zijn voor deze opdracht en hoe ze deze als duo gaan waarborgen. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaten zelf.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Een maximum uurtarief van € 95,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer én fee Flextender (40 punten);

  2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Beleidsmedewerker Jeugd binnen een gemeente (30 punten);

  3. Aantoonbare afgeronde opleiding op wo niveau (10 punten);

  4. Aantoonbare werkervaring met Zaaksysteem XXLLNC (20 punten).

Competenties
De kandidaten worden tijdens het gesprek op deze competenties beoordeeld.

  • Snel jezelf kunnen inwerken en nieuwe onderwerpen eigen maken. 

  • Uitstekend kunnen plannen en organiseren. 

  • Resultaatgericht

  • Een transparante schriftelijke overdracht bij terugkeer van de vaste medewerker

  • Teamplayer en netwerker die op natuurlijke wijze verbindingen legt.

  • Als regisseur goed in staat zijn om belangen, opinies en inbreng van diverse partijen samen te brengen om een
    gemeenschappelijk resultaat te realiseren.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Benodigd aantal professionals
2. Duo-constructie van één partij.
Deze opdracht is specifiek bestemd voor een leverancier die onderstaande opdracht in z'n geheel kan waarborgen door middel van een duo constructie.
Werkpakket 1 wordt uitgezet voor 24 uur per week en Werkpakket 2 voor 20 uur per week.
De inschrijvende partij/leverancier wordt verzocht om een voorstel, door middel van een motivatiebrief, te doen hoe men deze opdracht zal invullen met twee personen. Daarbij dient de opdracht voor minstens 24 uur per week te worden uitgevoerd door een medior/senior. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma, Di, Wo, Do, Vr.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 7 april 2025, 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 4 april 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Overbetuwe mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Overbetuwe. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.