thumbnail
thumbnail

Adviseur Bodem (16 - 24 uur per week)

Omgevingsdienst Regio Utrecht (ODRU)

Archimedeslaan 6, 3584 BA Utrecht, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
85
16-24 Utrecht

Begindatum:

11 dec 2023

Einddatum:

11 jun 2024

Uren per week:

16-24

Publicatiedatum:

14 nov 2023

Omschrijving van de opdracht
We zijn met steeds meer mensen in ons kleine land. Zo voeren we de druk op het milieu, onze omgeving en elkaar steeds verder op. Een goede omgevingsdienst is daarom onmisbaar voor elke gemeente. Wij zijn een proactieve, klantgerichte kennisorganisatie met een breed aanbod aan producten en diensten. Met elkaar zorgen we voor een gezonde, veilige en duurzame leefomgeving.

Wie zijn we en wat doen we?
De Omgevingsdienst regio Utrecht (ODRU) ondersteunt 15 gemeenten bij de uitvoering van hun milieu- en omgevingstaken. Welke taken dat allemaal zijn, kun je hier zien. We doen ons werk met ruim 200 collega’s (vast en inhuur). Wil je meer weten over de ODRU? Bekijk ons jaarverslag van 2022 in een vogelvlucht. Hoe de organisatie is ingericht zie je hier.

Hoe is het om bij de ODRU te werken?
4 collega’s vertellen je graag met hoeveel plezier zij bij de ODRU werken.

Afdelingsinformatie
Als adviseur Bodem werk je binnen het cluster Bodem en Archeologie (ca. 20 specialisten) van de afdeling Expertise & Advies. Je hebt al enige ervaring in dit werk en bent enthousiast en ambitieus om jouw kennis samen met ons in te zetten voor onze gemeenten.

Wat ga je doen?
Bij het uitvoeren van de reguliere werkzaamheden door het cluster Bodem is ondersteuning gewenst. Daarbij ligt de nadruk op ondersteuning van onze taakuitvoering op gebied van Besluit bodemkwaliteit (inhoudelijke afhandeling meldingen Besluit bodemkwaliteit). Daarnaast kan het nodig zijn om ondersteuning te bieden bij andere reguliere werkzaamheden van het cluster, zoals het adviseren bij Wabo-vergunningaanvragen, Wm-procedures (nul- en eindsituaties) en bestemmingsplanprocedures (inclusief het toetsen van bodemrapporten) en het beantwoorden van informatieverzoeken.

Wat zijn de vereisten/ knock-outcriteria?
De aanvraag wordt alléén in behandeling genomen als alle eisen met ‘ja’ zijn beantwoord.

  1. Geschreven motivatie door de kandidaat in correct Nederlands. Het cv en motivatiebrief dienen in één document te worden toegevoegd.

  2. Afgeronde opleiding op minimaal MBO+ niveau in de richting van milieukunde, bodem of een verwante MBO/HBO opleiding.

Over welke competenties beschik jij?

  • Samenwerken;

  • Nauwkeurigheid;

  • Professionaliteit;

  • Zelfstandigheid;

  • Organisatie- en omgevingsbewust

Wat zijn de gunningscriteria (weging)?
Wat zijn onze wensen? (Per wensvraag 100 punten te verdelen en wegen in totaal voor 80% mee)

  1. Minimaal 1 jaar werkervaring in de afgelopen 5 jaar als adviseur Bodem (blijkend uit cv) (ja 100 punten, nee 0 punten);

  2. Aantoonbare ervaring met en/of aantoonbare kennis van het Besluit bodemkwaliteit (blijkend uit cv) (ja 100 punten, nee 0 punten);

  3. Aantoonbare ervaring met en/of kennis van NEN5740 voor bodemonderzoek (ten behoeve van afhandeling adviesvragen bij Wabo-vergunningaanvragen en/of bestemmingsplanprocedures) (blijkend uit cv) (ja 100 punten, nee 0 punten);

  4. Bekend met zaakgericht werken (blijkend uit cv) (ja 100 punten, nee 0 punten);

  5. Aantoonbare kennis van bodeminformatiesystemen, bij voorkeur Rx.Mission (blijkend uit cv) (ja 100 punten, nee 0 punten);

  6. De ODRU hecht waarde aan duurzame mobiliteit. Kunt u aangeven welk vervoersmiddel u/ uw kandidaat gebruikt in het kader van de gevraagde werkzaamheden?

A: Lopen of met de fiets 100p
B: OV 100p
C: Elektrische voertuigen 100p
D: Hybride voertuigen 30p
E: Motorvoertuigen op basis van uitsluitendfossielebrandstoffen 0p
F: Dieselauto en of auto’s met een emissieklasse 3 of lager. 0 p

  1. Doet u/ uw bedrijf aan verduurzaming en vermindering CO2 uitstoot? (Ja 100 punten, nee 0 punten)
    Indien ja, dient de beschrijving bij de motivatie te worden toegevoegd.

Opleiding
We bieden aanvullend op de functie van Adviseur Bodem (16 - 24 uur per week) een cursus Schrijven van doeltreffende rapporten, notities en adviezen, om je vaardigheden en expertise op dit gebied verder te ontwikkelen en te versterken. Bekijk voor meer informatie onze opleidingen pagina!

Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Leya Schoonderwoerd via leya.schoonderwoerd@kbenp.nl of via 06 436 079 99.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 of per mail via britt.emmen@kbenp.nl.
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Help
Contact

Vind jouw volgende opdracht

Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen 48 uur contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.

Kies een opdracht

Ben jij de Adviseur Bodem (16 - 24 uur per week) die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.