Juridisch beleidsmedewerker APV / Bijzondere wetten

Olst-Wijhe

Jan Schamhartstraat 5B, 8121 CM Olst, Nederland

Sluit over 3 dagen
Geen maximum 24 Overijssel

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

24 okt 2024

Let op: Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden.

Organisatie
Olst-Wijhe is een prachtige gemeente aan de IJssel tussen de Hanzesteden Zwolle en Deventer. Onze gemeente telt ruim 18.000 inwoners en bestaat uit 12 kernen en buurtschappen. Olst-Wijhe ligt in Salland: een uniek (natuur)gebied tussen de rivier de IJssel en het Nationaal Park de Sallandse Heuvelrug.

Olst-Wijhe kent een actieve samenleving. Inwoners denken graag met ons mee én bedenken zelf allerlei ideeën om Olst-Wijhe nog een stukje mooier te maken. Daar geven zij zelf of samen met ons handen en voeten aan. Er is een bloeiend verenigingsleven en met elkaar zetten we onze schouders onder elke uitdaging. Wil jij hier je steentje aan bijdragen?

Opdracht
Als juridisch beleidsmedewerker APV en Bijzondere wetten lever je een bijdrage aan een veilige en leefbare gemeente. Samen met de collega’s van het team APV / Bijzondere wetten zorg je er voor dat je de leefbaarheid in de samenleving van Olst-Wijhe bevordert. Dit doe je door invulling te geven aan de volgende taken:

  • Je ontwikkelt en actualiseert beleid op het gebied van APV (Algemene Plaatselijke Verordening), evenementen, horeca en overige bijzondere wetten. Meer concreet ga je aan de slag met het opstellen van nadere regels voor uitstallingen van de detailhandel in de openbare ruimte en het doen van onderzoek naar beleid voor paracommerciële horeca, zoals sportkantines en verenigingsgebouwen binnen de gemeente. Daarnaast adviseer je het bestuur over de mogelijkheden en beperkingen van de artikel 35 Alcoholwet ontheffing, werk je mee aan het onderzoek naar de ontwikkeling van een (digitaal) evenementenloket, en geef je advies / maak je beleid voor meerjarige vergunningen voor terugkerende evenementen.

  • Je behandelt handhavingszaken en bezwaar- en beroepszaken.

  • Je draagt zorg voor de verdediging van de actualisatie van de APV in 2024 en maakt een start met de inventarisatie van organisatiebehoeften voor de actualisatie van 2025.

  • Je adviseert het college en in specifieke gevallen de burgemeester.

  • Je bent de vraagbaak voor collega's binnen de organisatie voor vragen op het gebied van de wetgeving APV en Algemene wet bestuursrecht.

  • Je bewaakt de juridische kwaliteit binnen de afdeling en levert een bijdrage om deze waar nodig te verbeteren.

Wat breng je mee?
Je bent een ondernemende collega met passie voor het vak, die van aanpakken weet en bij knelpunten snel kan schakelen richting een passende oplossing. Je bent communicatief vaardig, hebt oog voor detail en staat stevig in je schoenen. Je bent van nature proactief en integer en voelt je thuis in een organisatie die zich opstelt als partner in de samenleving.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Bij uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld, Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop en mobiel;
2. Uiterlijk beschikbaar per 15 november 2024 voor minimaal 24 uur per week beschikbaar;
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als juridisch beleidsmedewerker bij een gemeentelijke instelling;
4. Een aantoonbare afgeronde op minimaal hbo bachelor niveau;
5. Aantoonbare werkervaring met / kennis van APV en Bijzondere wetten. 

Selectiecriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als juridisch beleidsmedewerker bij een gemeentelijke instelling (50 punten);
7. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in een juridische richting (20 punten);
8. Aantoonbare kennis van en werkervaring met de geldende wet- en regelgeving APV, Omgevingswet én Wet Bibob (30 punten);
a. Aantoonbare kennis van en werkervaring met alle wetten (30 punten);
b. Aantoonbare kennis van en werkervaring met 2 wetten(20 punten);
c. Aantoonbare kennis van en werkervaring met 1 wet (10 punten);
d. Geen aantoonbare werkervaring (0 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
- Oplossingsgericht;
- Zelfstandig;
- Organiserend vermogen;
- Communicatief vaardig;
- Omgevingsbewust;
- Oog voor detail;
- Onder druk kunnen presteren;
- Teamplayer.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie 10 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.

  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.

Benodigd aantal professionals
1. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: N.t.b.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 14 november 2024 van 12:30 uur tot 15.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 11 november 2024  bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 31 oktober 2024, 09:00uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 1 november 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 6 november 2024, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur