Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Opdracht data ordening

Botter 14 15A, 8232 JP Lelystad, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 600 Flevoland

Begindatum:

19 mei 2025

Einddatum:

7 jul 2025

Uren per week:

600

Publicatiedatum:

30 apr 2025

Opdrachtomschrijving
De Omgevingsdienst Flevoland & Gooi en Vechtstreek (OFGV) is momenteel bezig met een traject om de kwaliteit van het locatiebestand te verbeteren. Uit een recent uitgevoerde nulmeting is gebleken dat een aanzienlijk aantal dossiers onjuist of onvolledig is. In veel gevallen gaat het om ontbrekende KvK-nummers, onjuiste adressen of onjuiste statutaire namen. 

Wij zoeken een team van 6 medewerkers en 1 projectleider (projectteam) die de OFGV kan ondersteunen bij het opschonen van deze gegevens. Dit houdt onder meer in dat de ontbrekende informatie worden opgezocht en gecorrigeerd, zodat deze overeenkomen met de gegevens die geregistreerd staan bij de KvK. 

Taken en verantwoordelijkheden: 

  • Samen met de OFGV wordt het werkproces opgesteld, inclusief de wijze van dataregistratie 

  • Het team van medewerkers gaat aan de slag met het zoeken en corrigeren van onjuiste of ontbrekende gegevens in circa 11.000 locatiedossiers. Deze verbeteringen worden doorgevoerd in de VIA-tool, met als doel een correcte aansluiting op de gegevens van de Kamer van Koophandel (KvK). 

  • Het projectteam voert steekproefsgewijs controles uit op de juistheid van de aangebrachte correcties, om de kwaliteit van het werk te waarborgen. 

  • Een logboek wordt bijgehouden per dossier voor de herleidbaarheid. Aan het einde van het project wordt hiervan een terugkoppeling aan de OFGV verzorgd. 

Kandidaatomschrijving

Partner omschrijving 
Wij zijn opzoek naar een organisatie die ervaring heeft met het bieden van ondersteuning op het gebied van dataverbeteringen 

Profiel: 

  • Ervaring met de Omgevingswet en met MBA’s

  • Werken met een transparant logboekensysteem

  • Recent ervaring binnen Omgevingsdiensten

  • Ervaring met verbeteringen en ondersteuning op het gebied van bedrijven-/locatiebestanden

  • Aantoonbare ervaring met soortgelijke projecten gericht op datakwaliteit en verbetering binnen het VTH-domein. 

  • Ervaring met het ondersteunen van uitvoeringsorganisaties bij het opschonen en verrijken van databestanden 

  • Systematisch en resultaatgericht werken 

Eisen:  

  • De opdrachtnemer is direct inzetbaar en kan direct na gunning van de opdracht starten. 

  • Beschikt over voldoende gekwalificeerde capaciteit om de werkzaamheden binnen een periode van 6 weken volledig uit te voeren.  

  • De projectmedewerkers en projectleider zijn allemaal afkomstig uit dezelfde organisatie.  

  • Samenwerking met Globescope

  • We zoeken een partner die de capaciteit heeft om dit werk autonoom te doen en kennis en kunde heeft en het vertrouwen van de  kwaliteit van haar eigen organisatie

  • We willen verwachten dat de partner per 19-5 direct kan starten met 100% capaciteit. Gefaseerd opschalen is geen optie.

  • Vanwege de omvang van deze opdracht is dit niet geschikt voor ZZP-er

Interviewplanning
Wij willen graag de bedrijfspresentatie van het plan van aanpak inplannen in op 13 en 14 mei

Toelichting op rooster
Werken op locatie is een vereiste

Dienstencategorie
Andere diensten

CPV code
79000000-4 - Zakelijke dienstverlening: juridisch, marketing, consulting, drukkerij en beveiliging

Eisen

  • Werkervaring - Ervaring met de Omgevingswet en MBA’s, duidelijk gearceerd op het CV.

  • Werkervaring - Aantoonbare ervaring met soortgelijke projecten gericht op datakwaliteit en verbetering binnen het VTH-domein, duidelijk gearceerd op het CV.

Gevraagde documenten
Aanleveren bij offerte

Motivatiebrief

Gunningscriteria

Weging prijsdeel: 20 %

Werkervaring
Ervaring met verbeteringen en ondersteuning op het gebied van bedrijven-/locatiebestanden, duidelijk gearceerd op het CV.

Weging: 20 %

Omgevingsdienst
Ervaring binnen een omgevingsdienst, duidelijk gearceerd op het CV.

Weging: 20 %

Werkervaring omgevingsdienst?
Heeft u meer dan 3 jaar werkervaring voor soortgelijke werkzaamheden voor een omgevingsdienst?

Weging: 20 %

Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

Tijdens de bedrijfspresentatie toetsen we op werkervaring, relevante kennis, capaciteit en de gewenste competenties.

Weging: 20 %

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.