Toezichthouder Agrarisch

Omgevingsdienst Regio Utrecht (ODRU)

Archimedeslaan 6, 3584 BA Utrecht, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€85 24-36 Utrecht

Begindatum:

30 jan 2023

Einddatum:

30 jun 2023

Uren per week:

24-36

Publicatiedatum:

19 jan 2023

Organisatie
De Omgevingsdienst regio Utrecht (ODRU) ondersteunt vijftien gemeenten bij de uitvoering van hun milieu- en omgevingstaken. Welke taken dat allemaal zijn, kun je hier zien. We doen ons werk met 160 vaste collega’s en een groot aantal inhuurkrachten. Wil je meer weten over de ODRU? Bekijk dan dit animatiefilmpje en ons jaar 2021 in vogelvlucht. Hoe de organisatie is ingericht zie je hier.

Team
De nieuwe Omgevingswet zorgt ervoor dat we van taakgericht naar resultaatgericht toezicht gaan. Als agrarisch toezichthouder/adviseur integrale handhaving werk je bij de afdeling Integraal Toezicht & Handhaving (ITH) binnen het cluster ‘MKB’. Als omgevingsbewuste toezichthouder informeer en adviseer je bedrijven, overheden en burgers over wet- en regelgeving. Je voert milieucontroles uit bij voornamelijk agrarische bedrijven. Daar waar sprake is van risico’s, bijvoorbeeld op het gebied van veiligheid, politiek, imago, of van omvangrijke juridische en/of financiële consequenties, signaleer je knelpunten en los je proactief en deskundig handhavingsvraagstukken op. Je onderhoudt contacten met handhavingspartners en onze gemeenten. Zo blijf je goed op de hoogte van de lokale situatie, specifieke wensen en omstandigheden. Nabijheid is niet voor niets een van de kernwaarden waar vanuit we werken.

Werkzaamheden en verantwoordelijkheden
De werkzaamheden bestaan uit preventieve en repressieve controles (met her controles en indien noodzakelijk dwangsomcontroles) bij zowel extensieve als intensieve veehouderijen met toepassing van de LHS. Deze controles voer je zelfstandig uit. Indien voor de controles noodzakelijk, onderhoudt je contacten met de gemeenten om zo goed op de hoogte te blijven van de lokale situatie, specifieke wensen en omstandigheden. Je plant bezoeken in, maakt afspraken, treft voorbereiding, stelt controlebrieven op en verwerkt gegevens in Squit XO. Je informeert en adviseert ondernemers over de van toepassing zijnde wet- en regelgeving en over hun bijdrage aan de duurzame samenleving. Je controleert, conform onze eigen werkwijze, de Erkende Maatregelen m.b.t. energiebesparing.

Eisen
De aanvraag wordt alléén in behandeling genomen als alle eisen met ‘ja’ zijn beantwoord.

  1. Geschreven motivatie door de kandidaat in correct Nederlands. Het cv en motivatiebrief dienen in één document te worden toegevoegd;

  2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als toezichthouder.

  3. In bezit van rijbewijs B;

Gunningscriteria
Wat zijn onze wensen? (Per wensvraag 100 punten te verdelen en wegen in totaal voor 80% mee) Beide gunningscriteria wegen even zwaar mee.

  1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als toezichthouder met als deskundigheidsgebied 5 - Klasse I, II en III inrichtingen algemeen/agrarisch (ja 100 punten, nee 0 punten);

  2. Minimaal afgeronde hbo-bachelor opleiding (ja 100 punten, nee 0 punten);

  3. Aantoonbare kennis van Squit XO in de afgelopen 3 jaar blijkend uit werkervaring/ opleidingen/ cursussen (ja 100 punten, nee 0 punten).

Competenties–––

  • Resultaatgericht;

  • Overtuigingskracht;

  • Projectmatig werken;

  • Communicatief vaardig, zowel mondeling als schriftelijk;

Wat krijg je?

  • Een tijdelijke opdracht tot en met 30 juni 2023 met de optie tot verlenging.

  • Uurtarief is inclusief de reiskosten van woon-werkverkeer. Als het voor het uitvoeren van de opdracht noodzakelijk is om met de auto of OV te reizen, dan vergoedt de ODRU maximaal €0,30 (bruto) per kilometer.

  • Een aantrekkelijke opdracht in een collegiale, informele werkomgeving.

  • Een mooie en goed te bereiken werkomgeving in het Huis voor de Provincie in Utrecht.

  • De mogelijkheid om, in overleg, je werk deels vanuit huis te doen.

Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Jan de Vries via 06 - 365 104 90 of per mail via jan.devries@kbenp.nl. 

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.