Toezichthouder monumenten

Mariënburg 75, 6511 PS Nijmegen, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€ 95,00 16-20 Gelderland

Begindatum:

16 dec 2024

Einddatum:

30 jun 2025

Uren per week:

16-20

Publicatiedatum:

29 nov 2024

Opdracht omschrijving
Op 1 april 2013 is de Omgevingsdienst Regio Nijmegen (ODRN) van start gegaan. De ODRN is één van de zeven Gelderse omgevingsdiensten en levert hoogwaardige kennis en expertise op het gebied van vergunningverlening, toezicht, handhaving en advies. Daarbij gaat het onder andere om taken op het gebied van milieu, bouwen, geluid, asbest bodem en water. We zijn voor de nieuw te vormen afdeling Bouwen, Reclame, Inrit & Sloop op zoek naar een toezichthouder monumenten met affiniteit gebouwd erfgoed. De kandidaat  heeft ervaring in het uitvoeren van monumentencontroles, het afhandelen van handhavingszaken en het behandelen van klachten op het gebied van monumenten. Bij werkzaamheden waarbij ook bouwen een onderdeel is werk je samen met een collega toezichthouder bouw. In voorkomende gevallen geef je ook advies aan de vergunningverlener bouwen.

Wij bouwen, samen met jou, aan een nieuwe afdeling “BRIKS” (Bouwen, Reclame, In-en uitritten, Kappen, Slopen). Een integrale afdeling waar vergunningverlening en toezicht bij elkaar komen. In teams van ongeveer zes medewerkers werken we aan een optimale dienstverlening voor onze aanvragers en opdrachtgevers (gemeenten en provincies). De teams bepalen grotendeels zelf hoe ze hun werk doen. ‘Over de teams heen’ organiseren we ons in expertisegroepen om de kwaliteit van ons werk te blijven borgen. Als medewerker heb je een grote mate van vrijheid en verantwoordelijkheid en krijg je de ondersteuning die je daarbij nodig hebt. 

Verantwoordelijkheden

  • Zelfstandig uitvoeren van monumentencontroles op de naleving van wet- en regelgeving, vergunningen en beschikkingen op samenhangende terreinen van de Omgevingswet, Besluit Bouwwerken Leefomgeving en omgevingsplannen. 

  • Ter plaatse inspecteren van de bouwkundige voorzieningen, het zo nodig aanzeggen van bestuursrechtelijke sanctiemiddelen;

  • Het opstellen van schriftelijke controlerapporten aan de hand waarvan afspraken schriftelijk worden bevestigd;

  • Voorlichting geven en informatie verstrekken;

  • In samenwerking met een handhavingsjurist het afhandelen van handhavingszaken;

  • Afhandelen van klachten;

  • Het uitbrengen van adviezen op het gebied van erfgoed/monumenten. 

  • Onderhouden van contacten met (erfgoed)medewerkers van de aan de ODRN deelnemende gemeenten. 

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 16 december 2024 tot en met 30 juni 2025 voor 16 tot 20 tuur per week. De inhuuropdracht kan optioneel 2 keer met een half jaar worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Eisen

  • U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe.

  • Minimaal 3 jaar relevante werkervaring op het gebied van bouwen en monumenten

  • HBO- werk en denkniveau in een relevante richting. Je beschikt over een specifieke opleiding op het gebied van restauratie en erfgoed.

  • Specialistische opleiding in erfgoed en cultuurhistorie in de bouw Aantoonbare kennis van herstel bouw Aantoonbare kennis van restauratie filosofieën, historie van het gebied, stedenbouwkundige geschiedenis en karakteristieken

  • Kennis en ervaring met verwerken van rapporten in automatiseringssystemen, bij voorkeur Open Wave.

Wensen

  • Relevante HBO-opleiding (40%)

  • Specialistische opleiding in erfgoed en cultuurhistorie in de bouw Aantoonbare kennis van herstel bouw Aantoonbare kennis van restauratie filosofieën, historie van het gebied, stedenbouwkundige geschiedenis en karakteristieken (30%)

  • 3 jaar relevante werkervaring (20%)

  • Regionale kennis en ervaring met Corsa en Open Wave (10%)

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.