Kwartiermaker juridische kwaliteitszorg

Jan Schamhartstraat 5B, 8121 CM Olst, Nederland

Sluit over 4 dagen
Geen maximum 16 Overijssel

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

8 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
Olst-Wijhe is een prachtige gemeente aan de IJssel tussen de Hanzesteden Zwolle en Deventer. Onze gemeente telt ruim 19.000 inwoners en bestaat uit 12 kernen en buurtschappen. Olst-Wijhe ligt in Salland: een uniek (natuur)gebied tussen de rivier de IJssel en het Nationaal Park de Sallandse Heuvelrug.

Olst-Wijhe kent een actieve samenleving. Inwoners denken graag met ons mee én bedenken zelf allerlei ideeën om Olst-Wijhe nog een stukje mooier te maken. Daar geven zij zelf of samen met ons handen en voeten aan. Er is een bloeiend verenigingsleven en met elkaar zetten we onze schouders onder elke uitdaging. Wil jij hier je steentje aan bijdragen?

Omschrijving van de opdracht
Als kwartiermaker juridische kwaliteitszorg speel je een cruciale rol in het waarborgen en verbeteren van de juridische kwaliteit van onze processen, producten en diensten. Wij hebben onlangs een onderzoek laten uitvoeren naar onder juridische kwaliteitszorg. Jij gaat met de aanbevelingen aan de slag! 

Jij schrijft een plan van aanpak aan de hand van de aanbevelingen en gaat hieraan uitvoering geven. In samenspraak met de opdrachtgever prioriteer je de acties en zet je zoveel als mogelijk uit in 2025 en rond je af.

Je gaat o.a. aan de slag met:

  • Het uitwerken en in de praktijk brengen van adviezen uit het onderzoek naar juridische kwaliteitszorg:

    • Het (verder) ontwikkelen van een juridisch opleidingsplan;

    • Het sluiten van een raamcontract met de huisadvocaat;

    • Het introduceren van een contractbeheersysteem met het oog op beheer en registratie van contracten;

  • Het ontwikkelen van een plan/visie voor de structurele invulling van de juridische kwaliteitszorgfunctie:

    • Het signaleren en analyseren van juridische trends en ontwikkelingen die van invloed kunnen zijn op de organisatie;

    • Het op juridische juistheid en juridische risico’s checken van college- en/of raadsvoorstellen;

    • Het maken van werkinstructies, formats en checklists die juridische kwaliteit en eenheid van producten/diensten en processen helpen verbeteren;

    • Het bevorderen van dossiervorming, bijvoorbeeld door het opstellen van een checklist van de documenten die in een dossier horen.

Dit doe je in nauwe samenwerking met onze nieuwe juridisch adviseur.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Bij uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld, Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop en mobiel;

  2. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  3. Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding in een juridische richting;

  4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Kwartiermaker juridische kwaliteitszorg binnen een overheidsinstelling;

Selectiecriteria  (weging, totaal 100 punten)

  1. Aantoonbare afgeronde wo master opleiding in een juridische richting (10 punten);

  2. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Kwartiermaker juridische kwaliteitszorg binnen een gemeentelijke instelling (30 punten);

  3. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het maken van werkinstructies, formats en checklists die juridische kwaliteit en eenheid van producten/diensten en processen helpen verbeteren (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld) (20 punten);

  4. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het werken op strategisch en operationeel niveau (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld)  (30 punten);

  5. Aantoonbare werkervaring met het ontwikkelen van een juridisch opleidingsplan (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld) (10 punten).

Competenties

  • Ondernemende, proactieve instelling en eigenaarschap;

  • Kennis van en ervaring met juridische processen en producten binnen een overheidsorganisatie;

  • Het vermogen te schakelen tussen strategische en meer operationele vraagstukken en daarover te communiceren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10/11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.

Benodigd aantal professionals
1-2.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: n.t.b.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 28 mei 2025 vanaf 09.30 uur.  De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 21 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

Let op! “Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Olst-Wijhe mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Olst-Wijhe. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur