Opdrachtleider T&H Natura 2000

Omgevingsdienst Brabant Noord

Victorialaan 1 Toren, D, 5213 JG 's-Hertogenbosch, Nederland

Sluit over 8 dagen
110 20 Noord-Brabant

Begindatum:

1 jun 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

20

Publicatiedatum:

15 apr 2025

Opdrachtomschrijving
De afdeling Provincie van de ODBN is verantwoordelijk voor de uitvoering van de VTH-taken die de provincie Noord Brabant als bevoegd gezag en opdrachtgever jaarlijks bij de uitvoeringsdienst belegd. Om tot de juiste uitvoering te komen is het belangrijk om regie te hebben op het tot stand komen, de realisatie en verantwoording van die provinciale opdracht, die bestaat uit meerdere deelopdrachten.

Wij zijn op zoek naar een opdrachtleider voor de toezichtsopdrachten voor Natura 2000.

Werkzaamheden en takenpakket:
Binnen de provinciale opdracht ben je als opdrachtleider verantwoordelijk voor de uitvoering van verschillende deelopdrachten, waarbij het opdrachtleiderschap van de deelopdrachten “T&H Natura 2000” een groot deel van de werkzaamheden behelst. Jij bepaalt als opdrachtleider met de opdrachtgever de koers voor de uitvoering van de opdracht. Je hebt een signalerende rol met betrekking tot beleidsontwikkeling, wet- en regelgeving en maatschappelijke ontwikkelingen op het vlak van Natura 2000.

Omdat de wereld rondom Natura 2000 en stikstof of dit moment volop in beweging is, is aan deze opdracht een extra taak toegevoegd. Samen met de andere opdrachtleiders bepaal je de benodigde omvang van de opdrachtleiderscapaciteit gelet op de eerder genoemde ontwikkelingen. Eind 2025 ligt er een concreet voorstel over hoe de totale omvang in FTE van opdrachtleiders en de invulling van de rol voor de opdrachten T&H Natura 2000.

Kandidaat omschrijving

  • Minimaal Hbo werk- en denkniveau.

  • Gevoel voor politieke en bestuurlijke verhoudingen.

  • Analytisch, hebt affiniteit met data(kwaliteit), werkt nauwkeurig, gestructureerd en kunt goed plannen.

  • Een actieve netwerker (spil in de organisatie), spreekt mensen aan en bent pro-actief.

  • Kennis van het werkgebied VTH (omgevingswet)

  • Je beschikt over uitstekende mondelinge uitdrukkingsvaardigheden.

  • Je kunt begrijpend lezen, bent zeer schrijfvaardig en in staat om complete heldere adviezen op te stellen.

  • Ervaring met Suite4Omgevingsdiensten (S4O)/ Centric leefomgeving (CLO)/Key2Vergunningen (Centric) en Join (Decos) is een pré, maar kun je ook leren.

  • Zeer vaardig met Excel en overige Office applicaties.

Eisen

  1. De kandidaat heeft minimaal een afgeronde Hbo-opleiding. Dit blijkt uit het CV.

  2. De kandidaat heeft minimaal 3 jaarervaring (in de afgelopen 5 jaar) als projectleider bij een lage overheidsinstantie zoals omgevingsdienst of gemeente. Dit blijkt uit het CV.

  3. De kandidaat heeft 3 jaar werkervaring (opgedaan in de afgelopen 5 jaar) in het werkgebied van Vergunningverlening en Toezicht. Dit blijkt uit het CV.

  4. De kandidaat heeft kennis van de actuele Brabantse beleidsregels op het gebied van Natura 2000-activiteiten. Dit blijkt uit het CV.

Gunningscriteria

  1. De kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring als projectleider bij een lage overheidsinstantie. Dit blijkt uit het CV.

    • 3 jaar werkervaring (5 %)

    • 4-7 jaar werkervaring (10 %)

    • 8 jaar of meer werkervaring (20 %)

  2. De kandidaat heeft minimaal 3 jaar werkervaring in het werkgebied van Vergunningverlening en Toezicht. Dit blijkt uit het CV.

    • 3 jaar werkervaring (5 %)

    • 4-7 jaar werkervaring (10 %)

    • 8 jaar of meer werkervaring (20 %)

  3. De kandidaat heeft gewerkt bij een Omgevingsdienst
    Weging: 10 %

  4. Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
    In de gesprekken toetsen we de eisen en gunningscriteria. Daarnaast kijken we naar de volgende competenties:
    Weging: 25 %

    • Analytisch vermogen

    • Politiek-Bestuurlijke sensitiviteit

    • Vermogen tot het organiseren van het eigen werk

    • Beheersing Nederlandse taal

Aanvullende informatie

  • De startdatum is 1 juni 2025, maar in overleg kan dit eerder.

  • We zoeken kandidaten die beschikbaar is voor gemiddeld 20-24 uur per week.

  • De interview gesprekken vinden plaats op ons kantoor en worden in overleg ingepland.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur