Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Omgevingsdienst Rivierenland
Logo van Omgevingsdienst Rivierenland

Projectleider Procesmanagement

Omgevingsdienst Rivierenland

J.S. de Jongplein 2, 4001 WG Tiel, Nederland

Sluit over 16 dagen

Begindatum:

5 jan 2026

Einddatum:

5 jul 2026

Uren per week:

24 - 32

Publicatiedatum:

26 nov 2025
Opdracht tarief 117Opdracht uren 24 - 32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als projectleider voor procesmanagement bij ODR ben je de drijvende kracht achter het identificeren, ontwerpen, beheersen en optimaliseren van onze processen. In oktober 2025 zijn wij aan de slag gegaan met het verbeteren van onze dienstverlening, dit is een van onze speerpunten in de strategie. Hierin staat het klantperspectief centraal.. We gaan de komende jaren een professionaliseringsslag maken door onze processen slimmer en efficienter in te richten middels LEAN principes (verspilling elimineren), deze goed te beschrijven en ook de borging vorm te geven. Dit zorgt voor meer efficientie, transparantie, betrouwbaarheid en snelheid voor klanten (het klantperspectief). Met de inzet van procesmanagent wordt de kwaliteit in onze organisatie verhoogd, de efficientie vergroot en de klanttevredenheid verbeterd. Hiervoor moeten alle processen (sturende, primaire en ondersteunende processen) in beeld worden gebracht en medewerkers (proceseigenaren, procesmanager en procesadviseur) worden begeleid en opgeleid.

Werkzaamheden

  • De processen moeten worden geprioriteerd op de kerntaken van VTHA (Vergunningverlening, Toezicht, Handhaving en Advies). Deze allereerst te identificeren, beschrijven, analyseren, verbeteren (verbeterplan opstellen), simuleren en implementeren in 2026;
  • Er moeten rollen en verantwoordelijkheden aan deze processen worden gekoppeld zoals proceseigenaar, procesmanager en procesbeheerder/adviseur. En het opzetten en implementeren van de governance (verhouding lijnmanagement/procesmanagement)
  • Deze manier van werken en denken moet onderdeel worden van onze cultuur zodat dit door managers wordt uitgedragen, aangejaagd en gestimuleerd.
  • Medewerkers in 2026 te begeleiden en op te leiden op het gebied van procesmanagement en de bijhorende taken en verantwoordelijkheden. Het gaat niet om alleen het beschrijven van processen maar het najagen van de PDCA cyclus, gericht op verbetering, inrichtingen van governance en inbedden van de rollen.

Als projectleider ben je verantwoordelijk voor de uitvoering en of dit conform planning verloopt. Het projectplan is hiervoor uitgangspunt.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • 'Bring your own device is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren;
  • Een maximum uurtarief van 117,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer en fee Flextender;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Projectleider Procesmanagement bij een overheidsorganisatie bij voorkeur bij een omgevingsdienst.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met procesmapping en prioritering;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met procesverbeteringstrajecten;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met Ontwerp en implementatie governance;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in training/coaching van procesrollen;
  • Een maximum uurtarief van 110,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer en fee Flextender.

Competenties

  • Procesinzicht: erkennen en in kaart brengen van sturende, primaire en ondersteunende processen;
  • Procesanalyse en verbeterkunde : Systematisch analyseren en verbeteren van processen (PDCA), inclusief opstellen van verbeterplannen;
  • Governance- en rolontwerp: Ontwerpen en beleggen van proceseigenaar-, manager- en beheerderrollen en inrichten van besluitlijnen;
  • Implementatie- en projectvaardigheden:Plannen, simuleren en implementeren van procesveranderingen binnen afgesproken termijnen;
  • Verander- en cultuurmanagement: Managers betrekken en procesgericht werken verankeren in de organisatiecultuur;
  • Trainings- en coachingsvaardigheden: Medewerkers begeleiden en opleiden in procesmanagement en bijbehorende taken.

Organisatie en team

Opdrachtgever De organisatie

Bij ODR zet jij je samen met ruim 200 andere collegas in voor een prettige, veilige en duurzame leefomgeving in regio Rivierenland. Dit doen we voor en samen met 8 gemeenten in de regio en de provincie. Dat doen we door vergunningverlening, toezicht en handhaving bij ondernemers, organisaties en inwoners. Maar we doen meer. We hebben veel kennis in huis en delen deze graag. Zo adviseren we de gemeenten en andere partijen o.a. over de leefomgeving, bouw, milieu, energie, archeologie, bodem, lucht en natuur. Ook houden we voor heel Gelderland toezicht op de afval- en grondstoffen ketens om milieucriminaliteit te voorkomen. We zijn een open en naar buitengerichte organisatie en zijn graag van meerwaarde. Ons mooie en sfeervol ingerichte kantoor staat in Tiel, waar jij kunt parkeren voor de deur. Ook het treinstation is op loopafstand. Binnen het kantoor zijn er ruimten om te werken en te ontmoeten. Er is een goede, informele werksfeer en volop ruimte voor ontwikkeling en groei. Wil jij een sleutelrol spelen in het optimaliseren van processen en het professionaliseren van onze organisatie? Ben jij bruggenbouwer tussen het primaire proces, ICT , Bedrijfsvoering en onze medewerkers en weet je hoe je verandertrajecten succesvol begeleidt? Lees dan snel verder!

Gespreksinformatie

Benodigd aantal professionals

De tekst onder 'Benodigd aantal professionals' beschrijft het selectieproces, niet het aantal. Er worden 'de 10 kandidaten die het beste scoren' en 'de beste kandidaten' genoemd, wat impliceert dat uiteindelijk één persoon wordt gezocht voor de projectleidersrol.

Planning

  • De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 17 december 2025.
  • De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 15 december 2025 bericht.
  • Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
Optie tot verlenging: Niets over bekend.

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender

Flextender brengt voor deze opdracht 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen

  • Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma Di Wo Do Vr.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie

Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 28 november 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 1 december 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr