Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Toezichthouder Milieu

Omgevingsdienst Rivierenland

J.S. de Jongplein 2, 4001 WG Tiel, Nederland

Sluit over 26 dagen
Geen maximum 28 tot 36 Gelderland

Begindatum:

1 jan 2025

Einddatum:

1 jan 2026

Uren per week:

28 - 36

Publicatiedatum:

16 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

  • Je voert milieucontroles uit bij risicovolle bedrijven, aandachtsbedrijven en gemeentelijke complexe bedrijven.
  • Je voert diepgaande administratieve controles uit zoals het meet- en registratiesysteem van het bedrijf.
  • Je bent de ambassadeur binnen het team voor verschillende team-brede taken.
  • Je signaleer verbeterpunten in bestaande werkprocessen met het doel deze door te vertalen naar integrale verbetervoorstellen.
  • Je stelt controlerapporten en brieven op naar aanleiding van de controles.
  • Je vervult een coachende rol naar minder erevaren medewerkers.
  • Je adviseert juridische collegas in handhavingszaken en bezwaar en beroep.
  • Je behandelt complexe klachten & meldingen.
  • Je werkt samen met je collegas aan een goed eindresultaat.

Eisen

  • 'Bring your own device is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren;
  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo 4 niveau met met EVC toezicht;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met werkzaamheden binnen kwaliteitscriteria klasse III inrichtingen en Procesindustrie/Afval (Benoem dit duidelijk in het cv).
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau met EVC toezicht;
  • Minimaal 6 jaar aantoonbare werkervaring met werkzaamheden binnen kwaliteitscriteria klasse III inrichtingen (Benoem dit duidelijk in het cv);
  • Aantoonbare kennis van relevante wet- en regelgeving (Benoem dit duidelijk in het cv);
  • Aantoonbaar voldaan aan kwaliteitscriteria toezicht klasse III inrichtingen (Benoem dit duidelijk in cv).

Wensen en competenties

Competenties

  • Flexibel
  • Klantgericht
  • Resultaatgericht
  • Omgevingsbewust
  • Verbinding
  • Integraal(samen)werken
  • Verantwoordelijkheid
  • Assertiviteit
  • Aanpassingsvermogen

Organisatie en team

Opdrachtgever De organisatie
Bij ODR zet jij je samen met ruim 200 andere collegas in voor een prettige, veilige en duurzame leefomgeving in regio Rivierenland. Dit doen we voor en samen met 8 gemeenten in de regio en de provincie. Dat doen we door vergunningverlening, toezicht en handhaving bij ondernemers, organisaties en inwoners. Maar we doen meer. We hebben veel kennis in huis en delen deze graag. Zo adviseren we de gemeenten en andere partijen o.a. over de leefomgeving, bouw, milieu, energie, archeologie, bodem, lucht en natuur. Ook houden we voor heel Gelderland toezicht op de afval- en grondstoffen ketens om milieucriminaliteit te voorkomen. We zijn een open en naar buitengerichte organisatie en zijn graag van meerwaarde. Ons mooie en sfeervol ingerichte kantoor staat in Tiel, waar jij kunt parkeren voor de deur. Ook het treinstation is op loopafstand. Binnen het kantoor zijn er ruimten om te werken en te ontmoeten. Er is een goede, informele werksfeer en volop ruimte voor ontwikkeling en groei. Voor het team Toezicht milieu zijn wij op zoek naar een ervaren: Toezichthouder Milieu

Gespreksinformatie

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling cvs op minimumeisen
De externe administratieve broker beoordeelt de cvs op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie 10 cvs die aan de organisatie worden voorgelegd
De externe administratieve broker beoordeelt de cvs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door de externe administratieve broker. De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cvs van de kandidaten die door de externe administratieve broker zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 18 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 14 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma Di Wo Do Vr.

Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 30 oktober 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 31 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij de externe administratieve broker, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. De externe administratieve broker is bereikbaar. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 11 november 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur