Logo van Omgevingsdienst Rivierenland
Logo van Omgevingsdienst Rivierenland

Toezichthouder Bouw RO Met Specialisme Monumenten

Omgevingsdienst Rivierenland

J.S. de Jongplein 2, 4001 WG Tiel, Nederland

Sluit over 6 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

1 jul 2026

Uren per week:

24 - 36

Publicatiedatum:

5 dec 2025
Opdracht tarief 95Opdracht uren 24 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

Als toezichthouder bouw verricht je toezichtwerkzaamheden op het gebied van bouwen, sloop en ruimtelijke ordening. Als er klachten en handhavingszaken voor deze gebieden zijn dan pak je deze als toezichthouder op. Je werkt in het verlengde van verleende vergunningen en werkt samen met vergunningverleners en handhavingsjuristen. Je bent samen met je collega's, verantwoordelijk voor het toezicht en de handhaving in een bepaald gebied, maar je kunt ook elders worden ingezet, of op specifieke projecten. Dit vraagt het nodige van je flexibiliteit, resultaatgerichtheid en dienstverlenende kwaliteiten.

Werkzaamheden en verantwoordelijkheden
De toezichthouder bouw heeft verder de volgende taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden:

  • Het doen van integrale controles in opvolging van verleende vergunningen;

  • Geconstateerde onvolkomenheden met de initiatiefnemer bespreken en afspraken maken daarover;

  • Hercontroles uitvoeren op geëiste voorzieningen/ maatregelen;

  • Initiëren van handhavingsacties of stilleggen van de bouw;

  • Registreren van controles, klachten en constateringen.

Eisen

  • 'Bring your own device' is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren;

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  • Aantoonbare afgeronde opleiding bouwkunde op minimaal hbo bachelor niveau;

  • Aantoonbare afgeronde opleiding ABW 1;

  • Aantoonbaar in het bezit van rijbewijs B en een auto (Benoem dit duidelijk in het cv);

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als Toezichthouder Bouw RO met specialisme monumenten;

  • Aantoonbaar in het bezit van VCA-VOL bij start van de opdracht (Benoem dit duidelijk in het cv).

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring als Toezichthouder Bouw RO een overheidsinstelling en of omgevingsdienst (35 punten);

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als Toezichthouder Bouw RO met specialisme monumenten (35 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met het registreren van controles, klachten en constateringen (30 punten).

Competenties

  • Je bent analytisch ingesteld en hebt een uitstekende schriftelijke en mondelinge uitdrukkingsvaardigheid;

  • Je hebt overtuigingskracht en beschikt over politieke en bestuurlijke sensitiviteit;

  • Je bent in staat om hoogwaardig te adviseren.

Organisatie en team

Organisatie
Bij ODR zet jij je samen met ruim 200 andere collega’s in voor een prettige, veilige en duurzame leefomgeving in regio Rivierenland. Dit doen we voor en samen met 8 gemeenten in de regio en de provincie. Dat doen we door vergunningverlening, toezicht en handhaving bij ondernemers, organisaties en inwoners. Maar we doen meer. We hebben veel kennis in huis en delen deze graag. Zo adviseren we de gemeenten en andere partijen o.a. over de leefomgeving, bouw, milieu, energie, archeologie, bodem, lucht en natuur. Ook houden we voor heel Gelderland toezicht op de afval- en grondstoffen ketens om milieucriminaliteit te voorkomen. We zijn een open en naar buitengerichte organisatie en zijn graag van meerwaarde.

Ons mooie en sfeervol ingerichte kantoor staat in Tiel, waar jij kunt parkeren voor de deur. Ook het treinstation is op loopafstand. Binnen het kantoor zijn er ruimten om te werken en te ontmoeten. Er is een goede, informele werksfeer en volop ruimte voor ontwikkeling en groei.

Team
Het team bestaat uit 19 personen. Mensen uit de praktijk met een no-nonsense mentaliteit. De medewerkers in dit team hebben ieder hun eigen gebieden, maar moeten meer en meer samenwerken. Dit geldt binnen het team, maar ook met aanpalende afdelingen. Onze taak is uitgedrukt in uren en prestatienormen wat van jou een efficiënte doelgerichte werkwijze vergt.

Gespreksinformatie

Beoordelingsproces:

  1. Stap 1: Beoordeling cv's op minimumeisen: Flextender beoordeelt de cv's op de minimumeisen. Kandidaten die voldoen, worden geselecteerd voor stap 2.

  2. Stap 2: Selectie 10 cv's die aan de organisatie worden voorgelegd: Flextender beoordeelt de cv's van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen op de gunningscriteria. De 10 kandidaten die het beste scoren, worden geselecteerd voor stap 3. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend.

  3. Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek: De opdrachtgever beoordeelt de 10 geselecteerde cv's op relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten en bij soortgelijke organisaties. De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4).

  4. Stap 4: Selectiegesprek: In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het profiel, met name op de competenties. Het gesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. Kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort, wordt stap drie herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het profiel.

Planning:

  • Gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 16 december 2025.

  • Kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 12 december 2025 bericht.

  • Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Optie tot verlenging: 2x 6 maanden

CV-eisen:

  • Maximaal 5 pagina's.

  • Opgesteld in het Nederlands.

  • Minimaal 2 referenties.

Werkdagen:

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma, Di, Wo, Do, Vr.

Overige informatie:

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via nikki.nowack@kbenp.nl of met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, vr
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr