Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Omgevingsdienst West-Holland
Logo van Omgevingsdienst West-Holland

Senior toezichthouder Asbest

Omgevingsdienst West-Holland

Vondellaan 55, 2332 AA Leiden, Nederland

Sluit over 8 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

25 nov 2025
Opdracht tarief 108Opdracht uren 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Je houdt toezicht bij asbestsaneringen en sloopprojecten en doet administratieve controles. Jij controleert of alle werkzaamheden voldoen aan de wet- en regelgeving. Als het noodzakelijk is, treed je bestuursrechtelijk op en ondersteun je bij een strafrechtelijk optreden. Naast de bezoeken werk je de gedane controles en adviezen uit. Je krijgt de kans om zowel strategisch denkwerk uit te voeren als praktische, hands-on taken te vervullen, een unieke combinatie van bureau- en veldwerk. Het beoordelen van de meldingen asbestverwijdering en sloop en het toezicht hierop.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag. Dit houdt in dat er geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand mag komen en de inschrijver geen ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is), omdat de werkzaamheden plaatsvinden onder direct leiding en toezicht van de Omgevingsdienst West-Holland.
  • Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement en een laptop (niet ouder dan 2019) moet meenemen voor alle zakelijke contacten.
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als toezichthouder op het gebied van Asbest binnen een gemeente of omgevingsdienst.
  • Een aantoonbare afgeronde mbo 4 opleiding.
  • Aantoonbare werkervaring met de omgevingswet en aansluitende wet- en regelgeving op het gebied van asbest.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring van 1 tot 5 jaar of meer in asbesttoezicht (op standaard en complexe controles binnen een gemeente of omgevingsdienst).
  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op hbo-bachelor niveau.
  • Aantoonbare werkervaring met de nieuwe milieuregels, benoem waar dit is opgedaan.
  • Aantoonbare werkervaring met het verwerken van rapporten en automatiseringssysteem Openwave.

Competenties

  • Goede beheersing van de Nederlandse taal (m.n. in geschrifte). Helder en eenduidig kunnen verslagleggen.
  • Overtuigingskracht.
  • Zelfstandigheid.
  • Resultaatgerichtheid.
  • Omgevingsbewustzijn.
  • Oordeelsvorming.
  • Flexibiliteit.
  • Klantgerichtheid.
  • Bestuurlijke sensitiviteit.

Organisatie en team

Organisatie

Bij de Omgevingsdienst West-Holland lever je een bijdrage aan de kwaliteit en veiligheid van de leefomgeving. Wij werken in opdracht van en in samenwerking met de provincie Zuid-Holland en twaalf gemeenten in het noordelijk deel van de provincie Zuid-Holland. Met zon 190 deskundige en gedreven collegas werken we aan het verbeteren van lucht en bodem en aan het terugdringen van overlast door geur, geluid en gevaarlijke stoffen. Ook de zorg voor een duurzame leefomgeving is onderdeel van ons takenpakket. Belangrijk werk. Jouw werk?

Gespreksinformatie

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling CVs op minimumeisen
Een externe administratieve broker beoordeelt de CVs op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) CVs die aan de organisatie worden voorgelegd
Een externe administratieve broker beoordeelt de CVs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria. De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CVs van de kandidaten die door de externe administratieve broker zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria: Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten; Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland in week 48 en 49. De uitgenodigde kandidaten ontvangen hierover tijdig bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen

Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma Di Wo Do Vr.

Overige informatie

De opdrachtgever kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie

Inhoudelijke vragen kunnen ingediend worden via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunnen telefonisch gesteld worden. De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr