Juridisch Adviseur Bouw

Eusebiusbuitensingel 75, 6828 KZ Arnhem, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
107 32 - 36 Gelderland

Begindatum:

1 aug 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

27 jun 2025

Omschrijving

Als juridisch adviseur Bouw treed je op als externe specialist in het aanpakken van juridische uitdagingen binnen de fysieke leefomgeving. Je volgt de ontwikkelingen rondom de nieuwe Omgevingswet op de voet en vertaalt deze naar de praktijk. Op basis van jouw expertise fungeer je als specifieke juridische vraagbaak op het gebied van omgevingsrecht. Met jouw onafhankelijke advies lever je een waardevolle bijdrage aan het team. Je hebt de vrijheid om jouw werkzaamheden naar eigen inzicht in te vullen en zelfstandig te functioneren.

Deze opdracht betreft een tijdelijke inzet in verband met een project. Om de continuïteit van juridische advisering op het gebied van bouwen en omgevingsrecht te waarborgen, wordt deze opdracht op zelfstandige basis uitgezet.

Het betreft geen vervulling van een reguliere functie, maar een tijdelijke opdracht gericht op het leveren van juridisch inhoudelijke expertise, met volledige vrijheid in uitvoering en resultaatverantwoordelijkheid.

Taken en verantwoordelijkheden

  • Zelfstandig en proactief behandelen van zaken op het gebied van handhaving en vergunningverlening voor een specifiek project van van onze partners, met een focus op bouw (inclusief bezwaar, voorlopige voorziening en beroep, en vertegenwoordiging bij gerechtelijke instanties).

  • Het onafhankelijk adviseren van ODRA-partners en collega’s over juridische vraagstukken die betrekking hebben op bovengenoemd project, inclusief het onderhouden van contacten met partijen/belanghebbenden en zelfstandig zorgdragen voor noodzakelijke afstemming.

  • Signaleren van risico’s, verbeter- en/of knelpunten en hierover onafhankelijk adviseren.

  • Deelnemen aan tijdelijke multidisciplinaire projecten op basis van opdracht, en jouw bijdrage leveren vanuit een juridische invalshoek.

Eisen

  • Aantoonbare afgeronde juridische opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als juridisch adviseur op het gebied van omgevingsrecht en bouw;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als juridisch adviseur bij een gemeente of omgevingsdienst;

  • Een maximum uurtarief van € 107,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer, parkeerkosten én fee Flextender.

Wensen en competenties

  • Aantoonbare afgeronde juridische opleiding op minimaal hbo + wo niveau (20 punten);

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als juridisch adviseur op het gebied van omgevingsrecht en bouw (50 punten);

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als juridisch adviseur bij een gemeente of omgevingsdienst.

Competenties

  • Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling)

  • Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk)

  • Klantgericht

  • Luisteren

  • Tactisch gedrag

  • Proactief

  • Overtuigen

  • Assertiviteit

  • Kritisch

  • Analyserend vermogen

Organisatie en team

Wij zijn de Omgevingsdienst Regio Arnhem, samen met onze partners een belangrijk doel na: het creëren en behouden van een veilige, duurzame en gezonde leefomgeving. Met onze vergunningen, controles en adviezen zorgen we ervoor dat iedereen in onze omgeving een fijne plek heeft om te wonen en werken. Medewerkers van ODRA dragen hier met passie en hun expertise op het gebied van milieu, bouw, natuur of apv aan bij. Voel jij je thuis in deze gebieden of ben je op zoek naar een plek waar je veel kunt leren? Dan ben je van harte welkom!

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Nader te bepalen
Is hybride werken mogelijk: Ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden gepland in overleg. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk 2 dagen van tevoren bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.