Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Toezichthouder bodem

Botter 14 15A, 8232 JP Lelystad, Nederland

Sluit over 14 dagen
89 36 Flevoland

Begindatum:

1 sept 2025

Einddatum:

2 mrt 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

30 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdrachtomschrijving De Omgevingsdienst Flevoland & Gooi en Vechtstreek (OFGV) is een professionele regionale uitvoeringsorganisatie die adequaat milieu- en leefomgevingstaken uitvoert. De dienst doet dit voor alle gemeenten in zowel Flevoland als Gooi en Vechtstreek en voor de provincies Flevoland en Noord-Holland. Voor het team Leefomgeving zoeken wij voor een project in Flevoland: Toezichthouder bodem

Je werkzaamheden Toezichthouder bodem: Je geeft samen met een collega uitvoering aan het plan van aanpak zoals deze is opgesteld. Je houdt daarbij toezicht bij bedrijven. Het project is bodem gerelateerd. Bij overtredingen ben je in staat bestuursrechtelijke maatregelen toe te passen. Ook advisering en toetsen van vergunningen behoren tot de werkzaamheden. Je bent communicatief zeer vaardig, altijd met respect voor de ander Gaat conflicten niet uit de weg, maar lost deze samen op Neemt, indien nodig, met overtuigingskracht maatregelen Werkt de gedane controles administratief uit en stelt brieven op naar aanleiding van de controles en je houdt toezicht op de gemaakte afspraken

Kandidaatomschrijving Wij zoeken voor deze functie iemand die: HBO werk- en denkniveau heeft Kennis heeft van bodem als toezichthouder Gevoel heeft voor bestuurlijk gevoelige zaken en op het juiste moment weet op te schalen Eigen devices meeneemt zoals laptop, telefoon en eventueel Ipad

Eisen

  • HBO werk- en denk niveau
  • Minimaal 2 jaar ervaring als toezichthouder

Wensen en competenties

Wensen

  • Overtuigingskracht Bij eventuele overtredingen weet je passende bestuursrechtelijke maatregelen toe te passen. Daarnaast houd je je bezig met het toetsen van vergunningaanvragen en geef je hierover advies, graag duidelijk aantoonbaar met CV.
  • Kennis van bodem als toezichthouder, graag duidelijk aantoonbaar met CV.
  • Eerder direct of indirect voor een overheidsorganisatie gewerkt (bij voorkeur een omgevingsdienst) graag duidelijk aantoonbaar met CV.

Competenties

Niet bekend

Organisatie en team

De Omgevingsdienst Flevoland & Gooi en Vechtstreek (OFGV) is een professionele regionale uitvoeringsorganisatie die adequaat milieu- en leefomgevingstaken uitvoert. De dienst doet dit voor alle gemeenten in zowel Flevoland als Gooi en Vechtstreek en voor de provincies Flevoland en Noord-Holland. Voor het team Leefomgeving zoeken wij voor een project in Flevoland: Toezichthouder bodem

Gespreksinformatie

Wij willen graag de kandidaten spreken op 19 en 20 augustus.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Let op! Belangrijke punten hieronder; kwaliteitscriteria en Wet DBA

Kwaliteitscriteria De OFGV is continue bezig met de kwaliteit van haar dienstverlening om zo te blijven werken aan een veilige en schone woon- en werkomgeving. Naast onze eigen medewerkers, werken we samen met partijen zoals uw organisatie ten behoeve van de continuiteit en de kwaliteit. Daarbij zijn wij gehouden aan het voldoen aan de landelijke vth-kwaliteitscriteria. Dit betekent onder meer dat wij objectief gaan aantonen in hoeverre onze vth-medewerkers deskundig zijn ten opzichte van de gestelde eisen en criteria.Een van de eisen binnen deze nieuwe set vth-kwaliteitscriteria (versie 3.0) is dat wij ook de deskundigheid en frequentie van uw (eigen c.q. medewerker) inzet mee moeten laten wegen in het totaalbeeld. Wij hebben het valideringsbureau Libereaux opdracht gegeven om de Toetsing en Borging van onze vth-medewerkers op zich te nemen.Wij hebben Libereaux gevraagd om eenzelfde toetsingstraject voor uw inzet op zich te nemen.Uw gevalideerde inzet en deskundigheid laten wij dan meewegen in het totale beeld (robuustheid) van onze organisatie. Om dit te organiseren neemt Libereaux rechtstreeks met u (uw organisatie) contact op voor het aangaan van dit valideringstraject.U ontvangt een offerte voor dit traject, gebaseerd op onderstaande opzet (gelijk aan die van onze medewerkers).Omdat het een persoonlijke validering en certificering is, uitgevoerd voor een hiertoe geaccrediteerde instantie, en dat u deze certificering ook bij andere vth-opdrachtgevers kunt gebruiken, komen de kosten voor het traject en de benodigde uren, voor uw rekening.Aanpak Valideringstraject (EVP) Adviseurs in bezit van gevraagde basisopleiding in deskundigheidsgebied Registratie (EVP)Alle relevante ervaring en kennis wordt per deskundigheidsgebied uitgevraagd en bijeengebracht in DITKANIK.NU. Libereaux beoordeelt deze data voor opname in het dashboard.Tijdsinvestering deelnemer gemiddeld zeven uur (eigen kosten) Het kan zijn dat u (uw medewerkers) eerder een vth-valideringstraject heeft gevolgd, of dat er behoefte bestaat aan een validering op meerdere deskundigheidsgebieden. Geef dit aan bij Libereaux en dan wordt er maatwerk geleverd.De kosten voor het EVP-traject bedragen 895,00 per traject exclusief 21% btw. Een nadere beschrijving volgt in de offerte die aan u wordt voorgelegd. Voor vragen kunt u rechtstreeks met Libereaux contact opnemen via de heer Wim Donnicke, 080 5053 612.

Wet DBAIn verband met de Wet Deregulering Arbeidsverhoudingen (Wet DBA) is er beoordeeld of er sprake is van een arbeidsovereenkomst indien een ZZPer de opdracht zou verwerven. Aangezien er een aanmerkelijk risico op de aanwezigheid van een gezagsverhouding is en vrije vervanging van de inhuurkracht niet wenselijk / realistisch is, is deaanbestedende dienst van oordeel dat het risico op een arbeidsovereenkomst te hoog is. Daarom kan een ZZPer niet rechtstreeks inschrijven op deze opdracht.Het begrip ZZPer dekt de lading overigens niet geheel. Hieronder wordt bijvoorbeeld ook een BV begrepen, die de directeur/grootaandeelhouder (DGA) wil detacheren, zonder dat er een gezagsverhouding bestaat tussen de BV en de detacheren persoon. Indien een ZZPer voor deze opdracht in aanmerking wil komen, is dit mogelijk via detachering waarbij het detacheringsbedrijf niet louter een kassiersfunctie heeft. Het detacheringsbureau dient dan de offerte in. Een andere mogelijkheid om (direct) voor de opdracht in aanmerking te komen is om in dienst te treden bij bijvoorbeeld een detacheringsbureau of payrollbedrijf dat de offerte indient.Het detacheringsbureau of payrollbedrijf dienen op het moment van publiceren van deze opdracht al wel voor de betreffende categorie in het DAS te zijn toegelaten. Een ZZPer / DGA als hierboven bedoeld kan niet zelf / rechtstreeks inschrijven op de opdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur