J.S. de Jongplein 2, 4001 WG Tiel, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 apr 2026Publicatiedatum:
27 nov 2025De Omgevingsdienst Rivierenland zoekt tijdelijke versterking om bestuurlijke besluitvorming die onze leefomgeving raakt zorgvuldig, transparant en juridisch onderbouwd tot stand te laten komen. De ingehuurde professional fungeert als verbindende schakel tussen Bestuur, Directie en het Gelders Stelsel en borgt integriteit, kwaliteit en uitvoering.
Werkzaamheden:
Bestuurlijke ondersteuning
Ondersteunen van Directie en Bestuur bij bestuurlijke vraagstukken, inclusief ondersteuning van de Algemeen directeur als secretaris van het Algemeen en Dagelijks Bestuur.
Besluitvorming en opvolging
Screenen van voorstellen op volledigheid, juistheid en uitvoerbaarheid; organiseren van agenda’s; opstellen van verslagen; bewaken van de uitvoering van besluiten.
Integriteit en mandaatbewaking
Adviseren over het juiste gebruik van mandaten en borgen van integriteit; optreden als klachtencoördinator conform Awb en GR Omgevingsdienst Rivierenland.
Juridische kaders en implementatie
Ontwikkelen en adviseren over gemeenschappelijke regelingen, organisatiebesluiten en mandaatregelingen; zorgdragen voor implementatie binnen de organisatie.
Contractadvies en risicobeheersing
Toetsen van contracten en overeenkomsten; signaleren van juridische risico’s; borgen van voorwaarden die publieke belangen beschermen.
Stakeholderrelaties en informatievoorziening
Onderhouden van contacten met interne en externe partijen; zorgen voor afstemming en tijdige, duidelijke informatievoorziening over bestuurlijke besluiten en procedures.
Bring your own device is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren.
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag.
Een maximum uurtarief van 106,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer en fee.
Aantoonbare afgeronde opleiding Rechten, Bestuurskunde, Publiek Management op minimaal hbo bachelor niveau.
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Bestuurssecretaris en/of Organisatiejurist binnen de overheid of een publiek samenwerkingsverband.
Bij ODR zet jij je samen met ruim 200 andere collega’s in voor een prettige, veilige en duurzame leefomgeving in regio Rivierenland. Dit doen we voor en samen met 8 gemeenten in de regio en de provincie. Dat doen we door vergunningverlening, toezicht en handhaving bij ondernemers, organisaties en inwoners. Maar we doen meer. We hebben veel kennis in huis en delen deze graag. Zo adviseren we de gemeenten en andere partijen o.a. over de leefomgeving, bouw, milieu, energie, archeologie, bodem, lucht en natuur. Ook houden we voor heel Gelderland toezicht op de afval- en grondstoffen ketens om milieucriminaliteit te voorkomen. We zijn een open en naar buitengerichte organisatie en zijn graag van meerwaarde.
Ons mooie en sfeervol ingerichte kantoor staat in Tiel, waar jij kunt parkeren voor de deur. Ook het treinstation is op loopafstand. Binnen het kantoor zijn er ruimten om te werken en te ontmoeten. Er is een goede, informele werksfeer en volop ruimte voor ontwikkeling en groei.
Stap 1: Beoordeling cv's op minimumeisen
De externe partij beoordeelt de cv's op de minimumeisen. Kandidaten die voldoen, worden geselecteerd voor stap 2.
Stap 2: Selectie 10 cv's voor de organisatie
De externe partij beoordeelt de cv's van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen op gunningscriteria en selecteert de 10 beste kandidaten voor de opdrachtgever. Bij gelijke score is het uurtarief doorslaggevend.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de geselecteerde cv's op relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten en bij soortgelijke organisaties. De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
De opdrachtgever toetst in het gesprek de kandidaten nader op het profiel, met name op competenties, met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. Kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien nodig wordt stap 3 herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die het beste voldoet.
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 15 december 2025. De kandidaten die hiervoor zijn uitgenodigd, ontvangen uiterlijk op donderdag 11 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Opties verlenging
2 x 3 maand(en)
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).