Senior planeconoom

Stadsplein 1, 3431 LZ Nieuwegein, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
110 24 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jun 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

8 mei 2025

Organisatie
Nieuwegein is een jonge, levendige stad met historische accenten. Een complete stad met veel ruimte en groen, uitstekende voorzieningen en moderne woningen. Nieuwegein ligt centraal gelegen en heeft eigen aansluitingen op de doorgaande autowegen A27, A2 en A12 en beschikt over efficiënt openbaar vervoer, waaronder een sneltramverbinding met de buurgemeenten IJsselstein en Utrecht. In deze complete stad ligt voor de Gemeente Nieuwegein ook een taak in het verduurzamen van de stad.

Omschrijving van de opdracht
Team City is een projectorganisatie binnen de gemeente Nieuwegein, belast met de ontwikkeling van onder andere 3.000 woningen. Het project City-Nieuwegein, waar dit team verantwoordelijk voor is, behoort veruit tot het grootste en meest complexe planontwikkelingsproject dat de gemeente Nieuwegein heeft lopen. De unieke kennis- & kunde die benodigd is voor dit project, kan de gemeente niet zelf bemensen. De gemeente heeft er om die reden voor gekozen om voor specifieke functies van dit team externe expertise in te huren.

Een van de rollen die de gemeente voor dit project extern wil bemensen betreft de functie van senior planeconoom. Planeconomie voor City-Nieuwegein vraagt om zeer specifieke kennis & kunde. Het project behelst de grootschalige ontwikkeling van de binnenstad van de gemeente Nieuwegein. Dat betekent dat we niet alleen ‘de winkel ontwerpen’, maar ook bouwen. Dat terwijl ‘de winkel gewoon open moet blijven’. Gedurende de ontwikkelingen moet de binnenstad gewoon bereikbaar blijven en worden aan publieksvriendelijkheid en veiligheid hoge eisen gesteld.

Er is planeconomisch advies nodig voor de realisatie van 13 grote woningbouwontwikkelingen, diverse gebieden in de openbare ruimte, gerelateerde infrastructuur, een bioscoop en de ontwikkeling van het kernwinkelgebied.

Zodoende betreft de opdracht specifiek het leveren van planeconomisch advies voor:

  1. Ontwikkelgebied A2, looptijd 2025-2028

  2. Ontwikkelgebied A3, looptijd 2025-2026

  3. Ontwikkelgebied A4, looptijd 2025-2028

  4. Ontwikkelgebied B1, looptijd tot 2026

  5. Ontwikkelgebied B2, looptijd 2025-2028

  6. Ontwikkelgebied B3, looptijd 2025-2029

  7. Ontwikkelgebied C1, looptijd 2025-2027

  8. Ontwikkelgebied C2, looptijd 2026-2029

  9. Ontwikkelgebied C3, looptijd 2025-2028

  10. Ontwikkelgebied C4, looptijd 2025-2029

  11. Ontwikkelgebied C5, looptijd 2025-2027

  12. Diverse ontwikkelingen van openbare ruimte & infrastructuur

  13. Overige, aanpalende ontwikkelingen samenhangende met bovenstaande projecten

Als senior planeconoom ben je verantwoordelijk voor de grondexploitatie City en adviseer en ondersteun je de gebiedsmanager en projectleiders in City. Je maakt deel uit van de gemeentelijk onderhandelteam dat de onderhandelingen met marktpartijen voert. Daarbij werk je mee aan het opstellen van anterieure overeenkomsten, ontwikkelkaders en tenderdocumenten. In City is WVG gevestigd en voeren we een actief grondbeleid.

Vereisten/ knock-outcriteria

  1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau;

  2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als planeconoom binnen een gemeentelijke instelling in de afgelopen 5 jaar;

  3. Werkervaring als planeconoom binnenstedelijke ontwikkeling voor gemeentelijke instellingen binnen de provincie Utrecht;

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Een afgeronde opleiding op minimaal master niveau in de richting van ruimtelijke ontwikkeling, planologie of vastgoed (20 punten);

  2. Minimaal 6 jaar aantoonbare werkervaring als planeconoom binnenstedelijke ontwikkeling voor gemeentelijke instellingen in de afgelopen 8 jaar (30 punten);

  3. Aantoonbare werkervaring met financiële kaders en grondexploitaties voor gemeentelijke investeringsbesluiten (30 punten);

  4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met de ontwikkeling van woningen in de afgelopen 3 jaar (10 punten);

  5. Maximaal uurtarief € 110,- exclusief btw / inclusief reiskosten woon- werkverkeer en Fee (10 punten).

Competenties

  • Je bent proactief;

  • Je kan goed onderhandelen en beschikt over tactisch en strategisch inzicht;

  • Je bent stressbestendig en flexibel;

  • Je bent pragmatisch, resultaat- en oplossingsgericht;

  • Je bent snel en accuraat;

  • Je bent in staat samen te werken en draagvlak te creëren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 1,75 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg.

Planning
De digitale gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 15 mei 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 8 mei bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de ZZP'er

  • De aanbestedende dienst vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Akkoord met een SROI regeling in de overeenkomst m.b.t. Social Return.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.

  • Indien u beschikt over een G-rekening, zal 25% op deze rekening worden gestort. Indien u geen SNA certificaat kunt overleggen zal er 55% op de G-rekening worden gestort.

  • Indien u niet beschikt over een G-rekening, moet er per kwartaal een verklaring van betalingsgedrag van de Belastingdienst worden overlegt.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.