Mariënburg 75, 6511 PS Nijmegen, Nederland
Begindatum:
1 jun 2025Einddatum:
1 feb 2026Uren per week:
36Publicatiedatum:
8 mei 2025De organisatie
Omgevingsdienst Regio Nijmegen (ODRN) zet zich met zo’n 240 collega's in voor een gezonde, duurzame en veilige regio. Dit doen we in een samenwerkingsverband met de gemeenten Berg en Dal, Beuningen, Druten, Heumen, Nijmegen, Wijchen en de provincie Gelderland, door taken uit te voeren op het gebied van vergunningverlening, toezicht en handhaving (VTH). Daarnaast is ODRN één van de zes omgevingsdiensten die verantwoordelijk is voor de uitvoering van Seveso-taken. ODRN doet dit voor de provincies Gelderland en Overijssel.
Omschrijving van de opdracht
De ODRN is één van de zeven Gelderse omgevingsdiensten en levert hoogwaardige kennis en expertise op het gebied van vergunningverlening, toezicht, handhaving en advies. Daarbij gaat het onder andere om taken op het gebied van milieu, bouwen, geluid, bodem en water.
We zijn op zoek naar een ervaren toezichthouder die zelfstandig integrale controles uit kan voeren. Het gaat om bijvoorbeeld de verbouwingen van woningen en uitbreidingen van bedrijven.
Verantwoordelijkheden:
Het zelfstandig uitvoeren van controles op de naleving van vergunningen.
Het afhandelen van klachten.
Controle illegale bouw.
Vereisten / knock-outcriteria
BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen mobiel;
Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;
Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als toezichthouder bouw;
Aantoonbare werkervaring met het begeleiden van handhavingsprocedures binnen een overheidsinstelling;
Een maximum uurtarief van € 82,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer, parkeerkosten én fee Flextender.
Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)
Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor bouwkunde (25 punten);
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen een omgevingsdienst (20 punten);
Aantoonbare kennis voldoen van kwaliteitscriteria 3.0 (15 punten);
Aantoonbaar in het bezit van een ABW 1 (15 punten);
Aantoonbare kennis van de omgevingswet (10 punten);
Aantoonbare kennis van de wet kwaliteitsborging (15 punten).
Competenties
Communiceren;
Plannen en organiseren;
Oordeelsvorming;
Pragmatische ‘hands on’ mentaliteit;
Hoog werktempo, outputgericht.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 22 mei 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 32 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Voor de ZZP'er
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen apparatuur.