Juridisch adviseur omgevingsplan, specialist milieuthema's

Olst-Wijhe

Jan Schamhartstraat 5B, 8121 CM Olst, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 20 tot 36 uur per week Overijssel

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 nov 2025

Uren per week:

20 tot 36 uur per week

Publicatiedatum:

30 okt 2024

Organisatie
Olst-Wijhe is een prachtige gemeente aan de IJssel tussen de Hanzesteden Zwolle en Deventer. Onze gemeente telt ruim 18.000 inwoners en bestaat uit 12 kernen en buurtschappen. Olst-Wijhe ligt in Salland: een uniek (natuur)gebied tussen de rivier de IJssel en het Nationaal Park de Sallandse Heuvelrug.

Olst-Wijhe kent een actieve samenleving. Inwoners denken graag met ons mee én bedenken zelf allerlei ideeën om Olst-Wijhe nog een stukje mooier te maken. Daar geven zij zelf of samen met ons handen en voeten aan. Er is een bloeiend verenigingsleven en met elkaar zetten we onze schouders onder elke uitdaging. Wil jij hier je steentje aan bijdragen?

Opdracht Juridisch adviseur omgevingsplan, specialist milieuthema's

De gemeente Olst-Wijhe werkt aan een nieuw omgevingsplan. Een eerste basis voor dit plan staat inmiddels in de steigers. We zoeken een juridisch adviseur met affiniteit met de milieuthema’s in het omgevingsplan. Help jij ons om het omgevingsplan weer stappen verder te brengen?

Als juridisch adviseur lever je een bijdrage aan het opbouwen van het nieuwe omgevingsplan van de gemeente Olst-Wijhe. Samen met collega’s maak je nieuwe, uniforme planregels. Daarbij zorg je ervoor dat regels helder, consistent, toetsbaar en uitvoerbaar zijn. Ook annoteer je regels op de juiste manier. Je zorgt voor de benodigde toelichting en motivering bij het plan en besluit(en). Bij nieuwe ruimtelijke ontwikkelingen denk je met collega's mee over de juiste procedure en de inpassing in het omgevingsplan.

We zoeken een ervaren adviseur met kennis van de Omgevingswet en het omgevingsplan. Verder gelden de volgende eisen:

- Per direct beschikbaar voor 20 tot 36 uur per week voor de periode van een jaar met een optie tot verlenging;
- Een afgeronde relevante HBO- of WO-opleiding;
- Kennis van/affiniteit met de milieuthema’s in het omgevingsplan;
- Actuele kennis op het gebied de Omgevingswet en het omgevingsplan;
- Ervaring met ruimtelijke procedures op gemeentelijk niveau is een pre;
- Zowel zelfstandig als ook binnen een projectteam kunnen werken.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Bij uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld (BYOD). Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop en mobiel;
2. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
3. Minimaal 2 jaar recente aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als juridisch adviseur (met milieuthema’s op het gebied van Omgevingswet en omgevingsplan);
4. Beschikbaar z.s.m. voor minimaal 24 uur – maximaal 36 uur per week inclusief verleningsopties (20 tot 36 uur per week).

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Een aantoonbaar afgeronde HBO- of WO-opleiding op het gebied van bestuursrecht, planologie of milieu (20);
6. Aantoonbare werkervaring met milieubeleid en ruimtelijke ordening, bij voorkeur opgedaan binnen een gemeente, provincie of een omgevingsdienst (40);
7. In de afgelopen 3 jaar aantoonbaar een actieve bijdrage hebben geleverd aan een projectteam (voorbereiden) omgevingsplan (30);
8. Aantoonbare ervaring met ruimtelijke procedures op gemeentelijk niveau (10).

Competenties
- Analytisch vermogen;
- Mondeling communicatie;
- Schriftelijke communicatie;
- Samenwerken;
- Stressbestendigheid;
- Politieke sensitiviteit.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: N.t.b.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 13 november 2024 tussen 13.00 uur en 15.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk dinsdag 12 november 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Britt Emmen via 06 25 34 02 02 / britt.emmen@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Britt Emmen
Britt Emmen
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.