Logo van Noaberkracht Dinkelland Tubbergen
Logo van Noaberkracht Dinkelland Tubbergen

Procesmanager/projectleider migratie

Noaberkracht Dinkelland Tubbergen

Koggelsteeg 1, 7631 AJ Ootmarsum, Nederland

Sluit over 7 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 aug 2026

Uren per week:

28 - 36

Publicatiedatum:

27 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 28 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

Noaberkracht zoekt een ervaren procesmanager/projectleider migratie met een sterke focus op samenwerking (zowel intern als met externe samenwerkingspartners), verbinding en strategische advisering. De functie richt zich op het versterken van de interne organisatie, het begeleiden van migratieprocessen en het adviseren van het bestuur en de directie bij (complexe) bestuurlijke vraagstukken.

Als procesmanager lever je een belangrijke bijdrage aan de professionele wendbaarheid van de organisatie. De procesmanager opereert als inhoudelijk sparringpartner voor het bestuur, de directie en het management. Je hebt een scherp ook voor zowel de politieke context als voor de uitvoeringsrealiteit. Vanuit een analytische en verbindende benadering draagt de procesmanager bij aan duurzame samenwerking binnen de organisatie en met externe samenwerkingspartners. Je weet verbinding te leggen tussen beleid, uitvoering en bestuur en de doorontwikkeling in de lijn organisatie verder vorm te geven.

Kernactiviteiten:

  • Adviseren bestuur en directie over strategische vraagstukken

  • Coördineren en begeleiden van migratie- en organisatieprocessen binnen de ambtelijke context

  • Vertalen en analyseren van complexe bestuurlijke en maatschappelijke vraagstukken naar concrete handelingsperspectieven

  • Signaleren van ontwikkelingen

  • Versterken van de samenwerking zowel intern als extern

  • Onderhouden van constructieve relaties met interne stakeholders en samenwerkingspartners

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het adviseren van het bestuur;
  • Aantoonbare werkervaring op het gebied van migratieprocessen.

Wensen en competenties

Wensen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal wo-master niveau (10 punten);

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar binnen een gemeente (30 punten);

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als proces- of projectleider of beleidsadviseur (40 punten);

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur / begeleider op het gebied van organisatieontwikkeling en/of migratieprocessen (20 punten).

Competenties

  • Tactisch gedrag

  • Resultaatgericht werken

  • Samenwerken

  • Besluitvaardigheid

  • Organiseren

  • Kritisch

  • Analyserend vermogen

  • Sterk ontwikkeld politiek-bestuurlijk inzicht en gevoel voor bestuurlijke verhoudingen;

  • Uitstekende communicatieve en analytische vaardigheden;

  • Vermogen om te verbinden en resultaten te realiseren in een complexe omgeving.

Organisatie en team

Noaberkracht Dinkelland Tubbergen

Je gaat aan de slag bij Noaberkracht, de ambtelijke samenwerking van de gemeenten Dinkelland en Tubbergen. Hier werk je in een hecht en betrokken team, waar samenwerking en service centraal staan. Samen zorgen we ervoor dat inwoners snel en vriendelijk geholpen worden bij belangrijke levensgebeurtenissen. Een werkomgeving waarin professionaliteit en een goede sfeer hand in hand gaan!

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever worden gepland in overleg. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel als mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Optie tot verlenging

3 x 6 maand(en)

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal schaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen

Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: nader te bepalen

Overige informatie

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.

  • Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.

  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen nvt

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.

Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, do, vr