Milieutechnisch Medewerker Toezicht

Vondellaan 55, 2332 AA Leiden, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
80 24 Zuid-Holland

Begindatum:

2 jan 2025

Einddatum:

2 jul 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

6 dec 2024

Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt. 

Organisatie
Bij de Omgevingsdienst West-Holland lever je een bijdrage aan de kwaliteit en veiligheid van de leefomgeving. Wij werken in opdracht van en in samenwerking met de provincie Zuid-Holland en twaalf gemeenten in het noordelijk deel van de provincie Zuid-Holland. Met zo’n 190 deskundige en gedreven collega’s werken we aan het verbeteren van lucht en bodem en aan het terugdringen van overlast door geur, geluid en gevaarlijke stoffen. Ook de zorg voor een duurzame leefomgeving is onderdeel van ons takenpakket. Belangrijk werk. Jouw werk?

Opdracht
Binnen het team Toezicht worden voor en in de deelnemende gemeenten milieucontroles uitgevoerd. Hierbij wordt gecontroleerd op de naleving van de wet- en regelgeving van het Bal (Besluit activiteiten leefomgeving) en het Omgevingsplan van de desbetreffende gemeente.

De controlegroep betreft bedrijven uit diverse branches, maar voornamelijk de bedrijven met relatief veel MBA’s, zoals metaalbewerking, garagebedrijven, agrarische bedrijven (bollenteelt en akkerbouw) en lichte industrie. Ook kunnen enkele complexe bedrijven aan het werkpakket worden toegevoegd, waarbij op de milieuregels uit het Bal en de milieuvergunning wordt gecontroleerd. Tevens dienen hercontroles te worden uitgevoerd. 

De controles worden uitgevoerd op basis van het geldende handhavingsbeleid, waarbij de LHSO dient te worden toegepast. Tevens dienen de controles in ons zaaksysteem te worden verwerkt en indien aan de orde, moeten de invoervelden worden geactualiseerd (bijv.; risicocategorie, installaties en keuringsregimes). Een goed begrip van de regels omtrent de opslag van afvalstoffen en gevaarlijke stoffen, lozingen op het riool, stookinstallaties en koelinstallaties is een vereiste.

Vereisten/ knock-outcriteria
1. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten; Ditzelfde geldt voor een laptop (deze mag niet ouder zijn dan 2019);
2. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als medewerker milieutechnisch toezicht;
3. Een afgeronde opleiding op minimaal mbo 4 niveau;

Selectiecriteria
4. Een maximaal uurtarief van 80,- exclusief btw/inclusief reiskosten woon-werk verkeer en Fee externe partij (25 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met de Omgevingswet en andere wet- en regelgeving op het gebied van milieu (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv) (25 punten);
6. Minimaal 5 jaar werkervaring als medewerker milieutechnisch toezicht (40 punten);
7. meer dan 5 jaar aantoonbare werkervaring (40 punten);
a. 3 tot 5 jaar aantoonbare relevante werkervaring (30 punten);
b. 1 tot 3 jaar aantoonbare relevante werkervaring (20 punten);
c. minder dan 1 jaar aantoonbare relevante werkervaring (0 punten);
7. Beschikbaar per 1 januari 2025 voor 24 uur per week (10 punten).

Competenties
- Schrijfvaardig;
- Communicatie vaardig. 

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,50 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag, gemiddeld 24 uur per week. De uren kunnen gedurende de opdracht variëren

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op een nader in te plannen moment. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo spoedig mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • De opdrachtgever kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen;

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);

  • Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten; Ditzelfde geldt voor een laptop (deze mag niet ouder zijn dan 2019).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.