Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 jul 2025Uren per week:
36Publicatiedatum:
30 nov 2024Let op: Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden.
Organisatie
De gemeente Oldebroek is volop in beweging! Met elkaar werken we aan een organisatie die aansluit bij de samenleving en de mogelijkheden van deze tijd. Samen werken aan een sterke en leefbare samenleving. Die samenleving geven we met elkaar vorm; inwoners en gemeente vanuit onze kernwaarden Dienstverlenend, Eigenaarschap, Verbindend, Flexibiliteit en Vakbekwaam. Het onlangs gerenoveerde gemeentehuis is modern ingericht en biedt alle voorzieningen die jij nodig hebt!
Wij willen dat iedere inwoner van de gemeente Oldebroek in 2030 passende woonruimte heeft en hier een eigen bijdrage aan kan leveren. Wij werken aan prettig en betaalbaar wonen in een fijne, veilige, gezonde en groene leefomgeving in de gemeente Oldebroek. Dat doen we vanuit ons Woonprogramma en de visie Wonen, Welzijn en Zorg (WWZ). We werken daarbij zoveel mogelijk vanuit gedeelde opgaven en uitgangspunten met de Kop van de Veluwe, de provincie Gelderland en de regio Zwolle. We zoeken hierbij regionaal de samenwerking. Prettig en betaalbaar wonen in een die fijne leefomgeving kunnen we alleen realiseren met andere partners, zoals de woningbouwcorporaties, ontwikkelaars, verenigingen, maatschappelijke organisaties, maar vooral onze (potentiële) inwoners zelf.
Voor die opgave zijn we op zoek naar een Programmamanager Wonen voor een periode van een half jaar met een mogelijke verlenging tot maximaal twee jaar.
Opdracht
Als programmamanager Woonopgave zorg je samen met de senior beleidsmedewerker WWZ, de beleidsmedewerker Volkshuisvesting en een aantal andere betrokken vakcollega’s, voor verbinding tussen alle betrokken partners, zowel intern als extern. Je houdt het einddoel in de gaten, je hebt continue overzicht over de voortgang van opgave en je zorgt er voor dat alle inspanningen binnen de gestelde tijd en budget worden gerealiseerd. Dat doe je samen met onder andere projectleiders, programmamanagers en beleidsmedewerkers. Soms ook trek je zelf de kar van één van de activiteiten of projecten, zodat het resultaat bereikt wordt. Soms vervul je een inhoudelijke taak. De opdracht is erg breed waarbij er coördinatie, sturing én realisatie nodig is op onderwerpen zoals :
- Programma WWZ
- Uitbreidingslocaties woningbouw
- Strategisch grondverwerving
- Beleid kleinschalige woningbouw initiatieven
- Hoger bouwen
- Erftransitie
- Nieuwe raamovereenkomst woningbouwcorporaties
- Woonwagen- en standplaatsenbeleid
- Versnel wonen
- Programma Vitaal Platteland
Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau richting Sociale Geografie en/of Stedelijke en Regionale Planning;
2. Aantoonbaar minimaal 5 jaar werkervaring als programmamanager wonen.
Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Aantoonbaar afgeronde opleiding op wo-niveau richting Sociale Geografie en/of Stedelijke en Regionale Planning (30 punten);
5. Aantoonbaar minimaal 10 jaar werkervaring als programmamanager wonen bij een gemeente en/of woningcooperatie (40 punten);
6. Aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring met projectmanagement in de afgelopen 5 jaar (beschrijf separaat een voorbeeld in het cv) (30 punten).
Competenties
Naast onze kernwaarden Dienstverlenend, Eigenaarschap, Verbindend, Flexibiliteit en Vakbekwaam, vragen wij de volgende competenties:
- Je werkt resultaatgericht en accuraat;
- Je bent een verbinder, maar kan ook goed zelfstandig werken;
- Je bent integer en hebt een groot verantwoordelijkheidsgevoel;
- Je bent politiek-sensitief;
- Je bent een echte spin in het web, het gaat je makkelijk af om verschillende partijen bij elkaar te brengen en te verbinden.;
- Je bent ervaren in projectmanagement.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11/12. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Nee
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 16 december 2024 vanaf 09.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 13 december 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Voor de zzp'er
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).